MMAF Forum

Yhdistyksen kanavat => Uutiset => Aiheen aloitti: Tuusulan T-Bone - 11 Marraskuu 2008, 09:56:24



Otsikko: Moottoripyöräilyn turvallisuuskysely
Kirjoitti: Tuusulan T-Bone - 11 Marraskuu 2008, 09:56:24
AKE on tilannut Helsingin yliopistolta moottoripyöräilyn turvallisuutta koskevan tutkimuksen. Tutkimukseen liittyy internet-kysely, jossa selvitellään suomalaisten moottoripyöräilijöiden ajotottumuksia, heidän käymiensä ajokoulutusten määriä sekä onnettomuusmääriä ja niiden vakavuutta. Lisäksi kysytään moottoripyöräilijöiden mielipidettä erilaisista moottoripyöräilyn turvallisuuden parantamiseksi Suomessa tai ulkomailla ehdotetuista toimenpiteistä.

Jotteivät tulokset menisi ihan kukkahattuiluksi ;), käykäähän MMAF:n porukatkin vastaamassa! Kyselyyn pääsee täältä:

http://blogs.helsinki.fi/mmattsso/mp-kysely/ (http://blogs.helsinki.fi/mmattsso/mp-kysely/)

Joku porkkanakin siellä arvotaan vastanneiden kesken!


Otsikko: Vs: Moottoripyöräilyn turvallisuuskysely
Kirjoitti: annek - 11 Marraskuu 2008, 19:15:54
Olipas jännät pyörätyypit valittavissa. Että sitä nyt sitten ajellaan chopper/bopperilla "paremman puutteessa" ::)

Jotkut kysymyksetkin olivat melko mielenkiintoisia.


Otsikko: Vs: Moottoripyöräilyn turvallisuuskysely
Kirjoitti: JK1 - 12 Marraskuu 2008, 17:33:12
Ihmetyttää nämä "tekniset apuvälineet", joilla liikenneturvallisuutta(?) koitetaan väkisin parantaa. Ovatko tällaisia ehdottelevat todella niin kaukana tekniikasta, etteivät tajua niiden olevan ohitettavissa. Tai entä jos alkolukko/tehosäätäjä/tms. ihmelaite menee epäkuntoon (ennemmin tai myöhemmin)?
Nyt en tarkoita kyselyn laatijaa, motoristi kun on, varmaan ymmärtää näiden mahdottomuuden...

J


Otsikko: Vs: Moottoripyöräilyn turvallisuuskysely
Kirjoitti: Santtu - 12 Marraskuu 2008, 19:30:05
Väittäisin, että ajonopeutta automaattisesti sytytystä tai bensan syöttöä katkomalla rajoittava järjestelmä saattaa olla jopa vaarallinen. Moottoripyörä aliohjaa jos mutkassa ottaa kaasun pois. Hidastus mutkassa saattaa aiheuttaa myös hallitsematonta luisua koska takanakki luistaa. Tämän vuoksi jo aloittelijoitakin neuvotaan ajamaan mutkat tasakaasulla ja jatkokurssilla käsitellään kaasun hienoista avaamista mutkassa. ISA pitäisi siis kieltää L-luokassa.