MMAF:n tarkoituksena on edistää moottoripyörien rakenteluharrastusta

(1/1)

Santtu:
Modified Motorcycle Association of Finland eli MMAF:n tarkoituksena on edistää moottoripyörien rakenteluharrastusta.

Moottoripyörien rakentamista ei tule rajoittaa enempää kuin on turvallisuuden ja ympäristön kannalta tarpeellista.

Viranomaisten perimiä kustannuksia, kuten katsastusmaksuja, veroja ja muita hallintokuluja tulee alentaa siten, että niistä ei tule kohtuuttomia kuluja harrastajalle. Moottoripyörien hankintaverottamisesta on luovuttava.

Oma- ja piensarjavalmisteisilta sekä muunnelluilta moottoripyöriltä vaadittavien mittausten ja testien tulee olla kohtuullisia ja suoritettavissa Suomessa. Testeissä tarvittava tietotaito sekä laitteisto on oltava harrastajien ulottuvilla kohtuullisin kustannuksin.

MMAF pyrkii yhdistyksenä siihen, että sillä on käytettävissään valtakunnan paras tietotaito moottoripyörien muuntelun saralla.

Jäsenistölle tarjotaan tilaisuuksia ja paikkoja vaihtaa kokemuksia ja osaamista. Tällaisia voivat esimerkiksi olla jäsenille tarjotut www-sivut ja keskustelupalstat, -näyttelyt, sekä jäsenistön ylläpitämä testaus- tai muu rakenteluun liittyvä palvelu.

MMAF kerää tietoa muunneltuja moottoripyöriä koskevasta viranomaistoiminnasta ja ajaa harrastajien etua vuorovaikutuksessa viranomaisten kanssa. Harrastajien yleisen edun nimissä MMAF voi halutessaan antaa myös konkreettista oikeusapua.

MMAF toimii yhteistyössä muiden alan järjestöjen kanssa. MMAF:n on SMOTOn jäsenyhdistys.

Santtu:
Toiminta kattaa myös vanhat pyörät
Julkaistu 20.9.2006 http://www.mmaf.fi/arkisto2006.html#9961

Yhdistyksen hallitukselle tuli jäseniltä aloite "toiminnan laajentamisesta myös vanhoihin moottoripyöriin". Hallitus käsitteli asiaa kokouksessaan 15.8.2006. Heti aluksi todettiin, että nykyinen toiminta, vaikkakin fokus on omavalmisteissa ja runsaammin muunnelluissa pyörissä, palvelee suoraan kaikkia motoristeja, jotka ainakin jollain tavoin muuntelevat moottoripyöriä. Yhdistyksen johtoajatuksena on, että moottoripyörien muuntelua ei tule rajoittaa enempää kuin on turvallisuuden ja ympäristön kannalta välttämätöntä.

MMAF on yhdessä SMOTOn kanssa harjoittanut vuosien varrella aktiivista edunvalvontaa, joka koskee erityisesti vanhempia moottoripyöriä - onhan rakennetuista ja muunnelluista moottoripyöristä merkittävä osa juuri näitä vanhempia ajoneuvoja. Itse asiassa harva yli 25-vuotias moottoripyörä on lain silmissä "alkuperäinen". Toisaalta laajasti käsittäen uusikin pyörä, johon on vaihdettu ohjaustanko, vilkut ja äänenvaimennin, on jo muunneltu.

Mitään estettä erillisen "patinapyöräjaoksen" perustamiselle ei siis nähty. Toiminnalle - mitä se sitten onkaan - täytyy kuitenkin löytyä innokkaita vetäjiä. Nykyisen hallituksen voimat tulevat nimittäin vielä muutaman vuoden ajan kulumaan lainsäädännön muutostyössä, tarkastusprojektin käynnistämisessä, sekä akuuttien oikeusturvatapausten auttamisessa.

MMAF voi tarjota patinapyöräjaokselle hallinnon ja byrokratian sekä kontakteja asioiden hoitamiseen. Tekijät voivat ilmoittautua tarkemman toimintasuunnitelman kanssa hallitukselle.

Santtu:
Tuli MMAF:n jäsenyydestä kiinnostuneelta mutta empivältä viesti, laitan siitä oleellisen osan tähän koska asia saattaa kiinnostaa muitakin: Lainaus

Onko minun mahdollista päästä maffin jäseneksi vaikka en ajakaan tai rakenna amerikan rautoja tai brittejä?


Jäsenyys ei ole sidottu valmistusmaahan tai mittajärjestelmään. Kaikilla pyörämerkeillä ja malleilla on enemmän tai vähemmän samat haasteet ja ongelmat. Säännöt (3§ Jäsenet) sanovat jäsenyydestä seuraavaa: Yhdistykseen varsinaiseksi jäseneksi voidaan hyväksyä henkilö, joka hyväksyy yhdistyksen tarkoituksen.

Liity lomakkeen http://www.mmaf.fi/jasenrekisteri/ kautta

Navigaatio

[0] Viestien etusivu