Shovel-76 jarruvalo

(1/1)

Karura:
Uusi jäsen täällä huutelee ongelmineen. Olisko kenelläkään vinkata miten saan Shovelin jarruvalon toimimaan. Takalyhdystä roikkuu kaksi piuhaa josta maan kiinnitin runkoon ja plussan valokytkimelle, eli valo toimii nyt. Tästä jarruletkun välissä olevasta mötikästä (kuva liitteenä) pitäisi ilmeisesti saada sitten extravirtaa takalyhdylle että jarruttaessa takavalo kirkastuu. Nyt ollaan sellaisen äärellä etten uskalla vedellä piuhoja miten sattuu vain kokeilemalla jotten polta koko pyörää. Olisko asiantuntevia neuvoja tähän ongelmaan? Päättelisin että virtajohto vedetään tuolta takalyhdyn punaiseen piuhaan myös, mutta miten se asettuu tuohon mötikkään, sitä en ymmärrä... Yritin hakea vanhoista keskusteluista tuloksetta.. Kiitos etukäteen!

JiiVee:
Esim. http://s1.postimg.org/iw1f398hr/Screen_Shot_2014_02_11_at_2_23_18_PM.png

Erkko!:
Tutun näköinen kapistus ukon '48 DeSotosta.

En hätsyn pikaa muista toimintaa, mutta onko se tuolta kuvan toiselta puolelta kytketty jarrupiiriin? Eli onko tuo näkyvissä oleva natsa ainoa mikä yhdistetään sähköpiiriin?

Yleensä painekytkimet toimii maahan vetävänä autoissa ja mopoissa. Eli tuohon natsaan laitetaan valolle menevä maapotentiaali.

Mä lähtisin yleismittarilla testaamaan kyseisen kikkareen toimintaa maata vasten. Eli mittaat resistanssin tuon natsan ja rungon väliltä, jos siellä on muuta kuin mega ohmeja niin siellä palaa takavalo himmina kun jarrua ei ole painettu. Kun taas runttaat jarrun pohjaan ja mittaan uudelleen natsan ja rungon väliltä resistanssin ja jos näyttää 0 ohmia tai muutamia ohmeja.. niin tällöin valo kirkastuu. Tuo on ainoa toiminta yksi pinniselle kytkimelle ja kaksi johtimiselle takavalolle jonka keksin..

Navigaatio

[0] Viestien etusivu