MMAF Forum

Yhdistyksen kanavat => Linkit muualle => Aiheen aloitti: Pete - 19 Tammikuu 2007, 01:24:03



Otsikko: MMAF:n Prosenttilaskuri
Kirjoitti: Pete - 19 Tammikuu 2007, 01:24:03
Tallenna Prosenttilaskuri koneellesi alla olevasta linkistä.

http://www.mmaf.fi/documents/Prosenttilaskuri.xls

Tarvitsee toimiakseen Microsoft Excelin.

Laitoin Prosenttilaskurin linkin tänne "uutena" aiheena että se löytyy nopeasti. Sitä tulee monesti haettua. Esimerkiksi tuttavien koneille sen joutuu joskus hakemaan.

Foorumin ylläpito voisi laittaa tähän nuppineulan että pysyy ylhäällä.


Otsikko: Vs: MMAF:n Prosenttilaskuri
Kirjoitti: Juniori - 05 Maaliskuu 2010, 21:44:29
Kuten kävijämäärästä huomaa on tua sun laskuri aika kovassa käytös.
Tulipa vaan täs mieleen uutta projetia mietties et siin olis aika kova sana budjetti-sarake niin tulee molemmat eniten rakentelua rajoittavat tekijät samaan paikkaan.

Täs ois ny aika käyttökelpoonen ekseli, mutta kuinkahan sen sais jonnekki muidenki näkösälle  ??? Tuohon ku ei näytä saavan ekseliä viestin selekään...


Otsikko: Vs: MMAF:n Prosenttilaskuri
Kirjoitti: Kkallioj - 06 Maaliskuu 2010, 18:59:09
Onko niin, että kun pyörääni on vaihdettu Öhlärin takapumppu, niin siitä menee prosentit vaikka onkin ikäänkuin alkuperäismallinen tarvikeosa? Entä jos joskus innostuisi asentamaan turbon, miten se lasketaan? Pelkkä pakoputken vaihto ja mahdolliset koneen sisäkalut?
Muistelisin, että joskus turbon lisäys katsottiin koko koneen vaihtumiseksi...


Otsikko: Vs: MMAF:n Prosenttilaskuri
Kirjoitti: Santtu - 01 Marraskuu 2010, 10:49:12
Kaikista osien vaihdoista menee prosentteja, vaikka vaihtaisit tehtaan alkuperäisvaraosia kuluneidet tai hajonneiden tilalle. Tietty näiden osalta asiaa on vaikea valvoa koska useimmissa osissa ei ole mitään tunnisteita. Prosenttiongelmat koskevat kuitenkin niin kolarikorjaamista, entisöintiä kuin muunteluakin.


Otsikko: Vs: MMAF:n Prosenttilaskuri
Kirjoitti: TimppaX - 07 Marraskuu 2010, 18:47:45
ei oikein auennut satavarmaksi, mutta tällläinen idea kävi pimeässä talvi-illassa mielessä:

Lähtökohta Virago 125  ja sen muokkaus 750 kuutioiseksi, saman mallisarjan pyöräksi. Pakkovaihtoon menee tämän vuoksi jarrut, etupää, runko, takapää, renkaat vanteineen. Stonga kahvoineen, satula, tapit, pakarit, lokarit jne pikkuosat ja sähkölaitteet käyvät entisestä.

Joko en osannut lukea laskuria oikein, tai syötin vääriä lukuja mutta sen mukaan ymmärsin, että se saattaisi mennä "tavallisena" muutoskatsastuksena. 



Otsikko: Vs: MMAF:n Prosenttilaskuri
Kirjoitti: Kkallioj - 07 Marraskuu 2010, 22:39:10
Tehon ja moottorikoon muutoksissakin on rajoituksia.


Otsikko: Vs: MMAF:n Prosenttilaskuri
Kirjoitti: Santtu - 08 Marraskuu 2010, 08:53:12
Lähtökohta Virago 125  ja sen muokkaus 750 kuutioiseksi, saman mallisarjan pyöräksi.

Tässä tapauksessa todellisuudessa kyse ei ole samasta mallisarjasta vaan samasta mallinimestä. XV750 ja XV1100 ovat samaa sarjaa, samoin XV125 ja XV250. Se XV535 on oma sarjansa. Eli noissa on kolmea eri runkoa, lohkoa jne, käytännössä kolme täysin eri pyörää.

Pakkovaihtoon menee tämän vuoksi jarrut, etupää, runko, takapää, renkaat vanteineen. Stonga kahvoineen, satula, tapit, pakarit, lokarit jne pikkuosat ja sähkölaitteet käyvät entisestä.


Eppäilen sähköosienkaan sopivutta. Itse sain pakollisten vaihdettavien osien summaksi noin 90% eli ei kannata.


Otsikko: Vs: MMAF:n Prosenttilaskuri
Kirjoitti: TimppaX - 08 Marraskuu 2010, 17:11:16
joo imaisin itteäni hitu hankalasti, tuossahan ne tuli sitten oiottua kimurantit aatokset. 250 myllyn siihen voi nakata, kun on sama runko ym palikat, mutta tuli vaan tuo "suurennus" tappiinsa vietynä mieleen asiaa pohtiessa.