MMAF Forum

Keskustelut => Pykälät ja vaatimukset => Aiheen aloitti: t663 - 19 Syyskuu 2009, 19:24:38



Otsikko: Rungon vaihto
Kirjoitti: t663 - 19 Syyskuu 2009, 19:24:38
Moi

Jos on runko vaihdettu(papereissakin) niin voiko sen vaihtaa uudestaan ilman katsastusta?

Jarkko


Otsikko: Vs: Rungon vaihto
Kirjoitti: Juvakka - 19 Syyskuu 2009, 21:19:38
Onko vaihto dokumentoitu jotenkin muutoinkin kuin otteeseen?
Muuttuuko esim. akseliväli uudelleen vaihdon yhteydessä?
Poikkeaako uusi runko malliltaan olennaisesti nyt paikoillaan olevasta?

Jos näihin vastaus oli EI, miksi pitäisi mennä konttorille?


Otsikko: Vs: Rungon vaihto
Kirjoitti: Hemuli - 20 Syyskuu 2009, 10:55:48
Jos nyt ihan pykälien mukaan mennään niin totta hitossa se pitää muutoskatsastaa. Ja voisin olettaa että edellisen rungonvaihdon yhteydessä uuteen raamiin on lyöty runkonumero varmistuksineen, se jo aiheuttaa sen että uuden vaihdon jälkeen täytyy käydä konttorilla - muuten voi tulla harmeja tien päällä ainakin jos otteessa on maininta tuosta numerosta.

Prossiahan uudelleenvaihtamisesta ei enää mene.

Mutta kuten Juvakka sanoi, jos otteessa ei ole mainintaa numerosta ja uuden rungon mitat vastaavat otteen tietoja niin ei siitä kiinni jää vaikka ei konttorilla kävisikään. Toki muutosten asianmukaisuus on jo oman ja muiden tielläliikkujien turvallisuuden takia syytä käydä toteen näyttämässä. Näin netin välityksellä on vaikea sanoa pystyykö kysyjä objektiivisesti arvioimaan tekemiensä muutosten turvallisuutta ja onko tällaisen kysymyksen yhtenä perimmäisenä syynä se että uusi raami ei aivan kestä päivänvaloa - siksi en kehoita ketään jättämään muutoskatsastusta tekemättä.


Otsikko: Vs: Rungon vaihto
Kirjoitti: t663 - 20 Syyskuu 2009, 14:39:25
lähinnä johtuu muuttuneista prosentti säännöistä