oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
18 Syyskuu 2019, 11:49:51 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Rakenteluun liittyviä tapahtumia löydät kalenterista.
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: 1 ... 6 7 [8]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Mukana metelissä!  (Luettu 103250 kertaa)
Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« Vastaus #105 : 30 Toukokuu 2012, 10:12:43 »

Tuskin kerhojen sijainnilla merkitystä on, muutenhan ne pörräis mittareidensa kanssa ympäri Tattarisuota jatkuvalla syötöllä... Edelleenkään ei ole tullut faktaa varsinaisista meluratsioista, sakoista tai kilpien viennistä.
tallennettu
topinpoika
Jr. Member
**
Viestejä: 13



« Vastaus #106 : 30 Toukokuu 2012, 12:05:01 »

Tuskin kerhojen sijainnilla merkitystä on, muutenhan ne pörräis mittareidensa kanssa ympäri Tattarisuota jatkuvalla syötöllä... Edelleenkään ei ole tullut faktaa varsinaisista meluratsioista, sakoista tai kilpien viennistä.
Voit olla oikeassa, itse olen ollut sen verran monta kertaa tekemisissä poliisin kanssa että kyynisyys iskee heti kun heistä puhutaan. Kerran mut pysäytettiin tatuointien takia ja kyselttin yhteyksistä sinne sun tänne. Hymyilee
tallennettu

Tutkimuksen mukaan Lucky Lukea lukeneiden lapset ovat sosiaalisempia kuin lakia lukeneiden lapset.
MS0art1
Newbie
*
Viestejä: 1


« Vastaus #107 : 01 Kesäkuu 2012, 14:51:58 »

Luulisi Suomen poliisilla olevan parempaakin tekemista, kun nopeasti ohi menevän motoristin pyörän äänistä, mitkä häipyvät kesäiltaan melko nopeasti. Tässä on kysymys yhteen harrastus ryhmään kohdistuvasta ajojahdista, laitetaan resusseja sellaiseen, mikä ei aiheuta mitään vaaraa liikenteessä. Vaan päin vastoin jos jotain kuuluu, niin voivat sokeat autoilijat huomata risteyksissa ja olla ajamatta moottopyöräilijän eteen. Aiheuttaen näin turhia moottoripyöräilijöiden kuolemia. Paljon suurempi melu haitta on siitä, jos joku pörrää sunnuntai illalla pihaansa 30 vuotta vanhalla ruohonleikkurilla, mistä myöskin puuttuu häiriönpoistaja. Naapuristossa ei kukaan voi bensan katkussa istua ulkona, televisiosta ei näy kuin lumisadetta, radiosta kuluu pelkkää rätinää ja kännykät ovat mykkiä, joka suuntaan 100 metrin alueella. Kaikenlaiset huijarit saa kyllä mellastaa, siihen ei ole poliisilla kyllä minkäänlaisia resusseja.
47 vuosi moottopyrän päällä, tähän asti niistä äänistä on ollut nautinto, mutta nyt se pitää kiireesti verottaa, jos ei muuten niin ainakin sakottaa tästä nautinnosta. Ei nyky Suomessa saa nauttia kun rikkaat.
tallennettu
ma^ko
Jr. Member
**
Viestejä: 17


« Vastaus #108 : 03 Kesäkuu 2012, 22:19:37 »

Satunnaisia muutaman pyörän meluratsauksia myös Länsimäentien koirapuiston kohdalla ja Rajakylän pitsakioskin(ja koirapuiston) kohdalla. Viimeks avauduin vallesmanneille ku Länsimäentiellä mittasivat pari faitteria, et svittuuks pitää tulla koirapuiston luo niit kaasutteleen, gyyt näytti hieman noloilta. Muutaman kerran olen kyseistä aktiviteettia seurannut koiria ulkoiluttaessa, ainoastaan mopoista olen kolmasti nähnyt kilpeä poistettavan.
tallennettu
Rapa
Newbie
*
Viestejä: 2


« Vastaus #109 : 16 Kesäkuu 2012, 11:51:44 »

Mitenkäs toimitaan tilanteessa, jossa pyörään ei valmisteta e-hyväksyttyjä putkia niin silloin varmaan ainoa vaihtoehto on vakioputki? Tyyppikilvessä seisoo 87dB, joten rajojen sisään ei todennäköisesti tulla pääsemään edes vakioputkella. Miten tuossa tilanteessa menetellään? Kilvet lähtee vakioputkellakin?
tallennettu
TEKE
Jr. Member
**
Viestejä: 32


« Vastaus #110 : 17 Kesäkuu 2012, 18:25:18 »

Mitenkäs toimitaan tilanteessa, jossa pyörään ei valmisteta e-hyväksyttyjä putkia niin silloin varmaan ainoa vaihtoehto on vakioputki? Tyyppikilvessä seisoo 87dB, joten rajojen sisään ei todennäköisesti tulla pääsemään edes vakioputkella. Miten tuossa tilanteessa menetellään? Kilvet lähtee vakioputkellakin?

 Veikkaan että kannattaa lukea koko topikki läpi.Jos eip ole e-hyväksytty vakioputki niin kyseessä varmaankin hieman vanhempi peli? ( vanhempi kuin 2003...kö?)
ja niille on shit ihan omat desipelinsä vaik putkessa lukee mitä.
tallennettu
Rapa
Newbie
*
Viestejä: 2


« Vastaus #111 : 18 Kesäkuu 2012, 00:34:45 »

Veikkaan että kannattaa lukea koko topikki läpi.Jos eip ole e-hyväksytty vakioputki niin kyseessä varmaankin hieman vanhempi peli? ( vanhempi kuin 2003...kö?)
ja niille on shit ihan omat desipelinsä vaik putkessa lukee mitä.

Kyllä se on tullut kahlattua. Vuoden 2005 peli on kyseessä ja nyt kun tsekkasin niin vakioputkessa tosiaan on e-hyväksyntä, mutta after market putkista sitä ei löydy yhdestäkään. Ei oikein toimi vakioputkella kun on hieman piristelty vehje kyseessä niin se on pois laskuista. Pienen pieni toivon pilkahdus saattoi löytyä Sil Moton putkista, mutta katsotaan vastaako ne Saksan maalta ollenkaan.
tallennettu
TEKE
Jr. Member
**
Viestejä: 32


« Vastaus #112 : 18 Kesäkuu 2012, 11:03:02 »


 Onnea putkien metsästykseen
tallennettu
hakki
Jr. Member
**
Viestejä: 27



WWW
« Vastaus #113 : 10 Heinäkuu 2012, 12:32:16 »

Sorry, mut putosin kärryltä...
Pyörän otteessa E1*92/61*00117, rungossa on kirjoitettu muotoon e1*92/61*00117.
Pyörä on vuosimalliltaan 2001, ensirekisteröinti 2002 italiassa, maahantuotu suomeen 2008.

Määrääkö ko. e-litania äänen? Eli rungossa 94dB (+5dB) 2750r. Vai meneekö 103dB mukaan?

Ainoat 'ohjet' mitä olen löytänyt on esimerkkinä e4*2002/24*0142 (hyväksyntä vuosi neljällä numerolla), lisäksi on maininta "muut merkinnät, kuten vanhoja E-sääntöjä koskevat merkinnät voi tässä kohtaa jättää huomioimatta." (lähde Kopteri Nr:105)

Olen omassa työssäni loistava, mut tässä asiassa täysin dorka  Pyörittää silmiään
« Viimeksi muokattu: 10 Heinäkuu 2012, 14:11:36 kirjoittanut hakki » tallennettu

-Hakki-
jos ajaminen olisi mukavaa, eihän se olis enää kivaa.
stressman
Jr. Member
**
Viestejä: 20


« Vastaus #114 : 20 Heinäkuu 2012, 22:34:11 »

Olisi pieni ongelma tarvikevaimentimeen liittyen. Ostin omaan pyörääni E-hyväksytyn vaimentimen (GPR). Melutaso nousi aika selvästi: mökämittaus antoi alkuperäisellä lukemat 87 dB (sama kuin valmistajan kilven lukema) ja nyt tällä uudella, pyörään hyväksytyllä vaimentimella 96.
Putkessa on kaikki killerit paikoillaan, hyväksyntäleimat kyljessä ja leimatut paperit tuli kaupan päälle.
Onko tuon suhteen mitään tehtävissä, jos ja kun ratsiassa menee lukemat pitkäksi? Ei oikein viitsisi satamäärin lisää euroja polttaa, koska en koe syyllistyneeni mihinkään rikokseen, vaan ainoastaan ostin pyörään tehdyn, E-hyväksytyn vaimentimen.
tallennettu
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #115 : 23 Heinäkuu 2012, 21:23:30 »

^Tuo on visainen kysymys. Valmistaja sinänsä vastaa tuotteistaan, mutta mahdollisiin sakkoihin asti en usko valmistajan vastuun ulottuvan. Kuluttajan näkökulmasta sulla on todennäköisesti oikeus kaupan purkuun.

Vaatimustenvastainen tuo putki ilmeisesti on, joten hyväksyntäsysteemi kusee jossain kohtaa. Mikä ei sinänsä ole yllättävää, tyyppihyväksynnässä tapahtuu kusetusta yleisemminkin.

tallennettu

jussi
Uutislähteet
*****
Viestejä: 55


« Vastaus #116 : 07 Tammikuu 2013, 10:03:03 »

Pieni uutispläjäys vanhaan aiheeseen. "Poliisi mittasi melun väärin, ei syytettä."

http://www.ess.fi/?article=398491
tallennettu
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #117 : 08 Tammikuu 2013, 09:30:48 »

Laitetaan koko juttu siltä varalta, että linkki menee joskus rikki:
Lainaus käyttäjältä: http://www.ess.fi/?article=398491
Päijät-Häme
Poliisi mittasi melun väärin, ei syytettä
7.1.2013 6:30 - päivitetty 8:57

Syyttäjä päätti jättää nostamatta syytteen ajoneuvorikkomuksesta nuorta miestä vastaan. Syyttäjä perusteli ratkaisuaan sillä, että poliisi oli mitannut kiistanalaisen moottoripyörän käyntimelun väärin Lahdessa.

Moottoripyörään oli asennettu muutoskatsastuksen vaativa pakoputki. Poliisi mittasi sen käyntimeluksi 91 db, kun suurin sallittu melu on 84 db.

Asetuksen mukaan käyntimelu on mitattava moottorin käydessä nopeudella, joka vastaa puolta moottorin suurimman tehon pyörintänopeudesta. Nopeus tulee määrittää ajoneuvon kierroslukumittarilla tai erillisellä laitteella, jos mittaria ei ole.

Kun moottoripyörässä ei ollut ollut kierroslukumittaria, poliisi oli vain arvioinut moottorin pyörintänopeuden.

Syyttäjä huomautti, että poliisin olisi tullut käyttää erillistä laitetta. Väärän mittaustavan vuoksi pyörän äänitasosta ei ollut luotettavaa näyttöä.

Moottoripyörä oli sitä paitsi hyväksytty mittausta seuraavana päivänä valvontakatsastuksessa.


Jutusta ei selviä olisiko pyörässä pitänyt olla e-hyväksytty putki vai ei. Rivien välistä veikkaan kyseessä olleen vanheman pyörän jossa e-merkejä ei kaivata.
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
Sivuja: 1 ... 6 7 [8]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto