oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
25 Huhtikuu 2014, 09:33:48 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Harley-Davidson Club Finland tukee MMAF:n toimintaa vuonna 2011
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: 1 [2]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Milloin tarvitsen vaatimustenmukaisuus- todistusta?  (Luettu 19184 kertaa)
wezku
Newbie
*
Viestejä: 3


« Vastaus #15 : 23 Tammikuu 2010, 23:43:31 »

Tässä linkit AKE:n ohjeisiin, joista käy ilmi paljon muutakin kuin vastaus ylläolevaan kysymykseen:

Yksittäin maahantuodun ajoneuvon vaatimustenmukaisuuden osoittaminen rekisteröintikatsastuksessa

http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/57C0E735-F7FD-4CFD-8C62-8BB2531BD725/0/15672082008_Vaatiohje.pdf

Taulukko yksittäiskappaleena maahantuodun, muualle kuin Euroopan markkinoille tarkoitetun L-luokan ajoneuvon tarkastukseen

http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/950B33CA-6A0A-4D2B-BA4B-D44B102D6210/0/C153MuuL.pdf

Jälkimmäisen linkin taulukon kohdassa 37 "Melutaso ja pakojärjestelmä" todetaan, että US-taso käy 16.6.2003 saakka käyttöönotetuissa. Osoituksena US-tason täyttymisestä toimii nimenomaan se tarra, johon kysyjä yllä viittaa. Näin ollen tulkitsen asiaa niin, että katsastusmies on (jälleen kerran) antanut virheellistä tietoa asiakkaalle.


23.01.2010 Kokeilin päästä näihin asiakirjoihiin. AKEN palvelin vaatii salasanan ja käyttäjätunnuksen! Onko tiedon saantia rajoitettu?

Voi olla tarvetta näihin dokumentteihin kun väännetään paikallisen katsastuskonttorin kanssa kättä vaatimuksenmukaisuustodistuksen tarpeellisuudesta.

Terveisin

wezku
« Viimeksi muokattu: 23 Tammikuu 2010, 23:48:14 kirjoittanut wezku » tallennettu
Turoq
Full Member
***
Viestejä: 77


« Vastaus #16 : 24 Tammikuu 2010, 10:10:44 »

Tässä olisi suora linkki uuteen taulukkoon, eli koskee L-luokan ajoneuvoja, joita ei ole EY-tyyppihyväksytty.

Kannattaa lukea myös sarake, missä selvitetään minkä tasoista selvitystä vaaditaan.


http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/803FD55B-E0C2-4310-8654-59D600D99667/0/C153L.pdf
tallennettu
wezku
Newbie
*
Viestejä: 3


« Vastaus #17 : 24 Tammikuu 2010, 11:09:54 »

Kiitos!

Luin ko. dokumenttia ja päädyin seuraavaan tulokseen: kun mulla on 1998 vuonna valmistettu USA mallin HD niin siihen
ei pitäisi tarvita erillistä vaatimuksenmukaisuus dokumenttia kun siinä on toi FMVSS tarra rungossa?
Eli muutan vain valot e-hyväksytyiksi ja KM-tarra mittariin ja leimalle (ohjauslukkohan on vakiona)?

Olenkohan nyt ymmärtänyt oikein?


« Viimeksi muokattu: 24 Tammikuu 2010, 11:41:35 kirjoittanut wezku » tallennettu
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 425



« Vastaus #18 : 24 Tammikuu 2010, 12:27:21 »

1998 vuonna valmistettu <...clip...>  Olenkohan nyt ymmärtänyt oikein?

Valmistusajankohdan perusteella haetaan varaosia kauppiaalta. Sensijaan tekninen vaatimustaso määräytyy ensimmäisen käyttöönoton ajankohdan mukaan. Jos käytettynä maahantuodun ajoneuvon tarkka käyttöönottopäivä ei ole tiedossa, mutta vuosi on, otteeseen merkitään 0.0.#### jossa tuo #### on tietty se vuosi. Muuten meni oikein.

Kysymys: Määräytyykö näille 0.0.#### 'käyttöönotetuille' tekninen vaatimustaso ko. vuoden tammikuun ekan päivän vai joulukuun vikan päivän tason mukaan? Kumpaakin tulkintaa olen kuullut käytettävän.
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
wezku
Newbie
*
Viestejä: 3


« Vastaus #19 : 24 Tammikuu 2010, 17:43:25 »

Valmistusajankohdan perusteella haetaan varaosia kauppiaalta. Sensijaan tekninen vaatimustaso määräytyy ensimmäisen käyttöönoton ajankohdan mukaan. 

Tarkkaan ottaen pyörä on myös otettu käyttöön vuonna 1998
(tarkkaa päivää en tiedä vielä, kun on vielä rahdattavana suomeen).

Tarvitaanko vaatimuksenmukaisuustodistusta vai ei , rungossa on FMVSS merkki?
tallennettu
ahvena
Newbie
*
Viestejä: 2


« Vastaus #20 : 07 Huhtikuu 2010, 23:14:53 »

Onko hyvinkin yleistä, että rekisteröintikatsastuksessa hyväksytään jarrujen osoittaminen samanlaisiksi varaosaluettelon perusteella? Olikohan itselläni sitten huonoa tuuria, kun kohdalle sattui katsastuskonttori, joka ei hyväksy muuta todistusta kuin vaatimustenmukaisuustodistuksen? Jos jollain on tiedossa pääkaupunkiseudulla paikka jossa varaosanumerotodistelu hyväksytään, olisin kiitollinen jos kertoisit infoa vaikka sähköpostilla.
tallennettu
Turoq
Full Member
***
Viestejä: 77


« Vastaus #21 : 08 Huhtikuu 2010, 21:24:51 »

Varaosavertailun avulla ei voi rekisteröintikatsastuksessa näyttää toteen vaatimuksia.

1998 käyttöönotetussa Jenkki tuontipyörässä epa  ja FMVSS- tarra rittää vatimusten täytämiseen, valot pitää vaihta e-hyväksyttyihin ja nopeusmittari joko vaihtaa tai asentaa km/h asteikko ja hankkia tarkuudesta todistus.

vaatimuksissa 00.00.xxxx pyrän vaatimukset tarkastetaan tiukimman mukaan, eli jos vaatimukset ovat kiristyneet aikana jolloin pyörä on voitu ottaa käyttöön on sen täytettävä tiukemmat säänöt, jos  käyttöönotosta ei  saada luotettavaa selvitystä ja sen arvioi katsastaja.

tallennettu
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 980



« Vastaus #22 : 14 Huhtikuu 2010, 09:20:46 »

^Näin se menee, valitettavasti.

Offtopic: jos tätä peliä pelattaisiin järkevästi, samat varaosanumerot sekä Jenkki- että EU-versiossa todellakin osoittaa jarrujen vaatimustenmukaisuuden.

Offtopic 2: minkä merkillisen takia 00.00.xxxx käyttöönottomerkintä pitää tulkita "tiukimman mukaan"? Yleisesti hallintoasioissa noudatetaan periaatetta "epäselvät asiat ratkaistaan asiakkaan eduksi". TraFi hoi, tilatkaapas kurssi otsikolla hyvä hallinto. Tiedän paikan, josta sellainen voisi kohtuuhintaan järjestyä... Virnist&#228;&#228;
tallennettu

ahvena
Newbie
*
Viestejä: 2


« Vastaus #23 : 06 Elokuu 2010, 10:49:41 »

Onko kellään kokemuksia siitä, saako vaatimustenmukaisuustodistuksen Sumekolta myös uudempiin pyöriin, joissa tarvitsee todistaa mm. sähkömagneettinen yhteensopivuus? Harkinnassa olisi 2004-2010 Softailin tuonti.
tallennettu
Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 901



« Vastaus #24 : 09 Elokuu 2010, 22:53:09 »

Jos on ihan normiliikenteestä ostettu pyörä niin pitäisi saada. Ainostaan kolarilaitteiden (salvage ja destruction title) kanssa on seinä edessä.
tallennettu
tade-
Newbie
*
Viestejä: 1


« Vastaus #25 : 23 Heinäkuu 2012, 09:04:20 »

Sori vanhan topicin nosto, mutta on vähän ongelmia hussen kilvittämisen selvittelyssä...

Eli pyörästä löytyy Rungosta E-tyyppihyväksyntä mallia E3*2002/24*0100

Mutta ei trafi eikä 2 katsastuskonttoria osaa käyttää tätä pirun numeroa??! Eli kuka tällä sitten löytää tietoa ?  J&#228;rkyttynyt

Eli olen menossa ostamaan Hussea TE 450 vm.07 , minulla on pyörästä
seuraavat tiedot

Valmistuspäivä 1.12.2006
Valmistenumero ZCGH812AA7V004179

Rungossa E-tyyppikilpi E3*2002/24*0100

Punakilpi paperi 26.3.2008

Pakoputki E3 leimalla (katillinen) sekä tietysti valot vilkut yms...

Eli onko rekisteröinnille mitään esteitä??

-Sakke
tallennettu
Turoq
Full Member
***
Viestejä: 77


« Vastaus #26 : 24 Heinäkuu 2012, 05:48:41 »

Kyllä pätevä katsastaja sen  kertoo, kun rekisteröintikatsastus on tehty. Näillä tiedoilla on vaikea sanoa mitään varmaa, mutta kompastuskivinä voi tulla käyttöönotto päivä ja vaatimuksenmukaisuus, lähinnä päästöjen osalta.

Vanhaa hyväksyntää olevan pyörän rekisteröinti voi tyssätä päästötasojen kiristymiseen. Tässäkin pyörän hyväksyntä on sellainen että päästötasoissa voi tulla ongelmia.
Valmistajan edustajaltä tietysti saa tiedon minkä direktiivin mukaan päästöt on hyväksytty.

Myös muissa vaatimuksissa voi tulla ongelmia jos hyväksyntä on vanha ja pyörä ei ole ollut rekisterissä aiemmin.
 
Muutenhan e-hyväksyntä riittää hyvin, jos pyörä ollut rekisterissä, esim saksassa ja merkitty rekisteriin ilman esim kansallisia poikkeuslupia.
tallennettu
Sivuja: 1 [2]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto