MMAF Forum

Keskustelut => Pykälät ja vaatimukset => Aiheen aloitti: Kokkonen - 30 Heinäkuu 2008, 15:09:25



Otsikko: Vanha rengas?
Kirjoitti: Kokkonen - 30 Heinäkuu 2008, 15:09:25
Viitaten uutiseen "MMAF:n testaustoiminnalle haetaan viranomaishyväksyntää", ja siellä eräs tarkastuskohta on renkaan ikä. Minkä ikäinen rengas on "vanha rengas"?  Tuohan on yksi hylkäysperuste.  ???
(En löytänyt haulla vastausta, tai en osaa sitä käyttää  :-[)


Otsikko: Vs: Vanha rengas?
Kirjoitti: Tuusulan T-Bone - 30 Heinäkuu 2008, 15:47:23
Hyvä kysymys. Yhtä oikeaa vastausta ei ole, koska asia riippuu renkaasta. Idea tuossa on se, että vanhalla ja kovettuneella renkaalla ei kannata edes yrittää jarrutestiä, siinä käy köppäisesti. 5 vuotta nyt ainakin on jo liikaa.


Otsikko: Vs: Vanha rengas?
Kirjoitti: Kokkonen - 30 Heinäkuu 2008, 20:15:08
5 vuotta nyt ainakin on jo liikaa.

Tuota lausuntoa voi tukea, nimittäin itsellä on 2002 FXST jossa vielä alkuperäiset kumit, koska kilometrejä ei tuohon mopoon ole paljon kertynyt. Mutta kun nyt Shoveli on levällään, niin pitää tyytyä uudemman tekniikan kyytiin, jos liikkeelle meinaa päästä. Renkaat, takana Dunlop D401 ja edessä D402F eivät todellakaan ole enää parhaassa pidossa, vaikka kulutuspintaa on yhä varsin runsaasti. Viimeviikonloppuna oli takapää karata kolmasti, kahdesti kuivalla mutkassa ja kerran märällä jarrutuksessa... Vaikka eihän nuo kumit missään pitorenkaan maineessa ole koskaan muutenkaan olleet.
Hieman offtopiikkia, täällä Saksassa tämänikäisessä pyörässä rekisteriotteessa on mainittu myös RENKAAN MERKKI JA TYYPPI, joten en kovin hevin voi toista merkkiä alle laittaa. Valmistajan pitää HYVÄKSYTTÄÄ renkaansa ko. pyörämerkille, MALLILLE JA MYÖS VUOSIMALLILLE.  :o
Vielä enemmän offtopiikkia, myös satulalaukut ja niiden identiteetti on merkitty rekisteriotteeseen  ;D, ihan totta!