Kaasutin viritys videosarjaa (suomalainen versio)
(1/1)
emX50:
Hei kaikki :)
Olen aloittanut perusteellisen video-sarjassa.
Se selittää kuinka virittää kaasuttimen, muutettua moottori.
Osa 1 käytti tekijänoikeuden ääniraitaa.
Taiteilija saa kaikki ilmoituksesi tuloja, mutta video kuulostaa hyvältä.
Ei koskaan uudestaan.
Huomasin, että se oli estetty Suomessa :(
Joten olen luonut suomalainen versio, jossa on eri ääniraita.
Kuitenkin otsikko, kuvaus, ja osa-otsikot ovat kaikki Googlen käännetty.
https://youtu.be/Ze_dZO7mPAg
Jos joku haluaa korjata tekstin, olisi parempi kaikille suomalaisille, jotka eivät osaa puhua englantia.
Sillä 'kiitos', voin lisätä linkin tähän sivustoon
Sitä voidaan muokata YT-kanavalla:
http://www.youtube.com/timedtext_video?ref=share&v=Ze_dZO7mPAg
Klikkaa suomeksi - klikkaa muokkaa
Tai sitä voidaan muokata tekstin avulla (alla).
Osa 2 on kirjoitettu, ja toivon julkaistakseni sen kahden päivän kuluessa.
Tarkoitukseni on luoda täydellinen referenssityö.
Kiitos :)
WEBVTT
Kind: captions
Language: fi
00:00:11.900 --> 00:00:17.500
investointien jälkeen paljon aikaa ja
rahaa rakentaa uuden moottorin ... se voi kaikki päättyy epäonnistumiseen
00:00:17.600 --> 00:00:21.900
moottorin takavarikointia ... tai jopa sulanut männät
00:00:22.100 --> 00:00:26.000
tai moottorin yksinkertaisesti ei toimita
odotettu suorituskyky
00:00:26.800 --> 00:00:29.000
ongelma on kaasuttimen asetukset
00:00:29.000 --> 00:00:32.900
kukin eri moottorin
vaatii erilaista kaasutin setup
00:00:32.900 --> 00:00:36.900
varastoon moottorit nämä määräytyvät
Tehtaan testilaboratorio
00:00:36.900 --> 00:00:39.033
mutta muutettua moottori
00:00:39.033 --> 00:00:43.000
rakentaja ei ole mitään keinoa tietää
mikä on oikea kaasuttimen asetukset tulisi
00:00:43.000 --> 00:00:48.200
ja ymmärtämättä viritysproseduuri
oikea asennus on koskaan saavuttanut
00:00:48.200 --> 00:00:52.700
Tämän videon sarjassa olivat menossa
säätää, että viritys menettely
00:00:52.700 --> 00:00:56.699
opetella turvallisesti virittää kaasuttimen
muutettua moottori
00:00:56.699 --> 00:00:58.811
ja saada maksimaalista suorituskykyä
00:00:58.811 --> 00:01:03.200
Tämä edellyttää löytää vastauksia näihin kysymyksiin
00:01:03.200 --> 00:01:05.500
kaasutin tyyppi
00:01:05.500 --> 00:01:08.500
kaasuttimen kurkun reiän halkaisija
00:01:08.500 --> 00:01:11.900
kaasuläpän venttiilin luisti leikattu säde
00:01:12.000 --> 00:01:14.200
neula geometria
00:01:14.200 --> 00:01:16.300
neula
00:01:16.300 --> 00:01:17.560
sumutin tyyppi
00:01:17.700 --> 00:01:19.560
sumutin renkaan halkaisijaa
00:01:19.880 --> 00:01:21.760
pääsuutin halkaisija
00:01:21.920 --> 00:01:23.760
idle suihkun halkaisija
00:01:24.020 --> 00:01:26.680
alhainen kaasuläpän tyhjäkäynnillä ruuvin kannan
00:01:27.000 --> 00:01:28.980
polttoaineventtiili halkaisija
00:01:29.540 --> 00:01:31.280
float paino
00:01:31.760 --> 00:01:34.540
jos kaikki nämä kysymyksiin vastataan oikein
00:01:34.820 --> 00:01:36.980
moottori toimittaa sen suorituskykyä
00:01:37.240 --> 00:01:38.400
ja voit lentää
00:01:38.640 --> 00:01:41.679
jos jokin kysymyksiin vastataan
väärin
00:01:41.680 --> 00:01:43.800
moottori ei saada aikaan
00:01:43.980 --> 00:01:45.160
tai yksinkertaisesti hylätty
00:01:45.520 --> 00:01:49.640
tehtävä vaikeutuu
koska kukin komponentti
00:01:49.640 --> 00:01:55.280
muutetaan vaikutus muiden komponenttien
vaihtelevalla
00:01:56.200 --> 00:01:57.900
Tämä tarkoittaa, että käytännössä
00:01:58.060 --> 00:02:00.493
ääretön määrä mahdollisia asetelmia
00:02:00.500 --> 00:02:03.940
miten voimme jopa alkaa tehdä valintoja?
00:02:04.480 --> 00:02:07.180
Tarvitsemme polttoainetta kartan, joka voi ohjata meitä
00:02:07.189 --> 00:02:10.796
Tämä määritetään
neulan ja sumuttimen
00:02:10.800 --> 00:02:13.240
mutta polttoaineen kartalla vaihtoehdot ovat
00:02:13.360 --> 00:02:19.459
piilotettu käsittämättömällä luettelo
numeroita ja mitat
00:02:19.460 --> 00:02:24.100
nämä mitat kuvaavat geometria kunkin neulan ja yhdessä sumuttimen
00:02:24.100 --> 00:02:28.620
perus polttoaineen kartalla
kaasuttimen luodaan
00:02:28.880 --> 00:02:33.280
mutta emme ole koskaan voineet nähdä tätä karttaa
ja ilman sitä
00:02:33.440 --> 00:02:37.380
kaasutin viritys on aina ollut sumu sekaannusta
00:02:37.720 --> 00:02:39.731
kuitenkin, että kaikki on muuttunut
00:02:39.960 --> 00:02:42.460
uusi ohjelmisto on kehitetty
00:02:42.470 --> 00:02:46.158
joka laskee
jokainen käytettävissä polttoainetta kartan kaasuttimen
00:02:46.160 --> 00:02:49.400
ensimmäistä kertaa ulkopuolella tehtaan testilaboratoriona
00:02:49.500 --> 00:02:52.580
Moottorin viritin voi tutkia yksityiskohtaisesti
00:02:52.640 --> 00:02:56.000
polttoaineen toimituksen käyrän niiden kaasutin
00:02:56.000 --> 00:03:01.300
tämä muuttaa ja yksinkertaistaa viritys
00:03:01.440 --> 00:03:05.980
näemme tarkka kaasuläpän asentoa
kun neula kartio on osuma
00:03:06.020 --> 00:03:10.780
ongelmat voidaan tunnistaa
mukaan kaasun asentoon
00:03:10.940 --> 00:03:16.000
muutos voidaan suunnitella etukäteen
käynnissä useita simulaatioita
00:03:16.180 --> 00:03:20.300
jos haluamme nojata polttoaineseoksesta puolivälissä kaasuläpän
00:03:20.300 --> 00:03:24.100
ja lisäävät rikkautta suurella kuormituksella
00:03:24.109 --> 00:03:27.720
polttoaine kartta voidaan ensin suunniteltava
virtuaaliympäristössä
00:03:27.720 --> 00:03:32.260
ehkä heikentää edelleen
koko kaasuläpän alue
00:03:32.680 --> 00:03:36.400
alueet polttoaineen kartta voidaan eristää
00:03:36.860 --> 00:03:43.440
alhaisen kaasua alue voidaan kiinnittää niin
että alhainen kaasuasetuksilla eivät muutu
00:03:43.440 --> 00:03:46.200
vain kartio testataan
00:03:46.300 --> 00:03:50.180
joten mikä tahansa muutos suorituskyky johtuu yksinomaan kartion
00:03:50.260 --> 00:03:52.180
ei ole sekaannuksen
00:03:52.580 --> 00:03:56.940
aivot voi keskittyä kaikkiin vaiheisiin kaasuttimen
00:03:56.940 --> 00:04:01.000
ja eri polttoaineen virtauksen muokkaajia
joita sovelletaan karttaa
00:04:01.220 --> 00:04:07.340
virittämiseksi kaasutin ei ole enää musta art
peräisin vuosikymmenten kokemus
00:04:07.520 --> 00:04:11.420
kuka tahansa voi nyt nopeasti oppia
miten virittävänsä kaasuttimeen
00:04:11.560 --> 00:04:14.440
on tiukka menettely, jota on noudatettava
00:04:14.440 --> 00:04:17.240
mutta tämä selitetään tulevina videot
00:04:17.240 --> 00:04:21.680
sekä ymmärrystä kunkin
Kaasuttimen osat
00:04:21.800 --> 00:04:24.240
ja miten ne vaikuttavat polttoaineen virtauksen
00:04:24.540 --> 00:04:27.440
jos oikea viritys menettelyä noudattaen
00:04:27.440 --> 00:04:31.960
aloittelija voi turvallisesti ja
onnistuneesti virittää kaasuttimen
00:04:31.960 --> 00:04:35.782
poimia mahdollisimman tehokkaasti niiden moottorin
00:04:35.782 --> 00:04:38.800
tarvitset Needle Carb Polttoaine Mapperiin
00:04:38.800 --> 00:04:41.700
... ilman sitä sinulla ei ole mahdollisuutta
ymmärtäminen kaasutin
00:04:41.880 --> 00:04:44.920
ja voit ladata sen Fuelmapper.com
00:04:45.000 --> 00:04:48.040
ja opetella käyttämään sitä
aikana tämän videon sarja
00:04:48.040 --> 00:04:50.120
linkit ovat kuvauksessa
00:04:50.180 --> 00:04:53.240
ja jos pidät ajatusta tämän virityksen sarjassa
00:04:53.260 --> 00:04:55.600
ja luulet että tämä on ollut
hyvän johdannon
00:04:55.600 --> 00:04:58.780
A 'peukkua' auttaa muita löytämään tämän lähtökohdan
00:04:59.260 --> 00:05:02.960
Tilaa saada ilmoituksia jokaisen uuden videon
00:05:03.620 --> 00:05:07.240
Seuraavaksi katsomme kaasutin valinta
00:05:07.240 --> 00:05:10.080
pitää katsomassa tarkastella ohjelmaa,
00:05:12.340 --> 00:05:14.420
Ohjeet
00:05:14.700 --> 00:05:17.120
Kaikki käytettävissä Dellorto Carburetors
00:05:17.320 --> 00:05:19.720
ja lopetettiin kaasuttimet
00:05:20.120 --> 00:05:22.420
Kaikki käytettävissä neulat jokaisen kaasutin
00:05:22.940 --> 00:05:25.040
Useampia neuloja kunkin kaasutin
00:05:25.460 --> 00:05:27.640
Kaikki käytettävissä sumuttimet jokaiselle kaasutin
00:05:28.260 --> 00:05:30.520
Kokoonpanopisteeseen valitsemallesi
neulat ja sumuttimet
00:05:30.980 --> 00:05:33.120
Atomisoijia täältä
00:05:33.460 --> 00:05:35.780
Neulat täältä
00:05:46.940 --> 00:05:49.180
Mikuni neula / sumuttimen
kokoontumisalueella
00:05:49.680 --> 00:05:51.820
Dellorto neulat tunnistettu kunkin Mikuni kaasutin
00:05:52.340 --> 00:05:54.300
30mm Mikuni carburetors
00:05:55.000 --> 00:05:57.100
laaja valikoima Dellorto neuloja
for Mikuni carburetors
00:05:57.680 --> 00:05:59.920
suurempi kuin voisi kuvitella
00:06:00.540 --> 00:06:07.900
34mm Mikuni carburetors
00:06:08.360 --> 00:06:13.240
38mm Mikuni carburetors
00:06:13.240 --> 00:06:18.460
TMX Mikuni carburetors
00:06:18.460 --> 00:06:23.960
44mm Mikuni carburetors
00:06:23.960 --> 00:06:26.740
ohjetiedosto
00:06:27.020 --> 00:06:29.400
Lisää kaasuttimen
... ja viritys muistiinpanot
00:06:29.800 --> 00:06:32.060
3 Ohjetiedostot
00:06:32.440 --> 00:06:34.740
50 kaasutin lähtö
00:06:35.140 --> 00:06:37.460
Aseta kaasutin
00:06:37.800 --> 00:06:40.040
Valitse nykyinen neula,
lovi asema, ja sumuttimen
00:06:40.520 --> 00:06:42.820
katso polttoaineen kartoista on
heti saatavilla
00:06:43.160 --> 00:06:45.100
luoda uutta polttoainetta karttoja
ja testata niitä
00:06:46.100 --> 00:06:49.380
kaatumista 100 vuotta
00:06:50.020 --> 00:06:53.180
kaasuttimen viritys sekaannusta
00:06:53.840 --> 00:06:58.120
Neula Carb Polttoaine Mapperiin ™
00:06:58.700 --> 00:07:01.440
Peukut pystyyn
auttaa nostamaan profiilia videosarjan
00:07:02.000 --> 00:07:04.920
merkitä
huomaamaan seuraavaan videoon
00:07:05.480 --> 00:07:09.140
Ylhäällä vasemmalla Linkki ladata
Neula Carb Polttoaine Mapperiin ™
00:07:09.600 --> 00:07:11.600
Kiitos katsomisesta
00:07:12.040 --> 00:07:14.040
Valitettavasti minkä tahansa käännösvirheistä
Erkko!:
Could you give english version as in text.. finnish tranlated with google mainly don't make sense.
emX50:
Thank you for replying :)
Here is the English Text.
Obviously we can add MMAF to the links ;)
Thanks for taking a look at this... I know that translation is not easy
Carburetor Tuning For Performance - Part 1 - The Challenge
A video tutorial series explaining how to tune or adjust a carburetor for a 2 stroke or 4 stroke engine for performance and horsepower, helped by carburetor tuning software.
Part 1 outlines the carburetor components: throttle valve slider cutaway, needle, needle jet, atomiser, main jet, idle jet, fuel valve, float weight.
The carburetor tuning software: Needle Carb Fuel Mapper™ enables fuel maps to be created - an overview of the carburetor tuning software is provided.
Typical carburetors: Dellorto and Mikuni, but all carburetors use the same tuning process, and all carbs can be added to the software
.
Engine tuning, or carburetor adjustment, provides more performance, horsepower, and fuel efficiency.
This applies to motorcycle, car or automobile engines.
Links
http://fuelmapper.com/ Download the carb tuning software
Good sites to join:
http://www.apriliaforum.com/
http://49ccscoot.com/
http://www.2strokeworld.com/
WEBVTT
Kind: captions
Language: en
00:00:11.900 --> 00:00:17.500
after investing large amount of time and
money building a new engine... it can all end in failure
00:00:17.600 --> 00:00:21.900
with engine seizure... or even melted pistons
00:00:22.100 --> 00:00:26.000
or the engine simply fails to deliver
the expected performance
00:00:26.800 --> 00:00:29.000
the problem lies with the carburetor setup
00:00:29.000 --> 00:00:32.900
each different engine
requires a different carburetor setup
00:00:32.900 --> 00:00:36.900
for stock engines these are determined in
the factory test lab
00:00:36.900 --> 00:00:39.033
but for a modified engine
00:00:39.033 --> 00:00:43.000
the builder has no way of knowing
what the correct carburetor setup should be
00:00:43.000 --> 00:00:48.200
and without understanding the tuning procedure
the correct setup is never achieved
00:00:48.200 --> 00:00:52.700
in this video series were going
to provide that tuning procedure
00:00:52.700 --> 00:00:56.699
to learn how to safely tune a carburetor
for a modified engine
00:00:56.699 --> 00:00:58.811
and gain maximum performance
00:00:58.811 --> 00:01:03.200
this involves discovering the answers to these questions
00:01:03.200 --> 00:01:05.500
carburetor type
00:01:05.500 --> 00:01:08.500
carburetor throat bore diameter
00:01:08.500 --> 00:01:11.900
throttle valve slider cutaway radius
00:01:12.000 --> 00:01:14.200
needle geometry
00:01:14.200 --> 00:01:16.300
needle position
00:01:16.300 --> 00:01:17.560
atomizer type
00:01:17.700 --> 00:01:19.560
atomizer ring diameter
00:01:19.880 --> 00:01:21.760
main jet diameter
00:01:21.920 --> 00:01:23.760
idle jet diameter
00:01:24.020 --> 00:01:26.680
low throttle idle screw position
00:01:27.000 --> 00:01:28.980
fuel valve diameter
00:01:29.540 --> 00:01:31.280
float weight
00:01:31.760 --> 00:01:34.540
if all these questions are answered correctly
00:01:34.820 --> 00:01:36.980
the engine will deliver its performance
00:01:37.240 --> 00:01:38.400
and you'll fly
00:01:38.640 --> 00:01:41.679
if any of the questions are answered
incorrectly
00:01:41.680 --> 00:01:43.800
the engine will fail to deliver
00:01:43.980 --> 00:01:45.160
or simply fail
00:01:45.520 --> 00:01:49.640
the task is made more difficult
because each component
00:01:49.640 --> 00:01:55.280
modifies the effect of other components
by varying degrees
00:01:56.200 --> 00:01:57.900
this means that there are effectively
00:01:58.060 --> 00:02:00.493
an infinite number of possible setups
00:02:00.500 --> 00:02:03.940
how can we even start to make choices?
00:02:04.480 --> 00:02:07.180
We need a fuel map that can guide us
00:02:07.189 --> 00:02:10.796
This is determined
by the needle and atomiser
00:02:10.800 --> 00:02:13.240
but the fuel map options are
00:02:13.360 --> 00:02:19.459
hidden in an incomprehensible catalogue
of numbers and dimensions
00:02:19.460 --> 00:02:24.100
these dimensions describe the geometry of each needle and together with the atomiser
00:02:24.100 --> 00:02:28.620
the basic fuel map
of the carburetor is created
00:02:28.880 --> 00:02:33.280
but we've never been able to see this map
and without it
00:02:33.440 --> 00:02:37.380
carburetor tuning has always been a fog of confusion
00:02:37.720 --> 00:02:39.731
however that has all changed
00:02:39.960 --> 00:02:42.460
a new software has been developed
00:02:42.470 --> 00:02:46.158
that calculates
every available fuel map for a carburetor
00:02:46.160 --> 00:02:49.400
for the first time outside of the factory testing lab
00:02:49.500 --> 00:02:52.580
the engine tuner can examine in detail
00:02:52.640 --> 00:02:56.000
the fuel delivery curve of their carburetor
00:02:56.000 --> 00:03:01.300
this transforms and simplifies the tuning process
00:03:01.440 --> 00:03:05.980
we can see the exact throttle position
when the needle taper is hit
00:03:06.020 --> 00:03:10.780
problems can be identified
according to the throttle position
00:03:10.940 --> 00:03:16.000
modification can be planned in advance
by running multiple simulations
00:03:16.180 --> 00:03:20.300
if we want to lean the fuel mix in mid throttle
00:03:20.300 --> 00:03:24.100
and increase the richness at high load
00:03:24.109 --> 00:03:27.720
the fuel map can be first designed
in a virtual environment
00:03:27.720 --> 00:03:32.260
perhaps weakening further
across the entire throttle range
00:03:32.680 --> 00:03:36.400
areas of the fuel map can be isolated
00:03:36.860 --> 00:03:43.440
the low throttle region can be fixed so
that our low throttle settings aren't changed
00:03:43.440 --> 00:03:46.200
only the taper is being tested
00:03:46.300 --> 00:03:50.180
so any change in performance is solely due to the taper
00:03:50.260 --> 00:03:52.180
there is no confusion
00:03:52.580 --> 00:03:56.940
the brain is free to focus on all phases of the carburettor
00:03:56.940 --> 00:04:01.000
and the different fuel flow modifiers
that are applied to the map
00:04:01.220 --> 00:04:07.340
tuning a carburetor is no longer a black art
derived from decades of experience
00:04:07.520 --> 00:04:11.420
anyone can now rapidly learn
how to tune their carburetor
00:04:11.560 --> 00:04:14.440
there is a strict procedure that must be followed
00:04:14.440 --> 00:04:17.240
but this will be explained in the coming videos
00:04:17.240 --> 00:04:21.680
along with an understanding of each of
the carburetor components
00:04:21.800 --> 00:04:24.240
and how they affect the fuel flow
00:04:24.540 --> 00:04:27.440
if the correct tuning procedure is followed
00:04:27.440 --> 00:04:31.960
the beginner will be able to safely and
successfully tune their carburetor
00:04:31.960 --> 00:04:35.782
to extract maximum performance from their engine
00:04:35.782 --> 00:04:38.800
you will need the Needle Carb Fuel Mapper
00:04:38.800 --> 00:04:41.700
... without it you have no chance of
understanding the carburetor
00:04:41.880 --> 00:04:44.920
and you can download it from Fuelmapper.com
00:04:45.000 --> 00:04:48.040
and learn how to use it
over the course of this video series
00:04:48.040 --> 00:04:50.120
links are in the description
00:04:50.180 --> 00:04:53.240
and if you like the idea of this tuning series
00:04:53.260 --> 00:04:55.600
and you think that this has been
a good introduction
00:04:55.600 --> 00:04:58.780
a 'thumbs up' will help others find this starting point
00:04:59.260 --> 00:05:02.960
subscribe to be alerted to each new video
00:05:03.620 --> 00:05:07.240
next up, we look at carburetor selection
00:05:07.240 --> 00:05:10.080
keep watching to view the software
00:05:12.340 --> 00:05:14.420
Instructions
00:05:14.700 --> 00:05:17.120
All available Dellorto Carburetors
00:05:17.320 --> 00:05:19.720
and discontinued carburetors
00:05:20.120 --> 00:05:22.420
All available needles for each carburetor
00:05:22.940 --> 00:05:25.040
More needles for each carburetor
00:05:25.460 --> 00:05:27.640
All available atomisers for each carburetor
00:05:28.260 --> 00:05:30.520
Assembly area for your selected
needles and atomisers
00:05:30.980 --> 00:05:33.120
Atomisers go here
00:05:33.460 --> 00:05:35.780
Needles go here
00:05:46.940 --> 00:05:49.180
Mikuni needle / atomiser
assembly area
00:05:49.680 --> 00:05:51.820
Dellorto needles identified for each Mikuni carburetor
00:05:52.340 --> 00:05:54.300
30mm Mikuni carburetors
00:05:55.000 --> 00:05:57.100
a vast range of Dellorto needles
for Mikuni carburetors
00:05:57.680 --> 00:05:59.920
larger than you could imagine
00:06:00.540 --> 00:06:07.900
34mm Mikuni carburetors
00:06:08.360 --> 00:06:13.240
38mm Mikuni carburetors
00:06:13.240 --> 00:06:18.460
TMX Mikuni carburetors
00:06:18.460 --> 00:06:23.960
44mm Mikuni carburetors
00:06:23.960 --> 00:06:26.740
Help File
00:06:27.020 --> 00:06:29.400
Add your carburetor
... and your tuning notes
00:06:29.800 --> 00:06:32.060
3 Help Files
00:06:32.440 --> 00:06:34.740
50 carburetor slots
00:06:35.140 --> 00:06:37.460
Load your carburetor
00:06:37.800 --> 00:06:40.040
select your current needle,
notch position, and atomiser
00:06:40.520 --> 00:06:42.820
see the fuel maps that are
immediately available
00:06:43.160 --> 00:06:45.100
create new fuel maps
and test them
00:06:46.100 --> 00:06:49.380
overturning 100 years
00:06:50.020 --> 00:06:53.180
of carburetor tuning confusion
00:06:53.840 --> 00:06:58.120
Needle Carb Fuel Mapper™
00:06:58.700 --> 00:07:01.440
Thumbs Up
helps raise the profile of the video series
00:07:02.000 --> 00:07:04.920
Subscribe
to be alerted to the next video
00:07:05.480 --> 00:07:09.140
Top Left Link to download
the Needle Carb Fuel Mapper™
00:07:09.600 --> 00:07:11.600
Thanks for watching
00:07:12.040 --> 00:07:14.040
apologies for any translation errors
Navigaatio
[0] Viestien etusivu