MMAF Forum

Keskustelut => Pykälät ja vaatimukset => Aiheen aloitti: Paku - 10 Elokuu 2008, 19:39:09



Otsikko: Sportsterin muuntaminen 883 -> 1200
Kirjoitti: Paku - 10 Elokuu 2008, 19:39:09
Varsin suosittu toimenpide on vaihtaa / porata 883 Sportsteri isommaksi. Käsissäni on yksi tällainen yksilö, käyttöönottopäivä 15.4.1994. Mitä pyörän leimaaminen edellyttää?


Otsikko: Vs: Sportsterin muuntaminen 883 -> 1200
Kirjoitti: Santtu - 26 Elokuu 2008, 15:52:35
Harvoinhan noita on leimattu kun yleensä homman voi tehdä niin, että päällepäin ei juuri mitään näe.

Jos kuitenkin haluat laitteen paperit laillisiksi (suosittelen!) niin konttori vaatinee todistuksen siitä, että 883:ssa on sama runko, alusta ja jarrut kuin isoveljessä (kuten onkin). Osaava konttori voi tietää tämän ilman eri papereitakin.

Kerro täällä sitten miten meni niin seuraavalle kysyjälle on faktaa jo paikallaan.


Otsikko: Vs: Sportsterin muuntaminen 883 -> 1200
Kirjoitti: Hemuli - 26 Elokuu 2008, 20:46:17
Älä Santtu unohda että tuon ikäisestä pitäisi pykälien mukaan myös toimittaa todistus että se täyttää ensirekisteröintiajankohtana voimassa olleet päästövaatimukset. On tietysti konttoreita jotka eivät moisia lappuja kysele mutta riski on olemassa, sellaista todistusta kun ei saa mistään.

Eipä niitä moni ole muutoskatsastanutkaan - onko tässä yksi syy?


Otsikko: Vs: Sportsterin muuntaminen 883 -> 1200
Kirjoitti: Paku - 04 Syyskuu 2008, 06:41:53
Asia on juuri näin kuin sanotte. Itsekin olen jo kolme vuotta pyörällä ajannut pannujen vaihdon jälkeen. Nyt vastaan tuli mahdollinen pyörän vaihto liikkeessä, joka luonnollisesti edellyttää, että paperit ovat kunnossa.
Tuosta päästötodistuksesta olen kuullut; siksi ajattelin etsiä asiasta uutta tietoa ennen kuin menen konttorille ihmettelemään. Olen myös kuullut, että vuoden vaihteen jälkeen asiaan olisi tulossa helpotusta!? Pitääköhän asia paikkaansa?


Otsikko: Vs: Sportsterin muuntaminen 883 -> 1200
Kirjoitti: Tuusulan T-Bone - 04 Syyskuu 2008, 10:05:45
APU 2-paketti sisältää mahdollisuuden mitata päästöt myös konttorilla -90-luvulta peräisin olevissa pyörissä. Kyseessä on kuitenkin vasta työryhmäraportti, jonka muuttumisesta laiksi ei voi sanoa mitään varmaa. Pitäkäähän peukut pystyssä.


Otsikko: Vs: Sportsterin muuntaminen 883 -> 1200
Kirjoitti: Bootsi - 15 Helmikuu 2009, 13:02:40
Entä jos vaihtaa -93 883:n koko koneen 1200 -96...  onnistuuko vai tarvitaanko jotain päästötodistuksia?


Otsikko: Vs: Sportsterin muuntaminen 883 -> 1200
Kirjoitti: Ripa - 16 Helmikuu 2009, 14:34:33
Pyörän rekisteröintipäivä määrää vaatimustason.