Rakentelun rajoitukset - aloituspaketti aloittelijalle ja miksei muillekin

<< < (14/14)

Hemuli:
Ei ole esteitä, ainakaan jos käytetään takahaarukan levittämisessä sen materiaalille sopivaa hitsaustapaa ja -lisäainetta. Teräsputkeahan tuollaisten haarukat on?

1998 vuosimallisen pyörän pakoputket saa tehdä itse, kunhan melu paikallaan mitattuna ei ylitä 103 dB (a) puolella täyden tehon kierrosluvusta mittari puolen metrin päässä 45 asteen kulmassa sivulle pakoaukosta. Aiheesta kannattaa lukea alla olevan linkin tietopaketti.

Moottorin ja pakoputkiston muutokset
[url=

Vimpa:
Moi,

Tästä on jo tässä viestiketjussa minusta kyllä aika selvästi otettu kantaa, mutta kysynpä vielä kerran, enenkuin teen mitään turhaa tai hautaan ajatuksen.

Eli minulla vanha -93 varjo, jonka perää olin laskemassa tuollaisella valmiilla palikalla, joka asennetaan pampun perään. Kysyin tätä yhdeltä katsastusmieheltä, joka totesi että ihan ok (ei  tarvitse muutoskatsastaa), toinen taas totesi että kyllä se pitää. Tästä nyt sitten iski epävarmuus ja ahdistus, siksi tätä vielä varmistan.

Lainasin tuolta aikaisemmasta seuraavaa " Esimerkkisi iskarit saa siis vaihtaa alkuperäistä vastaaviin ja samaan malliin tarkoitetuiksi ilman muutoskatsastusta. Sensijaan jos samalla esimerkiksi akseliväli muuttuu tai maavara putoaa täytyy ajoneuvo muutoskatsastaa (ks. alla)."

Eli näin ollen tuo jälkimmäinen kaveri olisi oikeassa, että pitäisi katsastaa ts. unohtaa koko homma :( vai onko tähän olemassa jotakin muuta mikä sen laskemisen sallisi > alkuperäinen pamppuhan ei muutu... Halu olisi kova...

kuula:
Taitaa käytännössä suurin osa takajousien pituuden muutoksista olla ns. katsastamattomia.
Joissakin merkeissä/malleissa perän madaltaminen vaihtamalla jouset lyhyempiin on kohtuu yleistä.

Muuttuuhan siinä tietty maavara ja käytännössä ohjausgeometria hieman mutta kohtuu madalluksissa näitä tuskin huomaa.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu