oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
20 Huhtikuu 2024, 02:14:37 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Etsitkö wanhoja artikkeleita ja juttuja? Ne löytyvät osoitteesta [url]http://www.mmaf.fi/arkisto2006.html [/url]
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Ajokoira jo tehtaalta?  (Luettu 14843 kertaa)
JON
Newbie
*
Viestejä: 8


« : 02 Maaliskuu 2014, 01:10:59 »

Tallilla tuli pähkittyä kaverin 1200 Sportin sitsin kiinnitystä. Lähti sit homma taas käsistä.
Nykyruikka, ja alkup on umpivanne, jonka vaihtanut pinnaversioon, vuosia sitten, eli ei ollut juuri muistikuvia.

Hämmästeltiin takapallon sijaintia. Haarukkaan nähden oikealla, ja strutseista oli pallon (normi kait 130) reunaan mitat: vasen 35 ja oik 20 mm. Ylhäältä näytti remmi hieman oikealla pyörivän, ja saman totesin käyttöpyörästäkin, eli jostain syystä ei kohalla. Lauta-tekniikalla ei alkuun katottu etu- ja takapallon sijainteja.
Laipoista vanteeseen on jotain 5-6 mm ero, ja mieleen tuli, että tämä takapyörä olis mahd vasemmalle vedolle alunperin tarkoitettu. Tarvike, ja mennee kaikenmoiseen. Kallis tietty. Voisko runko olla tän verran vinossa, en tunne historiaa.

K: miten on, tulisiko tehdasrunkoisessa takapyörä olla keskellä, strutseihin ym? Missähän rajoissa voisi tällainen off-setti olla ok? Uusi pinnaus-rihtaus toki siirtää, jos tarvetta. Pallokin pitää nyt kuitenkin uusia, ja mennee samassa firmassa.

Jumpe
tallennettu
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #1 : 02 Maaliskuu 2014, 09:40:30 »

Ainakaan Amerikanrutkuissa eivät renkaat ole aina tehtaan jäljiltä linjassaan. Mun softailissa oli noin sentin ero. Ei vaikuttanut vauhtiin.
tallennettu

Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« Vastaus #2 : 03 Maaliskuu 2014, 08:46:37 »

Softailissa ehkä, mutta kyllä sportin rengas pitäisi olla keskellä runkoa. Olisko voinut käydä niin että on sekoitettu eri vuosimallien osia? Ainakin 2004 toimii vedenjakajana, sitä uudemissa hihnapyörän keskiö on paksumpi ja vastaavasti navassa vähemmän offsettia.

Sikäli T-Bone on oikeassa että ei renkaiden sivuttaissuuntainen poikkeama juuri vaikuta ajamiseen, kunhan ovat suorassa. Siinähän käy vaan niin että toiseen suuntaan kantattaessa tuntuu kuin olisi leveämpi takarengas kuin taas toiseen suuntaan. Tietysti kun heittoa on tarpeeksi niin alkaahan se vetelemään.
tallennettu
JON
Newbie
*
Viestejä: 8


« Vastaus #3 : 03 Maaliskuu 2014, 22:45:11 »

Ju, tota mutkamenoa tuli pähkittyä. Eipä normiajossa mitään ongelmaa ole ollutkaan, mutta kerrankos se erikoistilanne tulee kello kaulassa? Mitä vakuutussetä sanoo? Sit kokonaan toinen asia onkin, jos alkuperäisetkin näin. Tää tarvike siis tähän tarkoitettu (ehkä sekin ma-kappale), ymmärtääkseni.
Eli, ei toi muuten ole haitannut, mutta jernittäähän se kun asian tietää..
Noh, kuitenkin tällä tämä pallo loppuun ja tilalle tarkempi pyörä.

Jumpe
tallennettu
motomatti
Sr. Member
****
Viestejä: 184


« Vastaus #4 : 23 Huhtikuu 2014, 21:24:41 »

Tulee pajalla välillä mielenkiintoisia keskusteluja "pojat" tuo nipun puolia, vanteen ja navan. Esitys on yleensä että nämä kiinni toisiinsa. Ujosti olen kysynyt että mille kohtaa? Yleensä vastaus on ollut että keskelle. Sitten kun mainitsen offsetista ja mahdollisen takarattaan sijainnista ja sen mitoituksesta jne. Tulee hiljaista. Hiljaisuus sisältää ilmeisesti mietintää ja luvataan palata asiaan ja häivytään ovesta osat mukana. Ennen kävi sillai että rihtasin "keskelle" ja parin päivän päästä tullaan vaatimaan uutta rihtausta kun ei jarrulevy tai takaratas olekaan kiinni siinä missä pitää. Sitten on niitä vaatimuksia että pitäisi keksiä "työntäviä" pinnoja kun navan sijaintivaatimus on enemmän kuin ulommaisen pinnarivin nollakulma.
No, useammista on päästy sopimukseen ja sellaisiakin napoja on joita voi välilaipoilla levittää. "Paksu" napa ja kapea vanne toimii aina. Sitten on ne joilla on eri reikämäärä vanteessa ja navassa. Tuo rihtaushomma tuntuu olevan varsin mystinen asia joillekin ja kun eivät sitä ymmärrä niin katsovat kuin jotain pöljää. Anteeksi avautumiseni mutta asiassa olisi koulutuksen paikka.
tallennettu
JON
Newbie
*
Viestejä: 8


« Vastaus #5 : 27 Huhtikuu 2014, 22:56:58 »

Homma hoidettu uudella pyörällä, jossa mitat bout samat. Nyt käännetty laipat (kiekot) vaan toisinpuolin. Ero enään käsikopelolla rutseihin puolisen senttiä. Tämä hyväksyttänee. Lie edellinen asennus menny hieman metikköön, mutta ei tämäkään ihan keskellä, jos tikkana pitäis... Remmi näyttäis kulkevan nyt kuitenkin keskellä, ok.

Jumpe
tallennettu
arto
Newbie
*
Viestejä: 2


« Vastaus #6 : 09 Toukokuu 2014, 21:14:00 »

Suuri maa isot toletranssit  . Haitaako se nyt yhtään mitään tän merkin¨n vehkeis.
tallennettu
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto