Äänenmittausta Liikenteessä (Tuusulan Motarilla 26.8.2011)

<< < (3/15) > >>

jussi:
Vai sellaista sitten tiedossa. Ilmeisesti kyseessä ollut jonkinlainen koulutustilaisuus jos Trafin ihmisiä oli paikalla, tosin melko puutteellinen koulutus jos ei edes kierrosluvun mittaamiseen tarkoitettua laitetta ole mukana. Ilman kierrosluvun todennusta koko mittauksella ei ole mitään virkaa.

Evossa mittauskierrokset ovat jossain 2500 paikkeilla tai hiukan yli, mallista riippuen. Uudemmissa pyörissä ne lukevat runkoputken tarrassa, TC:ssä ovat mallista riippuen 2500 - 2650. Kierroksista on syytä pitää tiukasti kiinni, pienikin ylitys nostaa meteliä merkittävästi. Se on huomattu MMAF:n omissa mittauksissa.

Mielenkiintoinen juttu on myös se, miten mittaajat oppivat käyttämään kierrosluvun osoittavaa laitetta, jos sen käyttöä ei opeteta näissä testiratsioissa. Jos ottavat käyttöön laitteen, joka mittaa kierrokset tulpanjohdosta, niin mittaajan on esimerkiksi tiedettävä onko koneessa single fire vai dual fire -sytytys. Kuinka moni uudemman pyörän omistaja tietää sen omasta pyörästään?

Edit: MMAF:n epävirallisissa mittauksissa on myös huomattu, että uudehkolla pyörällä jopa vähän ajetuilla orggisvaimentimilla on todella vaikea saavuttaa melurajoja. Luvassa saattaa pahimmillaan olla muutamia turhia kärhämiä oikeussaleissa. Mielenkiintoista olisi tietää kuka Trafista on ollut kouluttamassa tai seuraamassa mittaustapahtumaa.

Tuusulan T-Bone:
Ymmärsin niin, että TraFilaisilla oli vähän enemmän jäitä hatussa kuin poliisilla kyseisessä tilaisuudessa.

Mitä tulee viranomaistoiminnan mielekkyyteen, osaamisen tasoon ja valvonnan resurssien kohdentamiseen, olen 100 % samaa mieltä kuin toveri, Suomenhevosmies Juupe yllä. Täysin järjetöntä puuhaa.

TiMu:
Mulle sattui aika asiallinen poliisi ;-)
(muuten siinä ratsiassa oli PALJON poliiseja)

Kertoivat että saavat ensivuoden puolella kierroslukulaitteita joita heillä ei vielä ole !
Tosiaan kommentoivat että meni kirkkaasti yli rajojen  ;-)

Muuten oli ihan asiallista käytöstä eivät olleet muuten kiinnostuneita pyörästä (samassa kotelossa resksteriotteen kanssa on
MMAF:n taulukko prosenteista jossa merkitty mitä muutettu ja paljonko prossia 22%
Nyt siellä on tulostettuna myös tästä mölynmittauksesta olelliset asiat)

TiMu

ma^ko:
Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 27 Elokuu 2011, 08:55:22

Evomoottorissa oikea mittauskierrosluku on 2650 rpm.


Eip ole, vaan 2500, ainakin '90-luvun alkupuolen FXR:ssä, koska teho ilmoitus on 35,8kW@5000rpm ja puolet viidestä kilosta lienee kaks ja puoli.

Tuusulan T-Bone:
^Jaah, mun softailissa luki 2650 rpm. Onhan noita tehtaalta tullu vähän eri versioina.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu