MMAF Forum

Keskustelut => Tekniikkafoorumi => Aiheen aloitti: Devil - 03 Toukokuu 2008, 22:37:37



Otsikko: Pyörän "hyytyminen"
Kirjoitti: Devil - 03 Toukokuu 2008, 22:37:37
Terve!
Oisaisiko joku fiksumpi neuvoa mistä kannattaa lähteä etsimään vikaa, kun pyörä (Kawasaki zx750) menettää tehot&lopuksi sammuu kesken ajon. Eli paukkuu kunnolla muutaman kerran ja sitten sammuu. n. ½h huilauksen jälkeen toimii taas normaalisti hetken. Oma olematon kokemukseni moottoripyöristä ei hirveästi auta asiaa.. Muilla foorumeilla vain vittuillaan, joten kokeilen jos täältä saisi asiallisia vastauksia.
Kiitos kaikille etukäteen!


Otsikko: Vs: Pyörän "hyytyminen"
Kirjoitti: Hemuli - 03 Toukokuu 2008, 23:36:59
Kaksi vaihtoehtoa, se ei saa bensaa tai kipinää.

Jos bensaa, niin vika voisi olla vaikka tukkoon menneessä tankinkorkin huohotusreiässä. Kokeile avata korkki seuraavan kerran kun sammuu - jos lähtee heti käymään niin vika oli siinä. Tarkista myös bensafiltterin kunto, voipi olla tukossa.

Kipinän puute voi sitten johtua useammastakin asiasta. Ei ole niin hirveästi kokemusta noista nelipyttyisistä mutta sytytyslaitteisto voi joskus reagoida noin että lämmettyään lakkaa toimimasta mutta hetken huilattuaan toimii taas vähän aikaa.


Otsikko: Vs: Pyörän "hyytyminen"
Kirjoitti: leesseri - 04 Toukokuu 2008, 08:25:14
nyt tuo pyörän vuosimalli on hämärän peitossa,mutta oletan sytytyksen toimivan "tietokoneen"ohjauksella,eli sytkäboksi on kaput...mutta paha mennä sanomaan näin näkemättä tapausta...nyt teet niin,että otat sytytystulpan mukaan ajelulle ja kun kone sammuu,niin ota tulpanjohto pois jostakin sylinteristä ja laita tuohon tulppaan kiinni ja starttaa(muista maadoittaa tulppa runkoon),nyt näkee tuleeko kipunaa,jos ei,niin sytytyspuolella on sanomista,mutta jos tulee,niin kokeile ottaa akkukaapeli pois hetkeksi,laita valot päälle,ota valot pois päältä ja laita akkukaapeli kiinni ja yritä käynnistää,jos käynnistyy ja toimii hetken ja sammuu,niin vika on boksissa,jos ei käynnisty,niin kokoile sytkäboksia,että onko se lämmin,tahi jopa kuuma...odota kunnes boksi on jäähtynyt ja kokeile lähteekö käyntiin...MUTTA jos pyöräsi sisältää sähköisen bensapumpun,jonkinlaisen ruiskun,saastelaitteita,"yliymmärryksen" menevää teknologiaa, niin savotta kasvaa jälleen...jos viet sen pajalle,niin ne vaihtavat summamutikassa sinne osia niin kauan kun se toimii...pääset ajamaan sillä syyskuussa ja lasku on enempi kuin pyörän käypä arvo,ainakin tässä kaupungissa "merkkiliikkeet" toimivat näin...ps:vuosimalli voisi tarkentaa vian etsintää..


Otsikko: Vs: Pyörän "hyytyminen"
Kirjoitti: Devil - 04 Toukokuu 2008, 11:19:02
Joo unohtui tuo vuosimalli. Eli kyseessä on vuosimallin 1992 pyörä. Ei taida tämän ikäisessä kummempia hienouksia olla..


Otsikko: Vs: Pyörän "hyytyminen"
Kirjoitti: Santtu - 04 Toukokuu 2008, 22:19:15
Toi sammuminen lämpenemisen jälkeen voi viitata moneen muuhunkin vikaan. Kuten tuossa jo kerrottiin, tarvitaan bensaa, ilmaa ja kipinä oikein ajoitettuna. Näistä neljästä voi sitten poissulkea ongelmia yksitellen. Ekan vihjeen jo annoitkin, lämmettyään jokin menee pieleen.

Joko ehdit testaamaan tuon Hemulin antaman tankkikorkkivinkin? Jos se ei ole vikana tuleeko tulpasta normaalisti kipinää?

Eikös muuten tuossa ole venttiilit palasäädöillä? Lämmön myötä välysten muuttumista ei siis kannattane epäillä...?


Otsikko: Vs: Pyörän "hyytyminen"
Kirjoitti: Devil - 05 Toukokuu 2008, 10:11:34
Kiitos kaikille vihjeistä. Bensansuodatin veteli viimisiä, samoin tulpat.
Toimii toistaiseksi..