oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
20 Huhtikuu 2024, 07:31:58 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tunnetko valomääräykset? Lue juttu Moottoripyörän valaisimet ja niiden muuttaminen
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Runkoon hitsaus  (Luettu 9934 kertaa)
Pikku-T
Newbie
*
Viestejä: 3


« : 03 Helmikuu 2008, 14:56:07 »

Laki sanoo seuraalla tavalla:Lisävarusteiden ja laitteiden asennusta varten tarvittavat kiinnityskorvakkeet on kiinnitettävä runkoon puristusliitoksella. Kysyin konttorilta onko takalokasuoja lisävaruste tai laite, eli saako sille hitasata runkoon kiinnikkeet, kun alkuperäiset ovat käyttökelvottomat. Konttorilta kehotettiin laittamaan puristusliitoksella, jotta runko ei hitsattaessa katkeaisi. Hämmentää se, että moottorin kiinnityskorvakot saa hitsata, mutta lokasuojan kiinnikkeitä ei.

Ja lisäksi vielä onko ne lokasuojat nyt pakollisia vai ei. Jos ei, niin mistä löytyisi dokumentti jolla sen voisi todistaa.
« Viimeksi muokattu: 03 Helmikuu 2008, 17:17:27 kirjoittanut Pikku-T » tallennettu
Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« Vastaus #1 : 03 Helmikuu 2008, 20:24:51 »

Lokasuojia ei enää mainita lakipykälissä. Puhutaan ainoastaan hankaussuojista - eli joku suoja että farkunpersaus ei kulu puhki takarengasta vasten.

Aina on kaikki kiinnikkeet tehty hitsaamalla eikä konttorilla ole mitään sanottu.
tallennettu
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #2 : 03 Helmikuu 2008, 20:52:08 »

Et maininnut minkälaisesta rungosta on kyse. Alumiinipalkkirunkoon hitsaamisessa on erilaiset kuviot kuin patarautaisen putkirungon kohdalla. Jos kyse on jälkimmäisestä niin itse hitsaisin (hitsauttaisin) ne lokasuojan korvakkeet sinne suruitta. Jos taas runkokonstruktio on jotain eksoottisempaa niin tarvittaneen lisätietoja...?

Linkit ja taustamatskut:
« Viimeksi muokattu: 03 Helmikuu 2008, 20:53:47 kirjoittanut Santtu » tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
Pikku-T
Newbie
*
Viestejä: 3


« Vastaus #3 : 04 Helmikuu 2008, 08:45:33 »

honda cb 500 four vm 1972, eli rautainen putkirunko. Kyselin tuttavilta ja korvakoita tosiaan on hitsattu ilman mitään ongelmia. Kumma vaan kun konttorilla oltiin nyt toista mieltä. Onni meinaa tässäkin asiassa vaihdella.
Mistähän löytyisi 1984 vuosimallia vanhempien pyörien tekniset vaatimukset
« Viimeksi muokattu: 04 Helmikuu 2008, 09:19:35 kirjoittanut Pikku-T » tallennettu
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto