MMAF Forum

Keskustelut => Pykälät ja vaatimukset => Aiheen aloitti: Imohtep - 26 Joulukuu 2010, 20:19:00



Otsikko: Honda F6C Valkyrie vm. 2000 Supercharged-katsastus
Kirjoitti: Imohtep - 26 Joulukuu 2010, 20:19:00
Otsikon mukainen laite tulossa Jenkkilästä.

Kuinka toimin ennen maahantuontikatsastusta (mitä papereita tarvitsen tai pitää hankkia)?

Valomuutokset ja normi maahantuontikuviot tiedossa.
Lähinnä kiinnostaa, mitä pitää mitata ja paljonko saa olla tehoja lapussa yms.


Otsikko: Vs: Honda F6C Valkyrie vm. 2000 Supercharged-katsastus
Kirjoitti: Santtu - 27 Joulukuu 2010, 10:07:45
Siinähän pitäisi Ameriikan jäljiltä olla jo valmiina ahdetun tehotieto. Jos se menee suoraan joko APU2 teho tai teho/paino -rajoihin niin homma on selvä. Jos ei mene niin joutunet hommaamaan Suomesta teholapun ja selittelemään miksi se Ameriikan teho on 'väärä'.


Otsikko: Vs: Honda F6C Valkyrie vm. 2000 Supercharged-katsastus
Kirjoitti: Imohtep - 27 Joulukuu 2010, 11:11:27
Siinähän pitäisi Ameriikan jäljiltä olla jo valmiina ahdetun tehotieto. Jos se menee suoraan joko APU2 teho tai teho/paino -rajoihin niin homma on selvä. Jos ei mene niin joutunet hommaamaan Suomesta teholapun ja selittelemään miksi se Ameriikan teho on 'väärä'.

Kiitos vastauksesta.

Pitäisi tulla mukana 138hv.-lappu takaselta, joten menee aika tiukille, koska vakiona 100hv. ilmoitettu, joskaan tiedä mistä tuo mitattu...

Painon puolesta taitaa mennä, koska kuivapaino 309kg.

Eihän tuon ikäisessä tarvitse päästöjä mitata?



Otsikko: Vs: Honda F6C Valkyrie vm. 2000 Supercharged-katsastus
Kirjoitti: Tuusulan T-Bone - 27 Joulukuu 2010, 13:29:10
Tarvii siinä päästötkin mitata, mut sen voi tehdä konttorilla. Voi joutua säätöhommiin...

Tehorajojen osalta pitää muistaa, että laissa puhutaan kampiakselitehosta. Kannattaa etsiä edullinen muuntokerroin...

Sääntöhän on siis + 20 % tehoa tai 0,3 kW/1 kg. Siitä vaan kalkyloimaan.


Otsikko: Vs: Honda F6C Valkyrie vm. 2000 Supercharged-katsastus
Kirjoitti: Imohtep - 27 Joulukuu 2010, 20:41:35
Tarvii siinä päästötkin mitata, mut sen voi tehdä konttorilla. Voi joutua säätöhommiin...

Tehorajojen osalta pitää muistaa, että laissa puhutaan kampiakselitehosta. Kannattaa etsiä edullinen muuntokerroin...

Sääntöhän on siis + 20 % tehoa tai 0,3 kW/1 kg. Siitä vaan kalkyloimaan.

No noinhan se tosiaan olikin.

Odotellaan pyörää maihin ja sitten penkkiin ja päästöihin...


Otsikko: Vs: Honda F6C Valkyrie vm. 2000 Supercharged-katsastus
Kirjoitti: Imohtep - 26 Huhtikuu 2011, 15:39:05
No noinhan se tosiaan olikin.

Odotellaan pyörää maihin ja sitten penkkiin ja päästöihin...

No niin, huomenna säädettäväksi...

Tulipa vaan vastaan, että TUV-Nordilta ei löydy vastaavuustodistusta.

Ja myös, että pyörän tyyppikilvessä valmistuspäivä 5/99, isolla lukee mallivuodeksi 2000 ja rekisteriotteen mukaan
rekisteröity 5.11.2002.

Mitäköhän seuraavaksi?>Pentanovaan tarkoitus ottaa yhteyttä huomenna, jos saisi heidän kauttaan
todistukset jarruista ja nopeusmittarista.

Tuleeko kellään mieleen, mitä tarvitaan lisää ja mistä löytyy vai löytyykö ollenkaan?

Saapa nähdä, saadaanko tämmöinen harvinaisuus rekisteriin rakkaaseen kotimaahamme...

Edit: Niin juu, tietysti putket ovat Cobra 6 to 6, ilman mitään hyväksyntöjä>db-killerit + muuta vaimennusta nähtävästi ainakin vaaditaan...


Otsikko: Vs: Honda F6C Valkyrie vm. 2000 Supercharged-katsastus
Kirjoitti: Santtu - 26 Huhtikuu 2011, 16:34:11
  rekisteriotteen mukaan rekisteröity 5.11.2002

Eli tekninen vaatimustaso menee tämän mukaan, ei vuosimallin mukaan.


Otsikko: Vs: Honda F6C Valkyrie vm. 2000 Supercharged-katsastus
Kirjoitti: Imohtep - 26 Huhtikuu 2011, 19:18:36
Eli tekninen vaatimustaso menee tämän mukaan, ei vuosimallin mukaan.

Jep.
Eikös ole kuitenkin parempi, kun on -02 eikä -03?

Testit tehty>Kilvet tulossa!