MMAF Forum

Keskustelut => Tekniikkafoorumi => Aiheen aloitti: pilsneri - 26 Elokuu 2009, 07:25:36



Otsikko: offset eturatas/etupään offset
Kirjoitti: pilsneri - 26 Elokuu 2009, 07:25:36
Moro

Olis tarkotuksena hieman yrittää perän levitystä yms.

Ilmeisesti 2 vaihtoehtoa
swingiin tehtävä ketjulinjan siirto ja eturattaaseen tehtävä.
swingiin tehtävä ei sovellu min tarkotukseen joten ainoana lienee eturattaaseen tehtävä.

offset rattaita näyttää löytyvän monenlaisia ja lienee niitä pystyvän teettämään.
Olisko jollain kuvia/neuvoja miten olette tukilaakeritsydeemejä rakennellu.

Iso kiitos kaikille jo etukäteen.


Otsikko: Vs: offset eturatas/etupään offset
Kirjoitti: leesseri - 26 Elokuu 2009, 08:10:05
tässä linkki erääseen sporan eturattaan härdelliin:
http://www.cheapmetalwizard.net/albumi/hamyjenprojekteja/249841?back=history (http://www.cheapmetalwizard.net/albumi/hamyjenprojekteja/249841?back=history)
tämä systeemi maksoi muistaakseni 12e...


Otsikko: Vs: offset eturatas/etupään offset
Kirjoitti: pilsneri - 26 Elokuu 2009, 10:50:54
tässä linkki erääseen sporan eturattaan härdelliin:
http://www.cheapmetalwizard.net/albumi/hamyjenprojekteja/249841?back=history (http://www.cheapmetalwizard.net/albumi/hamyjenprojekteja/249841?back=history)
tämä systeemi maksoi muistaakseni 12e...

Iso kiitos kuvasta.
Eli siis sorvataan "hieman" pidennetty pultti mikä laakeroidaan offset rattaan sisällä?
Ja pidennetyn kiinnityspultin pää laakeroidaan tuohon ketjunsuojukseen?


Otsikko: Vs: offset eturatas/etupään offset
Kirjoitti: leesseri - 26 Elokuu 2009, 11:58:21
tuo systeemi rakennettiin volvo f12:sen etulaakereiden välissä olevasta holkista,johon hitsattiin pääty,johon tehtiin reikä vaihdelaatikosta tulevalle akselille,joka tiukataan omalla mutterilla kiinni...rattaalle tehtiin holkin toiseen päähän kiinnityspaikka sorvaamalla ja ratas laitettiin lämmittämällä paikoilleen,hitsaamalla varmistettiin ja sorvissa oikaistu...happoteräksestä leikattiin halutun näköinen pala,johon tehtiin kiinnitysreijät vanhan rattaan ympärillä olleen kopan mukaan,purettiin henkilöauton vanhat iskunvaimentimet,joista saatiin tukevaa tankoa,joihin porattiin molempiin päihin reijät ja tehtiin kierteet...toiseen päähän pinnapulttit ja toiseen taas normaalit pultit joilla happoteräspala paikoilleen...sitten volvo fh12:sen vesipumpun laakeri,jonka ulkokehä käy sorvauksen jälkeen holkin sisälle ja laakerin sisäreikään vanha männäntappi,jolle porattiin happoteräkseen reikä ja hitsattiin kiinni...ja voll,hyvä tuli...
2 kesää ajettu ilman ongelmia...mielikuvitus on ainoa rajoitus näiden tekemiselle...