MMAF Forum

Keskustelut => Pykälät ja vaatimukset => Aiheen aloitti: janshovel70 - 10 Maaliskuu 2010, 13:14:12



Otsikko: Siirtokilvet
Kirjoitti: janshovel70 - 10 Maaliskuu 2010, 13:14:12
Saako omavalmisteeseen siirtokilpiä?Vai onko pyörä asetettava verolle
ennenkuin sillä saa ajaa metriäkään,esim.testattavaksi ???


Otsikko: Vs: Siirtokilvet
Kirjoitti: Hemuli - 10 Maaliskuu 2010, 14:39:47
Katsastus pitää käsittääkseni ainakin aloittaa ennen kuin siirtokilpiä myönnetään.

Noi testaukset ajetaan testaajan koekilvillä joihin sisältyy myös liikennevakuutus, pyörä siirretään testipaikalle muulla tavoin kuin omin voimin.


Otsikko: Vs: Siirtokilvet
Kirjoitti: janshovel70 - 11 Maaliskuu 2010, 12:59:02
Sittehän ei oikeen laillisesti onnistu pyörän testaus ensin täs kotinurkis,
miten toi tekele käyttäytyy,jarrut,ohjattavuus,koneen sisäänajo ym.
ennenkuin tyrkyttää virallisiin testeihin , leimalle ja asettaa verolle.
Mitähän seuraamuksia tulee jos "omilla kilvillä" lasettelee ja sattuu kiinni jäämään, ::)
Tuleeko verot samantien ja sakkoja?



Otsikko: Vs: Siirtokilvet
Kirjoitti: leesseri - 11 Maaliskuu 2010, 14:28:21
verojen maksulla ei ole mitään tekemistä siirtokilpien kanssa...kun haet siirtokilpiä,eli nykyään siirtomerkkejä,niin ilmoitat vaikka,että olet viemässä pyörää katsastukseen/tahi jonkin tahon testattavaksi...
http://www2.ake.fi/asiantuntija/lehti499/decal_a.htm (http://www2.ake.fi/asiantuntija/lehti499/decal_a.htm)
muutama vuosi sitten ajoimme autokuljetusrekkoja,jotka oli menossa venäjälle...konttuurilla piti ilmoittaa lähtöpaikka, eli hellsinki ja määränpää lappeenranta...voimassa 3päivää...davai ja hyvää matkaa...autot oli uusia,eli niistä ei ollut mitään rekisteriotetta olemassa,vain valokopio valmistajan lappusesta,jossa oli runko/moottorin numerot,auton merkki/malli,perävaunun merkki/malli ja valmistusvuosi...
jos oikein haluaa kikkailla,niin hakee koekilvet...tekaisee vaikka toiminimen ja ilmoittaa hakemukseen toimialaksi moottoripyörien korjaus ja maahantuonti...sitten anoo akelta koekilvet...
vanhoilla kilvillä voi huoletta ajaa,esim täällä jumalan selän takana,jossa vanhat kyläläiset muistaa nähneensä poliisin navetan nurkalla joskus 60/70 luvun vaihteessa..ihan omantunnon mukaan matkaan...


Otsikko: Vs: Siirtokilvet
Kirjoitti: janshovel70 - 11 Maaliskuu 2010, 20:45:21
Tuohan kuulostaa aika hyvältä,alkoi jo ottaa pannuu ku toi Apu2:sta omavalmisteen
päästöjä koskeva lakiehdotus ei mennytkään läpi ja vastavalmistunut pärrä seisoo tallissa.
Niin meinasin et pitäähän sitä päästä testailee,vaikka muuten ei kilpiin vielä saisikaan.Ei täällä meilläkään paljo poliiseja näy,mitä toi kyläpoliisi ja tietysti aina keväällä "valtaisat" moporatsiat liikkuvien toimesta.
Täytyy soitella konttorille ja kysäistä asiaa ;)


Otsikko: Vs: Siirtokilvet
Kirjoitti: TimppaX - 11 Maaliskuu 2010, 20:49:42
Tointaa varoa, jos sattuu tien päällä vahinko, jos ei ole niitä siirtokilpiä asianomaisine vakuutuksineen kiinni mopossa. Edesvastuu on aika messevä + korotetut vakuutusmaksut + sakot päälle.

Entisajan siirtokilvillä sai ajoneuvon kuljettaa konttorille/korjaamoon/kotiin, eli siirtyä niiden paikkojen välillä, ei ajella muuten.


Otsikko: Vs: Siirtokilvet
Kirjoitti: teemu - 12 Maaliskuu 2010, 11:37:09
Siirtomerkkejä on aikakin ennen saanut vedoten,että osallistuu johonkin näyttelyyn pyörällään.


Otsikko: Vs: Siirtokilvet
Kirjoitti: monni - 12 Maaliskuu 2010, 18:39:17
siirto lappuihin vielä lisäys. tuli viime keväänä vähän kyseltyä enempi kun ei leima onnistunu.
kilpailua varten voivat antaa luvan ajella vähä vapaammin ja ulkomaillekkin voi mennä jos ulkomaisen kilpailun järjestävä taho ilmoittaa kirjallisesti (s-posti) että paikanpäälle täytyy mennä ajamalla. silloin katastuskonttorilta olis saanu laillisesti siirtokilvet ulkomaille ja takas, vakuutuksineen ;)