Uusia verolinjauksia Suomen hallitukselta

(1/7) > >>

MMAF Puheenjohtaja:
Uuden hallituksen veroratkaisuista tihkuu tietoa, ja näyttää siltä että motoristien edunvalvonnalle tulee jatkossa huomattavaa kysyntää kun yritämme pitää suomalaisen motoristin puolia, sekä kansallisella että EU-tasolla.

Tämän hetken tietojen valossa näyttää siltä, että ajoneuvoveroa kiristetään. Autoveroa lasketaan suosien pienipäästöisiä autoja. Lisäksi rekisteröidyille veneille ja moottoriajoneuvoille kuten moottoripyörille ja mönkijöille asetetaan vuotuinen vero. Parhaiten pidät huolta omista sekä muiden motoristien oikeuksista liittymällä jäseneksi! Tätä saa jakaa, jotta tietoisuus vaikuttamisen mahdollisuuksista kantautuisi mahdollisimman monen silmiin.

Motoristeja kiinnostava yksityiskohta lienee myös se, että uusi hallitus aikoo nostaa sakkojen määriä. Linjaus on siinä mielessä yllättävä, että se ei ole ollut lainkaan esillä. - Rikesakkojen kohdalta nostetaan yläraja 115 eurosta 230 euroon sekä liitännäisen menettämisseuraamuksen yläraja 1000 eurosta 2000 euroon, hallitusohjelmassa sanotaan. Mahdollisia korotuksia näihin tarkistellaan seuraavan kerran jo vuonna 2017.

Lisäksi myös päiväsakon määrä kaksinkertaistuu. - Päiväsakon rahamääränä pidetään yhtä kolmaskymmenesosaa sakotettavan keskimääräisestä kuukausitulosta (nykyisin kuudeskymmenesosa), hallitusohjelma kertoo. Alimman päiväsakon määrä nostetaan 6 eurosta 12 euroon.

- Sakari Mäkinen, Puheenjohtaja / MMAF ry

jsantala:
Kiinnitin itse eniten huomiota tuohon ilmeisesti kaikkia moottoriajoneuvoja koskevaan veroon. On kyllä melko älytöntä alkaa sellaista kantaa kaikista rekisterissä olevista ajoneuvoista, vaikka eivät olisi ajossakaan. Ei paljon ole siinä sitten varaa pitää tallillista vimpaimia odottamassa tai mitään vanhempaa kalustoa satunnaiseen käyttöön. Toivottavasti se nyt ainakin sentään menee niin, että jos ajoneuvo on ilmoitettu pois liikennekäytöstä (esim. Trafin sivujen kautta, joka vissiin nykyään kaksipyöräisillekin onnistuu) niin sitten ei tarvi siltä ajalta maksaa.

Korjaus: Onnistuu vasta vuoden 2015 loppupuolella: http://www.smoto.fi/?p=2717

Greasemonkey jake:
ja lainaus trafin sivuilta:
Liikennekäytöstäpoisto voidaan tehdä kaikille muille paitsi L-luokan ajoneuvoille (mopot, moottoripyörät, kolmipyörät, kevyet nelipyörät ja nelipyörät). L-luokan ajoneuvot voidaan poistaa liikennekäytöstä vain tietyissä tapauksissa.

jsantala:
Näemmä tuleekin vasta tämän vuoden loppupuolella tämä mahdollisuus: http://www.smoto.fi/?p=2717

Voisi siis olettaa, että verot juoksee aina kun pärrä on liikennekäytössä ja muuten ei, kuten autoillakin tällähetkellä.

Juupe:
Jasso, ilmoitelkaa pliis lähteitä ja linkkejä virallisiin teksteihin jahka niitä ilmaantuu niinkun vakavasti otettavassa formaatissa. Varhainen valvoja nappaa matoa päästä. Muuan pitkän linjan veteraaniverottaja on sentään moneenkin otteeseen todennut, että valtiolla ei ole intressiä verottaa harrastuksia. Hän ei ole enää virassa. Nuoremmat juipit saattavat olla eri mieltä. Eikä moottoroitujen harrastuspelien lista ihan lyhyeen lopu jos verolle panemisen into aivan valloilleen repeää.

Autoveron alenemista prätkillä ehti jo varovaisesti aprikoida, mutta ajoneuvoveron käyttöönotto on tuore uutuus. Jos olisi mokoma tullakseen, sen muotoon tulee ilman muuta kuulua mahdollisimman aito päiväkohtaisuus. Vaikea kuvitella edes pientä könttiveroa malliltaan kertamaksu per kalenterivuosi ajoi tai ei. Kaikki idean typeryydet sekä toteuttamisen vaikeudet ja esteet tulee juosta pikaisesti kokoon, notta veron esittäjä uupuu heti alkuunsa.

Ilmeisesti uusien prätkien tyyppäreissä on nyt säännönmukaiseen ominaispäästöluku co2? Tätä vuotta ? vanhemmille veroperusteet pitäisi vääntää kai sitten kokonaismassan pohjalta.

Venevero se vasta veikeä vero olisi.

Sakoilta on sentään mahdollisuus välttyä. Vaikka karu maine toista vaatisi. Sidonnaisuus ansioihin nyt pitäisi pyyhkiä pyttyyn joka tapauksessa.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu