oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
17 Syyskuu 2019, 20:53:38 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tiedätkö milloin moottoripyörä pitäisi muutoskatsastaa? Katso tästä kattava artikkeli muutoskatsastamisesta
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: 1 [2]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Tee-se-itse: Renkaanvaihto  (Luettu 89909 kertaa)
eastway
Jr. Member
**
Viestejä: 48


« Vastaus #15 : 16 Joulukuu 2010, 18:58:49 »

Haluaisiko joku laittaa tähän jatkoartikkelin: Tee-se-itse: Renkaan tasapainotus ja vaikeampi Tee-se-itse: Vanteen rihtaus
Pikaset vinkit miten ite oon tehny.

Tasapainotus

Kartiokeskittävä akseli ja laakerirullat löytyy nettikaupoista tai paikasta joka onkin jo tässä mainittu. Laakeripukit vaateriin ja akselissa oleva rengas siihen pyörimään. Homman nimi on löytää painavin kohta ja laitaa vastapaino toiselle puolen rengasta. Pyörittelyä ja arpomista että saa varmuuden painavimmasta kohdasta. Ite käytän maalarinteipin palaa merkkailuun. Kohdan selvittyä vastapaino kii väliaikaiseti kii vanteeseen teipillä. Testausta ja siirtelyä kunnes rengas pysähtyy joka kerta eri kohtaan. Vamista tuli ja painot kii.

Rihtaus

Ärsyttävää puuhaa josta kyllä selviää kun ei hätäile. Osaavalle selkeetä ja nopsaa. Kokemattomalle (kuten meikä) työlästä. Uutta jos tekee pinnat on valmiina löysällä, vanhan kans tarttee viritellä nipat pyörimään.

Akseli ruuvipenkkin ja rengas pyörimään. Pyöriessään paha vanne tekee kahden tyyppistä heittoa. Pysty- ja sivuheittoa. Selvitä itsellesi mikä vanteessa on pielessä. Merkkaa pahat kohdat vaikka teipillä. Vinkki tai sääntö - mitä pienempiä kirimisä ja löysäyksiä malttaa tehdä sen paremmin homma säilyy hyppysissä, vaikka aikaa kuluukin.

Pystyheitto poistuu löysäämällä vastakkaiselta puolen ”kuhmua” ja kirimällä ”kuhmun” kohdalta. Uutta tehdessä oon valinnu klo 3 - 6 - 9 - 12 kohdista pinnat ja merkannu ne teipillä. Sitte keskittäny vanteen 4 ilmansuunna perusteella. Lopuksi väli-ilmansuunnat samaan kireyteen.

Kun keskitys on tehty on sivuheitton vuoro. Se poistuu löysäämällä ulkosyrjän puolta ja kirimällä sisäpuolta.

Opettele kaverin kans joka osaa. Ite menin kantapää edellä ja meinas kyynel melkeen vierähtää.
tallennettu
eastway
Jr. Member
**
Viestejä: 48


« Vastaus #16 : 23 Helmikuu 2011, 17:50:44 »

http://www.webbikeworld.com/motorcycle-wheels/spoke-wheels/

Tossa linkissä on oikeen hyvä kuvitettu juttu vanteen teosta kolmannella kotimaisella kirjoitettuna. Mukana ohje että muistaa mitata vanteen keskityksen napaan enneku purkaa vanhan.
tallennettu
Bisnes^
Newbie
*
Viestejä: 1



« Vastaus #17 : 31 Heinäkuu 2011, 11:06:30 »

Näillä ohjeilla on tullu muutamat renkaat vaihdettua Hymyilee Kiitos ohjeista....  Virnistää
tallennettu

*TCR*
squid
Uutislähteet
*****
Viestejä: 55



WWW
« Vastaus #18 : 04 Elokuu 2011, 09:33:16 »

6. Nosta vanne pystyyn ja ota käteen yksi rengasrauta. Aseta rengasrauta vanteella olevan kumin ulkoreunan puolelta kumin ja vanteen väliin. Kampea kumia vanteelta rengasraudalla niin paljon kuin pystyt ja ota sen jälkeen vanteesta tukeva ote kädellä, samalla painaen polvella kumia alas- ja ulospäin. Tämä vaatii joskus paljon liukkaria, voimaa ja hermoa. Tässä vaiheessa vanha kumi lähtee vanteelta ja voit tehdä siitä vaikka koristeen tallin tai olohuoneen seinälle.

Tämä on varsin turhauttava ja vannetta herkästi naarmuttava kohta. Mulle opetettiin tuossa viime viikolla uskomattoman kätevä ja vanneystävällinen keino renkaan poistamiseksi. Ikävä kyllä nyt ei ole kuvia tarjolla, mutta ehkä saan selitettyä asian riittävän sekavasti.

Nosta vanne pystyyn ja varmista, että renkaan ulkoreuna on alapuolelta vanteen keskellä. Astu vanteen päälle toisella jalalla ihan reilulla painolla. Ota toisella kädellä kiinni vanteesta ja toisella renkaasta. Vedä rengas irti vanteelta. Ei tartte liukkaria eikä hirveästi voimaakaan. Olennaista on paino vanteen päällä. 2 rengasta on nyt tullut vaihdettua, ja vieläkin yllättää, kuinka kivuttomasti rengas lähtee vanteelta.
« Viimeksi muokattu: 04 Elokuu 2011, 09:34:57 kirjoittanut squid » tallennettu

Ylle kirjoitettu pätee väistämättä ja poikkeuksetta, koska liikenneturvallisuus, ympäristönsuojelu ja lapset!!
Ape
Jr. Member
**
Viestejä: 32


« Vastaus #19 : 28 Elokuu 2011, 10:05:55 »

Lainaus käyttäjältä: Bisnes^
Näillä ohjeilla on tullu muutamat renkaat vaihdettua Hymyilee Kiitos ohjeista....
Olkaapa hyvä! Hymyilee

Lainaus käyttäjältä: squid
...Nosta vanne pystyyn ja varmista, että renkaan ulkoreuna on alapuolelta vanteen keskellä. Astu vanteen päälle toisella jalalla ihan reilulla painolla. Ota toisella kädellä kiinni vanteesta ja toisella renkaasta. Vedä rengas irti vanteelta...
Tätä pitääkin koittaa ensi kerralla. Kuullostaa ihan toimivalta!
tallennettu

"Kun lopulta kuolen, toivon että elämästäni saisi tehtyä todella viihdyttävän kirjan tai elokuvan."
Sivuja: 1 [2]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto