oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
24 Huhtikuu 2024, 05:43:33 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tiedätkö milloin moottoripyörä pitäisi muutoskatsastaa? Katso tästä kattava artikkeli muutoskatsastamisesta
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Bensatankin materiaali?  (Luettu 15750 kertaa)
Kale
Jr. Member
**
Viestejä: 17


« : 26 Syyskuu 2008, 20:37:32 »

Rakenteluprojektiin, jossa bensatankin paikalle tulee valetankki, pitäisi tehdä runkorakenteiden väliin oikea bensatankki. Muoto tulee muistuttamaan lähinnä kuutiota, joskin on suuntaan jos toiseenkin epäsäännöllinen. Tahot ovat tasoja tai yhteen suuntaan taivutettuja. Täyttöaukko ja bensahana pitää tietenkin olla. Mitäpä arvon foorumilaiset ehdottavat tankin materiaaliksi?

(PS. Kyse ei ole samasta projektista kuin kahdessa muussa aloittamassani viestiketjusta. On turvallinen olo, kun käynnissä on monta projektia!)
« Viimeksi muokattu: 26 Syyskuu 2008, 21:35:48 kirjoittanut Kale » tallennettu
Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« Vastaus #1 : 26 Syyskuu 2008, 21:54:28 »

Ehdottomasti paras ja helpoin on ihan tavallinen musta pelti. Millipiikki on hyvä vahvuus, ohuemmasta on helpompi taivutella mutta vittumaisempi hitsata - eikä kestä tärinää niin hyvin. Se osa mihin tulee kiinnikkeet voi olla paksumpaakin tai ainakin kiinnikkeiden ympäristö kannattaa vahvistaa lisäpellillä.

Tekijämiehet laittaa alumiinista mutta se vaatii jo vähän enempi perehtymistä hitsauksen saloihin. Lasikuitu tai muovi ei tunnu oikein kestävän nykybensoja joten ne kannattaa unohtaa. Rosteri on muuten kiva materiaali - helppo hitsata ja hieno kiillotettuna - mutta on herkempi tärinälle kuin tavallinen musta rauta.
tallennettu
teemu
Sr. Member
****
Viestejä: 189


kyllä sillä vielä joskus ajetaan


« Vastaus #2 : 27 Syyskuu 2008, 10:02:28 »

perus musta s355 sopii hyvin bensatankki materiaaliksi.
paksuutta 1,5mm niin on varaa sitten työstääkkin.
helppo hitsata ja varaa hioa.

1,5mm-2mm pelti sopii hyvin myös takalokari ja öljytankki matskuksi.
tallennettu
Kale
Jr. Member
**
Viestejä: 17


« Vastaus #3 : 27 Syyskuu 2008, 16:12:26 »

Kiitos Hemuli ja teemu! Pelkäsin jo, että ehdotatte rosteria!
Tein 1,5 mm:n rosterilevystä akkukutelon tigillä hitsaamalla. Hitsaus ei ollut ongelma. Mutta tein kiinnityskorvakkeita lukuunottamatta koko kotelon yhdestä kappaleesta. Leikkasin paperista mallin jossa oli pohja ja neljä sivua, siirsin sen levylle, leikkasin, sahasin ja taittelin. Siinä taittelussa tuli mieleen, että olisi se millipiikkinenkin riittänyt. Mutta toisaalta tuli siitä hyvä.
« Viimeksi muokattu: 27 Syyskuu 2008, 19:07:08 kirjoittanut Kale » tallennettu
MikaHu
Newbie
*
Viestejä: 2


« Vastaus #4 : 29 Tammikuu 2015, 13:41:11 »

Aika vanha aihe, mutta elvytetäänpä hieman.

Onko foorumilaisilla kokemusta / tietoa kuparin käytöstä polttoainetankiksi?
Ainevahvuudet, tärinänkestävyydet ym.

Tarkoitus olisi korvata omassa projektissa peltiosat kuparilevystä.
Jenkeissähän noita projekteja on ollut jonkin verran, mutta niistäkään ei ole kovin paljoa tarkempia speksejä löytynyt.

Kaikki neuvot ja kokemukset otetaan vastaan.

 
tallennettu
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto