Linkkejä sähköpyöräartikkeliin liittyen

(1/2) > >>

jsantala:
Muutamia linkkejä liittyen uusimman jäsenkirjeen sähköpyöräartikkeliin:

Blogini aiheesta: http://kwsaki.blogspot.fi/search/label/kWsaki (linkki vain mp-aiheisiin)

Akkuja Euroopasta: http://www.ev-power.eu/CALB-40Ah-400Ah/?cur=1
Palikoita ameriikasta: http://www.evdrives.com/category_s/1860.htm
Latureita Kiinasta: http://www.evassemble.com/index.php?main_page=index&cPath=3&sort=3a&page=2

EVDrives-puljusta tilatessa kannattaa pyytää tarjous sähköpostitse DHL-kuljetuksella.

Nyrkkisääntönä kannattaa aina maksaa PayPal-maksulla, jos mahdollista ja lisäksi luottokortilla eikä maksaa luottokorttilaskua ennenkuin on saanut kamat. Näin on sitten ainakin pari mahdollisuutta vängätä, jos ei tavaraa kuulukaan. Näistä puljuista itselläni on tullut kamat perille.

stressman:
Lainaus käyttäjältä: jsantala - 06 Joulukuu 2012, 13:13:37


Nyrkkisääntönä kannattaa aina maksaa PayPal-maksulla, jos mahdollista ja lisäksi luottokortilla eikä maksaa luottokorttilaskua ennenkuin on saanut kamat. Näin on sitten ainakin pari mahdollisuutta vängätä, jos ei tavaraa kuulukaan. Näistä puljuista itselläni on tullut kamat perille.


Paypalissa on usein myös 45 päivän suoja-aika, jona voi ilmoittaa, jos myyjä ei ole ryhtynyt mihinkään toimenpiteisiin tavaroiden lähettämiseksi. Itse ilmoitin, kun myyjä eräs ei vastannut mihinkään sposteihin 90 päivään. Vaikka suoja-aika oli umpeutunut, auttoi ilmoitus niin, että tavarat lähetettiin samana päivänä (ilmeisesti toimittamattomuudesta tulee myyjälle jotain hankaluuksia vaikka rahat saisikin).

Toisaalta samaa suoja-aikaa käytetään huijausmielessä AINA, kun joku yrittää ostaa netti-ilmoituksen perusteella ajoneuvoa Suomesta: ostaja haluaa maksaa paypalilla ja kun auto on merellä, rahat peritään takaisin. Historia tuntee aika vähän tapauksia, että joku oikeasti haluaisi ostaa ruosteisin, korkean verotuksen Suomi-auton. Toki niitä muutama vuodessa on, mutta käytännössä kaikki yhteydenotot ovat huijareilta.

jsantala:
Vastaan tähän Mattsonin toisaalla esittämään kysymykseen:

Oma blogini, jossa olen muuttanu vähän isomman pyörän sähkökäyttöiseksi: http://kwsaki.blogspot.fi/search/label/kWsaki

Valitettavasti tuossa ei saa luettua kirjoituksia vanhimmasta uusimpaan, joten skrollaile reippaasti taaksepäin.

Muutosprosentit tuskin muodostuu ongelmaksi, jos et ala muuttamaan mitään muuta samalla. En ainakaan suosittele. Kannattaa ensin tehdä vain pakolliset sähkökäyttöön vaadittavat asiat ja sitten käydä konttorilla hakemassa paperit.

Se mitä ne konttorilla haluaa on paljon paperia eli kaikki mitä olet ostanut ja pyörään laittanut kuitteineen. Moottorista jokin lappu, josta selviää sen teho. Minun tapauksessani riitti koneen konepiirrustus, jossa luki sen teho 11500W. Se luku tuli papereihinkin.

Noin piene pyörän kanssa tulee ongelmaksi paino. Se kun ei saa nousta. 125cc kone ei paina mitään, joten et saa kovin paljoa akkujakaa laitettua. Sähkömoottorikin painaa jo jonkinverran itsessään. Suosittelen ottamaan isomman pyörän aihioksi. Ellei sitten ole tarkoitus tehdä oikein kevyttä lelua, jolla voi ajella vain vartin. Mikä voi olla hauskaa sinänsä. Tai esim. pakko saada pienimmälle kortilla sopiva peli.

Jos olet tarpeeksi lähellä Poria niin voin suositella Karhukatsastusta. Siellä ei tullut ongelmia pyörän eikä autonkaan kanssa.

Mattson:
Kappas en ollut huomannut tätä ketjua. Tässäpä hieman satoa satumaisen kalliista puhelusta katsastuksen tekniseen tukeen:

1.1.2006 jälkeen käyttöönotetusta alle 130cc moottoripyörästä joutuu muutoskatsastuksen jälkeen maksamaan jälkiveroa käyttövoimasta johtuvan luokkahyppäyksen takia, 12%->19% eli siitä joutuu pulittamaan tuon erotuksen sen tämänhetkisestä laskennallisesta arvosta.

1.1.2006 jälkeen käyttöönotetusta ajoneuvosta on oltava esittää muutoskatsastuksen yhteydessä ohiajomelumittaus. Niitä vaan ei suomessa tällä hetkellä tee kukaan... eli ainoa tie on hakea trafilta poikkeuslupa sillä perusteella että ajoneuvo on muutoksen jälkeen käytännössä äänetön

Tämän varmaan jo tiesitkin: alle 60v tasavirta ja alle 30v vaihtovirtalaitteiden on todistettavasti täytettävä S3 sähköturvallisuusmääritukset, jännitteiset osat on merkittävä sekä akuston ripustus tuuletus eristys yms on oltava näyttää toteen.

Se mihin homma tyssää totaalisesti 2006-> aihion kanssa on se, että lopputuloksesta on oltava virallinen EMC radiohäiriötestauspöytäkirja. Sellainen maksaa kaks-kolme tonnia ja ainoa tekevä taho suomessa lienee TuKes/VTT.

Eli käytännössä säästää paaaljon rahaa aikaa ja hermoja kun hylkää tuon piikki-idean ja hankkii tilalle pre '82 yli 255cc aihion ja palaa suunniteltuun caf-e racer:iin modernimman sijaan. Ellei siiten saa jostain ehjäkatteista esim 600f1 cbr:ää jota vahvasti eppäilen.

Ja niin tosiaan tiettyyn rajaan asti tuo paino on myös ystävä.

jsantala:
Mjoo. Ei tullut tosiaan tuo vuosikerta-asia esille. Kannattaa nimenomaan pysytellä viime vuosituhannen vehkeissä niin pääsee älyttömästi paljon helpommalla. Tai siis on ylipäätään mitään järjellisiä mahdollisuuksia saada hommaa läpi.

Mitä tulee tuohon S3-vouhotukseen eli ns. E100-säännöstöä niin ne kyllä koskevat vain M- ja N-luokan ajoneuvoja. Mielestäni niitä asioita ei pitäisi erityisemmin L-luokan ajoneuvojen kohdalla vaatia. Ei sillä, etteikö nyt olisi hyvä merkitä jännitteiset asiat hyvin ja tehdä hommat muutenkin siististi, mutta todistusten vaatiminen alkaa kuulostaa epäilyttävältä.

Toisaalta sain kyllä -97 autonkin läpi ja siinä riitti, että oli sähkömies tehnyt muutamat mittaukset ja laittanut puumerkkinsä tiettyyn paperiin. Linkki paperiin ohessa. Jos ne tuollaista vaatii niin tuo on se paperi, joka autonkin kanssa kelpasi.

https://www.dropbox.com/s/7nbry50psnfiji0/ST-mittaus-pk3.pdf?dl=0

Vertailun vuoksi mun GPX750R -87 keveni konversiossa 60kg (alkup. 230kg, nyt 170kg), joten akkuja olisi voinut laittaa yli tuplamääränkin.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu