MMAF Forum

Keskustelut => Pykälät ja vaatimukset => Aiheen aloitti: jkm - 14 Lokakuu 2008, 23:03:13



Otsikko: "korjausrakentaminen"
Kirjoitti: jkm - 14 Lokakuu 2008, 23:03:13
Moro, Ottikohan APU1 tai 2 kantaa prosenttien menettämiseen vaurioituneen osan vaihdon yhteydessä? Yritin kyllä lueskella noita raportteja läpi mutta en huomannut kyseistä asiaa.
Lähinnä kiinnostaa alkuperäisten lohkojen vaihto täystuhon jälkeen jo valmiiksi reilun muutosprosentin omaavassa pyörässä. Vieläkö tällaisessa tapauksessa tulee vain hiton kallista romurautaa tai pyörää alettava katsastamaan omavalmisteeksi, veroineen ja muine vaatimuksineen?
Vielä moottori on ehjä, mutta entä jos...


Otsikko: Vs: "korjausrakentaminen"
Kirjoitti: Hemuli - 15 Lokakuu 2008, 07:27:30
Samasta aiheesta aiemmin: www.mmaf.fi/forum/index.php?topic=569.0


Otsikko: Vs: "korjausrakentaminen"
Kirjoitti: Santtu - 15 Lokakuu 2008, 09:01:22
Kyllä APU I ja APU II käsittelevät korjaamista melko laajastikin. Dokumentit löytyy helpoiten tuolta: http://www.mmaf.fi/documents/


Otsikko: Vs: "korjausrakentaminen"
Kirjoitti: Tuusulan T-Bone - 15 Lokakuu 2008, 09:17:41
APU 1:ssä otettiin asiaan kantaa. Sen mukaan korjaamisen pitäisi olla sallittua määrätyin edellytyksin ilman prosenttiseuraamuksia. Valitettavasti lainsäätäjä ei ole vielä korjannut tätä asiaa, joten lähtökohtaisesti prossat menee räjähtäneiden lohkojen vaihdosta.

On kuitenkin tapauksesta riippuen mahdollista, että lohko katsotaan ns. kriittiseksi osaksi, jolloin sen vaihtaminen on sallittua prosenttiseuraamuksitta. Tämä edellyttänee AKE:n myötävaikutusta.


Otsikko: Vs: "korjausrakentaminen"
Kirjoitti: jkm - 15 Lokakuu 2008, 21:17:33
Samasta aiheesta aiemmin: www.mmaf.fi/forum/index.php?topic=569.0

No joo, sieltähän se vastaus löytyikin. En vain ennen omaa kysymystä lukenut tuota viestiketjua riittävän pitkälle, pari ensimmäistä viestiä vain.
Kiitoksia.