oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
19 Huhtikuu 2024, 23:09:10 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tunnetko valomääräykset? Lue juttu Moottoripyörän valaisimet ja niiden muuttaminen
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Bensahanan paikan vaihto (myös tankki vaihtuu ) saako bensaa?  (Luettu 10211 kertaa)
Choppers_Forever
Sr. Member
****
Viestejä: 185


Wruuuuuuuuuuuum kalin kilk...


« : 16 Joulukuu 2014, 14:45:41 »

Moikka,

Pitäisi saada siirrettyä bensahanaa. Hitsaamaan en uskalla lähteä, voi koko mökki räjähtää. Eli summa summarum:

Kun asennan hanan uuteen paikkaan, millä kannattaa kiinnittää' ja tiivistää? Jotta kestää ja ei vuoda? Kyse peltitankista. Millä tökötillä muutenkin voipi tankkia paikkailla?

Myös tankki vaihtuu pienempään. Eli moto pon Suzuki GSX750es , josta tulossa...jotain Cafe Racerin sukuista. Honda CB 350 tankki sopii ulkonäöllisesti visioon täydellisesti. Eli mitähän kaikkea pitäs ottaa huomioon, että tulee myös tarpeeksi bensaa ulos koneeseen? GSX on vm 1983?


CF
« Viimeksi muokattu: 16 Joulukuu 2014, 15:35:37 kirjoittanut Choppers_Forever » tallennettu

Yritystä ei puutu, vaikka kuinka päähän potkittaisiin, per**le. Mutta kyllä se vi**n EU parhaansa yrittää.
motomatti
Sr. Member
****
Viestejä: 184


« Vastaus #1 : 16 Joulukuu 2014, 18:48:32 »

Toki hitsaus esimerkiksi tigillä on paras tavalliselle teräspellille. Pitää vain huolehtia siitä että tankkiin ei hitsauksen aikana synny palamiskelpoista seosta. Saattaa tankin kuosi muuttua.

Mitään liimaa en osaa suositella mutta koritinalla voisi yrittää. Menetelmä on helppo: puhdistus, pohjustus ja tinaus.
Itse en ole moisia liitoksia tehnyt mutta tankkeja olen tinalla korjaillut. Joskus jopa hyvälläkin menestyksellä.
Tina ei kestä merkittävästi kuormitusta mutta jos osissa on reilun kokoiset ja rei'itetyt laipat voi mahdollisuus onnistua olla hyvä.

Elävää tulta ei tankin tinauksessa voi käyttää. Saattaa lämpötila nousta paikallisesti liian korkeaksi. Kuumailmapuhallin on riittävä työväline. Koritinan pohjustus ja levitys vaativat vähän varusteita myös.
« Viimeksi muokattu: 16 Joulukuu 2014, 18:50:18 kirjoittanut motomatti » tallennettu
kuula
Jr. Member
**
Viestejä: 20


« Vastaus #2 : 18 Joulukuu 2014, 10:36:54 »

Vähän muistelen lukeneeni ettei tuo koritina oikein toimi tankin tiivistyksessä.
tallennettu
Natking
Jr. Member
**
Viestejä: 47



« Vastaus #3 : 02 Huhtikuu 2015, 21:46:54 »

Suosittelen kyllä hitsausta, varmin tapa. Siis tietenkin riippuen hitsarista...  Iskee silmää
Ns. AN liittimiä saa läpivienti malleina, eli mutteri molemmin puolin. Erillaisilla kierteillä, ja joltain valmistajalta saa myös hanoja/sulkuventtiileitä noihin. Earls, XRP, Aeromotive, Russel etc
Muoviprikka varmaan olis tehokkain tiiviste? Ja väliin Locktiten 557, se tiivistää lähes minkä litkun vaan. Nitroa, metanolia, bensaa ja öljyä on omissa laitteissa tiivistelly hyvällä menestyksellä.
tallennettu
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto