oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
25 Huhtikuu 2024, 20:00:37 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tiedätkö milloin moottoripyörä pitäisi muutoskatsastaa? Katso tästä kattava artikkeli muutoskatsastamisesta
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: moottorin vaihdosta kysymys?  (Luettu 10777 kertaa)
talani
Newbie
*
Viestejä: 2


« : 20 Tammikuu 2012, 23:04:35 »

Olis tarkoitus vaihtaa vanhaan kawaan hiukan uudemman kawan moottori 500cc->600cc. Pyörä olis tarkoitus muutoskatsastaa tuolle uudemmalle moottorille. Kuutioiden kasvatus on on varmaan ok mutta teho nousee väkisinkin liikaa kun vanhassa pannussa on 50hp ja uudessa lähemmäs sata. Mahtaiskohan tuo onnistua niin että kuristaisi moottorin tehoja ja penkittäisi. Sitten penkkipaperin kanssa katsastamaan.Ei taida vissiin kevata tuollainen järjestely inssille vai? Piti tänään jo kysyä katsastus asemalta mutta sitten huomasin tutun happaman naaman ja päätin olla kysymättä mitään
tallennettu
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #1 : 21 Tammikuu 2012, 11:12:10 »

Olet oikeilla linjoilla. Jos koneissa on kiistatta tehoero noin suuri niin sitten homma käy kuristamisen ja tehonmittauksen kautta.

Moottoreiden massoissa saattaa olla isojakin eroja, silloin jarrujen osalta nousee kysymykseen niiden riittävyys.

Ennen aloittamista kannataa etsiä se katsastushenkilö jonka kanssa asiointi onnistuu. Valmiin projektin kanssa saattaa tulla yllätyksiä.
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
Turoq
Full Member
***
Viestejä: 77


« Vastaus #2 : 22 Tammikuu 2012, 09:57:58 »

Lue ohje: SOVELTAMISOHJEITA LIIKENNE- JA VIESTINTÄMINISTERIÖN ASETUKSEEN
L-LUOKAN AJONEUVON KORJAAMISESTA JA RAKENTEEN
MUUTTAMISESTA (1078/2009)


Pykälä 16 estää "pudotetun" tehon hyväksymisen, eli teho on se mitä vaihtomoottorissa ollut alunperin.
tallennettu
talani
Newbie
*
Viestejä: 2


« Vastaus #3 : 23 Tammikuu 2012, 05:00:28 »

Oikei ja kiitoksia tuosta huomiosta.Eli eihän tuo sitten onnistu prkele. no eipähän tarvii ainakaan tätä asiaa kantapään kautta oppia.
tallennettu
kuula
Jr. Member
**
Viestejä: 20


« Vastaus #4 : 21 Helmikuu 2012, 07:36:30 »

Lue ohje: SOVELTAMISOHJEITA LIIKENNE- JA VIESTINTÄMINISTERIÖN ASETUKSEEN
L-LUOKAN AJONEUVON KORJAAMISESTA JA RAKENTEEN
MUUTTAMISESTA (1078/2009)


Pykälä 16 estää "pudotetun" tehon hyväksymisen, eli teho on se mitä vaihtomoottorissa ollut alunperin.

Kieltääkö tämä pykälä sitten pyörien kuristamisen 25KW rajan alle tai vanhempien piikkien kuristamisen 11KW rajoihin?
tallennettu
Turoq
Full Member
***
Viestejä: 77


« Vastaus #5 : 22 Helmikuu 2012, 06:39:39 »

Ei se sitä kiellä, mutta moottorimuutoksen yhteydessä, kun tehoja verrataan ei voida hyväksyä "pudotettuja" tehoja.

Muuten moottorin tehoa voidaan pudottaa esim korttivaatimuksien takia, mutta siihenkin on tullut muutoksia kun ennen riitti teholappu muutoksen jälkeen eli matalammasta tehosta, niin nykyään pitäisi olla todistus ennen ja jälkeen muutoksen.
tallennettu
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto