MMAF Forum

Keskustelut => Pykälät ja vaatimukset => Aiheen aloitti: Laccept - 06 Lokakuu 2009, 12:46:01



Otsikko: Ulkomaantuonti EU:n talousalueen sisäpuolelta
Kirjoitti: Laccept - 06 Lokakuu 2009, 12:46:01
Mikäli olen tuomassa pyörää ulkomailta (EU:n talousalueen sisäpuolelta) Suomeen ja pyörä on ao. maassa (tässä tapauksessa UK) kilvissä, niin osaatteko kertoa minkälaisia kompastuskiviä sen saamiseksi kilpiin täällä peräpohjolassa kätkeytyy?

Alv:ia eikä tullejahan tuollaisesta tarvitse maksella, mutta autoverot siihen läpsähtää päälle, mutta onko rekisteröinneissä tällaisissa tapauksissa mitään yhteneväisyyttä EU:n sisällä? Eli jos pyörä on kilvissä (ja siitä on asianmukainen dokumentaatio), niin joutuuko se silti erityis-syynäyksen alle Suomessa kilvitettäessä?


Otsikko: Vs: Ulkomaantuonti EU:n talousalueen sisäpuolelta
Kirjoitti: Hemuli - 06 Lokakuu 2009, 21:19:15
Kyllä siitä ihan ne normiasiat katsotaan - eli täyttääkö se ensirekisteröintiajankohtanaan voimassa olleen teknisen vaatimustason. Et sanonut minkä ikäinen pyörä on joten ei pysty kommentoimaan mitä ne vaatimukset ovat.


Otsikko: Vs: Ulkomaantuonti EU:n talousalueen sisäpuolelta
Kirjoitti: Laccept - 12 Lokakuu 2009, 13:17:07
Lähinnä kyseessä olisi vm 2000 tai tuoreempi tapaus.


Otsikko: Vs: Ulkomaantuonti EU:n talousalueen sisäpuolelta
Kirjoitti: Tuusulan T-Bone - 12 Lokakuu 2009, 13:30:19
Jos tyyppikilvessä on tyyppihyväksyntänumero, ei periaatteessa muuta selvitystä vaatimustenmukaisuudesta tarvita, ellei pyörää ole muutettu. UK mallissa saattaa etulyhdyn joutua vaihtamaan, jos valokeila on tarkoitettu vasuriliikenteeseen.