Miten muuttaa kevari mopoksi?

(1/1)

Moksuu:
Eli ostin sukulaiselta mopon, jonka piti olla ihan vakio. Huomasin sitten oston jälkeen, että huippunopeus on 60km/h. En aio pyytää rahoja takaisin ja palauttaa mopoa, sillä se oli hyvä kuntoinen drac mopo jolla oli ajettu noin 200-300 metriä. Ajattelin sitten, että aion vain muokata siitä vakion (siinä olisi ihan kiva projekti kesäksi), mutta en ole vielä varma miten. Voisiko joku selittää miten voisin muuttaa vaiheittain kevarin mopoksi (tai laittaa linkin videoon/sivuun jossa se selitetään)?

Erkko!:
Helpointa on kun selvittää edelliseltä omistajalta mitä siihen on tehty ja muuttaa ne takaisin alkuperäiseksi. Jos on muutettu vain välityssuhdetta ja tällä on saatu suurempi huippunopeus, niin se on helppo palauttaa ketjuvetoisessa pelissä.

Jos taas sylinteriin on tehty muutoksia että se on suurempi kuin mopolle sallittu 50cc, niin taitaa tulla melko kallis palautus.

Silver:
Juuri näin, eli kannattaa kysellä alkuperäisosien perään. Mopoissa yleensä vaihdettu välityksiä, pakoputkea, kaasutinta tai jopa sylinteriä. Mopon iskutilavuus saa siis olla 50cc ja huippunopeus 45km/h. Muutoin laitos vaatii A1 luokan kortin.  ;)

https://www.omalaina.fi/

marko66:
Eikös siinä riitä kun kuristat tehoja sen verran, että huippunopeus jää alle 45km/h. Putkeen holkkia tai sitten pienempi eturatas ja suurempi takaratas. Myös kierrostenrajoitin olisi hyvä.
https://www.varmalaina.fi

marko66:
En tiedä vastausta kysymykseen, mutta kun katsoin vähän näiden uusien mopojen hintavertailua https://www.vertaahintaa.fi/mopot/ niin mieleen tuli pakostakin se, että kestääkö nämä kiinan mallit yhtään mitään? Vai onko ne heti hajalla?

Navigaatio

[0] Viestien etusivu