oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
19 Huhtikuu 2024, 02:27:57 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tunnetko valomääräykset? Lue juttu Moottoripyörän valaisimet ja niiden muuttaminen
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: poliisin toiminta  (Luettu 11263 kertaa)
keijjo 89
Newbie
*
Viestejä: 1


« : 21 Kesäkuu 2014, 21:41:35 »

terve ! poliisi teki mulle vittumaisen homman oltii kaverin kans parkissa poliisi tuli siviiliautolla paikalle samalla 2 mp poliisia ja olin kevarilla liikeellä harkkaluvan kanssa mp poliisi kävi testaan pyörää kävi ajolenkin kylällä ja totesi pyörän ylitehoiseksi vei kortin kilvet ja ajokielto+sakot päälle. Oliko tämä oikea tuomio kun jostain olen lukenut että pyörä pitäisi penkittää ennenkun kortin saa viedä?
tallennettu
motomatti
Sr. Member
****
Viestejä: 184


« Vastaus #1 : 22 Kesäkuu 2014, 11:36:18 »

Kiistitkö sakon? Epämääräisissä tapauksissa se on hyvä alku. Joskus on näin tehtäessä poliisi jättänyt sakottamatta koska heiltä se edellyttää enemmän hommia jatkossa ja mahdollista "tappiota".
Jos et ole kiistänyt on sulla mahdollisuus ottaa vielä kantaa asiaan. Sakkokupongissa on ohjeet miten tulee menetellä. Asia voi siis mennä alempaan oikeusasteeseen ja sinne pitää saada tarkka selvitys siitä miksi sua ei pitäisi rankaista ja kyseenalaistaa poliisien menetelmät. Joudut ehkä myös näyttämään itse toteen pyöräsi vaatimustenmukaisuuden tapahtumahetkellä.
tallennettu
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #2 : 23 Kesäkuu 2014, 08:08:38 »

terve ! poliisi teki mulle vittumaisen homman oltii kaverin kans parkissa poliisi tuli siviiliautolla paikalle samalla 2 mp poliisia ja olin kevarilla liikeellä harkkaluvan kanssa mp poliisi kävi testaan pyörää kävi ajolenkin kylällä ja totesi pyörän ylitehoiseksi vei kortin kilvet ja ajokielto+sakot päälle. Oliko tämä oikea tuomio kun jostain olen lukenut että pyörä pitäisi penkittää ennenkun kortin saa viedä?

Näillä lähtötiedoilla on vaikea kommentoida, siksi täällä on hiljaista. Mistä sakko itseasiassa kirjoitettiin? Tuliko se 'vain' ylitehoisella ajmisesta? Jos pyörä on oikeasti ylitehoinen en tuossa näe oikeusmurhaa. Jos taas pyörä on tai ei ehkä ole ylitehoinen (itse virittäminenhän yleensä laskee tehoja korkeintaan 10%) niin sitten kiistämään tuo.

Poliisi voi harkintavaltansa puitteissa tehdä melko laajoja oikeustoimenpiteitä. Kilpien vienti pitäisi kuitenkin aina rajata tapauksiin jossa ajoneuvosta on vakavaa vaaraa liikenteelle tai ympäristölle, tai ajoneuvosta on verot tms maksut maksamatta.
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
Piese
Newbie
*
Viestejä: 7


WWW
« Vastaus #3 : 27 Kesäkuu 2014, 17:12:27 »

Kyllä sen noissa piikeissäkin huomaa onko sitä voimaa 8kW vai sitten jotain aivan muuta, nimittäin ainakin omassa 125 kottaraisessa oli otteessa toi 8kW=12hp tai jotain, toki siinä mitään kuristuksia ollu eli siellä 40hp oli oikeet tehot, joten kovin ruudinkeksijä ei tarvi olla että eron huomaa.

Mutta jos vakio "kaffepannu" varaeero tai vastaava, niin sitte meni poliisisetällä yllitte.

Ja jos ovat sinne sakkolappuun kirjailleet ylitehoista sen sakon, voisin melkeen väittää että on mahdotonta todistella vakioksi, nimittäin jos vietkin sen dynoon ja saat lappuset että vakio on, niin milläs todistelet ettet kuitenkin laittanu ennen katastusta kuriosia takas. Nimittäin tahtoo suomenmaalla olla todistelutaakka sillä "syyllisellä".
tallennettu
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto