MMAF Forum

Keskustelut => Pykälät ja vaatimukset => Aiheen aloitti: acet - 15 Lokakuu 2007, 14:59:43



Otsikko: metsälöytö
Kirjoitti: acet - 15 Lokakuu 2007, 14:59:43
eli eli ostin tossa muutamia kuukausia sitten serkku pojan tilan navetasta lyötyneen britti pyörän raadon. raato sisältää rungon,koneen,laatikon ja sekalaisia osia. tiedustelujen perusteella pyörästä ei löydy mitään tietoja mistään. miten pitäisi edetä näiden niin sanottujen metsä löytöjen kanssa?


Otsikko: Vs: metsälöytö
Kirjoitti: Santtu - 15 Lokakuu 2007, 16:15:26
Joku identiteetti sille olisi hyvä löytää. VMPK:n kautta voisit kaivella alueen kantakorttien omistajilta runko- ja koneen numeron perusteella taustoja. Vois löytyäkin. Tietty tässä auttaa jos sulla on edes suurinpiirtein tiedossa tarkempi malli sekä valmistusvuosi. Jälkimmäistä voit etsiskellä netistä sen runko- ja/tai koneen numeron perusteella.

Hankalammaksi homma muuttuu jos pyörä on sellaista merkkiä ja vuosimallia, että siinä ei tehtaan jäljiltä ole identifiointinumeroita.

Jos pyörästä löytyy papereita, mitä tahansa vanhoja papereita (tai perhealbumista valokuvia) niin homma AKE:n kanssa helpottuu. Esim. vakuutusyhtiöt kannattaa kelata läpi, samoin kaikki vanhat piironginlaatikot. Tavoitteenaha on todistaa, että kyseinen yksilö on todellakin ollut olemassa ja että kyseessä ei ole esim. osista tehty "kootut teokset" tai esim. varastettu peli.

Männävuosina näitä metsälöytöjä on saatu takaisin tunnetun identiteetin piirin juhlallisella vakuutuksella jossa Antero todistaa omistaneensa pyörän esim. 30-luvulla ja sittemmin myyneensä se Lasselle joka kuoli 60-luvulla ja jonka viamo kuulemma siirsi pelin latoon. Tms. perimätietoa paperille kirjoitettuna ja allekirjoituksin varustettuna. Nykyisin tämän onnistumisesta mulla ei ole tietoa, ongelmia tuli kun porukka rupesi essonbaarissa keksimään "Suopyöriä" joissa ei ollut mitään perää.


Otsikko: Vs: metsälöytö
Kirjoitti: acet - 15 Lokakuu 2007, 18:07:22
sen verran serkkun  faija muistaa että on tullu perheeseen -51 tai -54 serkun isän isän isälle ja kolaroitu joskus kuuskyt luvun taitteessa jolloin pyörä myös purettu.