oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
24 Huhtikuu 2024, 09:16:43 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Rakenteluun liittyviä tapahtumia löydät kalenterista.
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: 1 ... 6 7 [8] 9 10
 71 
 : 02 Lokakuu 2019, 11:49:17 
Aloittaja MMAF Puheenjohtaja - Uusin viesti kirjoittanut Peacemakermichael
Tervehdys foorumille!

Tuossa on työn alla 1984 mallinen shoveli, jota jalostetaan isolla kädellä ensi kesäksi. Pyörä on tuotu 2017 Ameriikoista, ja rekisteriotteessa lukee käyttöönottopäivänä 00.00.1984. Nuo valomääräykset ovat muuttuneet 01.01.1984 jälkeen rekisteröityjen pyörien kohdalla mm. niin, että vilkut ovat pakolliset. Tahtoisin jättää fillarista vilkut pois ihan vain esteettisistä syistä, mutta mietityttää virkavallan suhtautuminen asiaan. Onko siis niin, että tuo 00.00.1984 olisi porsaanreikä, jolla kiertää vilkkuvaatimukset ym, vai täyttyykö sakotusperuste siltä osin, jos jätän vilkut kaupan hyllyyn? Tuossa pyörässähän on ollut vilkut tehtaalta, ja siihen voivat periaatteessa vedota, mutta milläs ne sen todistavat?

 72 
 : 27 Syyskuu 2019, 10:56:53 
Aloittaja evilHR - Uusin viesti kirjoittanut evilHR
Tuli tosiaan väärän kokoinen tanko maailmalta, enkä jaksa alkaa palauttelemaan...

Tanko on siis käyttämätön ja uusi. Hinta 50€ (vastaava reilu 70€ kaupassa).

0449762682 / Krisu

Stonga on Espoossa, josta sen saa noutaa rahaa vastaan.

 73 
 : 25 Syyskuu 2019, 08:14:55 
Aloittaja evilHR - Uusin viesti kirjoittanut evilHR
Morotus,

Ennen kun pääsen käytännössä kokeilemaan - onko tietoa noin yleisesti miten hyvin japsipyörien haarukat sattuu kiinityskohdan leveytensä puolesta samoihin mittoihin. Onko näissä joku standardi olemassa, vai vetääkö kaikki merkit omilla mitoillaan näitä?

Eli mulla on DR650 -90 flat track / street tracker -projektina ja sitten on edellisestä projektista lojumassa Yamaha TRX850 takahaarukka, jota ajattelin mallailla tohon suizaan. TRX:n keula tulee Suizaan joten olis aika näppärää, jos sattuis tuo takahaarukkakin sopimaan tuurillaan...

Ennen kun rupeen rimpuilemaan enempää sen kanssa. Osaako joku suoraan jo sanoa onko turha kuvitella että sopis ns. heittämällä?

 74 
 : 06 Syyskuu 2019, 10:40:51 
Aloittaja Know - Uusin viesti kirjoittanut Erkko!
Eli tarkoitus laittaa TS:ään RM250:n moottori?

Tuolloin menee TS:n vuosiluvun mukaan, mitä pitää olla ja uuden moottorin teho ei saa ylittää vanhan tehoa 20%:lla, ja pitää olla vähintään 51% TS:n osia jäljellä.

valoista: http://www.mmaf.fi/forum/index.php?topic=385.0
moottorista: http://www.mmaf.fi/forum/index.php?topic=1186.0
prosentit: http://www.mmaf.fi/forum/index.php?topic=58.0

 75 
 : 02 Syyskuu 2019, 17:39:48 
Aloittaja Know - Uusin viesti kirjoittanut Know
Morjensta kaikille lukijoille.

Elikkäs, tarkoitus saada tämmönen Suzuki Rm 250cc vm2000 pyörä kilpien väliin.
Ostin jo aijemmin tätä varten runkonumeron luovuttajaksi vm1986 Suzuki Ts:n

Alkuperäistä suunnitelmaa ei viitsi edes tarinoida sillä sehän on jo ajatuksena laiton.

Nyt siis tarkoitus saada muutoskatsastettua tuo Rm runko Ts papereihin, onkohan tämmönen millään tavalla mahdollista ilman lain kiertämistä?

Yhdeltäkään katsastus konttorilta Oulussa en saanut asiaan minkäänlaista mielipidettä joten kaipaisin hieman tietoa asiasta.

Kiitos ja kumarrus.

 76 
 : 15 Kesäkuu 2019, 22:15:55 
Aloittaja MMAF Puheenjohtaja - Uusin viesti kirjoittanut kiintoAvain
Ok, edunvalvonta on tärkeä asia. Mutta kiinnostaako se suurta massaa? Kyllä ja ei.

Jos jäsenmäärää halutaan kasvattaa ennenkaikkea nuorten keskuudessa niin silloin pitäisi olla
jotain kiinnostavaa tarjolla: Kuten kuvagallerioita. blogeja siitä miten oma modattu pyörä syntyi.
Vinkkejä osien hankintapaikkoihin. Selvityksiä moottoripyörän ajamisen fysiikasta: tempuista katuajoon.
Monelle nuoremalle on sangen suuri mysteeri moottorin toiminta, sytytyksen ajoitus, putouskaasuttimen
periaatteet ja monet muut vanhemmalle väelle selviä asioita.

Tässä vain muutama esimerkki.

 77 
 : 06 Kesäkuu 2019, 12:52:40 
Aloittaja Moksuu - Uusin viesti kirjoittanut Erkko!
Helpointa on kun selvittää edelliseltä omistajalta mitä siihen on tehty ja muuttaa ne takaisin alkuperäiseksi. Jos on muutettu vain välityssuhdetta ja tällä on saatu suurempi huippunopeus, niin se on helppo palauttaa ketjuvetoisessa pelissä.

Jos taas sylinteriin on tehty muutoksia että se on suurempi kuin mopolle sallittu 50cc, niin taitaa tulla melko kallis palautus.

 78 
 : 31 Toukokuu 2019, 19:41:08 
Aloittaja Moksuu - Uusin viesti kirjoittanut Moksuu
Eli ostin sukulaiselta mopon, jonka piti olla ihan vakio. Huomasin sitten oston jälkeen, että huippunopeus on 60km/h. En aio pyytää rahoja takaisin ja palauttaa mopoa, sillä se oli hyvä kuntoinen drac mopo jolla oli ajettu noin 200-300 metriä. Ajattelin sitten, että aion vain muokata siitä vakion (siinä olisi ihan kiva projekti kesäksi), mutta en ole vielä varma miten. Voisiko joku selittää miten voisin muuttaa vaiheittain kevarin mopoksi (tai laittaa linkin videoon/sivuun jossa se selitetään)?

 79 
 : 17 Toukokuu 2019, 06:07:27 
Aloittaja ruumis61 - Uusin viesti kirjoittanut ruumis61
  moikka!
  asun Porvoossa ja pitäisi intruder ls 1500 muutoskatsastaa.keulaa on pidennetty ja semmoisia.alkaisi olla kunnossa mutta Porvoossa ei kuulema oikein onnistu,missähän lähella olisi katsastuspaikka missä onnistuisi

 80 
 : 13 Toukokuu 2019, 17:18:13 
Aloittaja MMAF Puheenjohtaja - Uusin viesti kirjoittanut MMAF Puheenjohtaja

Tänään jo osalle tulleessa jäsenmaksu laskussa vielä vanhassa mallissa oleva tilinumero 🙈

Oikea muoto ja tilinumero siis:

FI69 3131 1000 2773 54

MMAF kiittää ja pyytää nöyrästi anteeksi.
👊👊👊

Sivuja: 1 ... 6 7 [8] 9 10
MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto