oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
15 Toukokuu 2024, 12:13:34 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Rakenteluun liittyviä tapahtumia löydät kalenterista.
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Tulpille oikeat lämpöarvot  (Luettu 28994 kertaa)
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« : 28 Heinäkuu 2009, 22:55:04 »

Mikä on kuin seosten pitäisi lambdan mukaan ja perstuntumalla olla kohdallaan mutta tulpat kuolevat yhden tankillisen ajon jälkeen??? Oheisten kuvien mukaisessa kunnossa tulpat on siis loppu jo noin 200 - 250 km ajon jälkeen, tosin tuo Accelin iridiumtulppa kesti tuplasti (eli kaksi tankillista) tuohon NGK:n tulppaan nähden.

Alla on siis '90 FLHS Bigtwin Evo jossa on Megasquirt I ruisku, kapeakaistalambdat molemmisa putkissa ja BMW:n läppärungot & suuttimet. Etupytty käy hiukan takapyttyä laihemmalla, kuvissa etupytyn tulpat.

Se tulpan kuolema tarkoittaa tässä sitä, että peli alkaa paukkuun, rykiin ja pykiin ja seokset menee sekaisin. Ongelma poistuu vaihtamalla uudet tulpat.

Lueskelin apua http://www.spark-plugs.co.uk/pages/technical/diagnosis.htm ja http://www.gnttype.org/techarea/engine/plugs.html sivuilta. Olisko mulla tulppien lämpöarvo liian alhainen? Arvauksia mihin tuota kannattaa viedä?


* 28072009154c.jpg (38.6 kilotavua, 599x431 - tarkasteltu 9619 kertaa.)

* 28072009160c.jpg (49.17 kilotavua, 697x443 - tarkasteltu 9846 kertaa.)
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #1 : 29 Heinäkuu 2009, 13:05:02 »

Vastauksia odotellessa.... Tulppien vaihto käy tien varressa nopeasti:
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
Sloper
Newbie
*
Viestejä: 4


B.S.A.


« Vastaus #2 : 29 Heinäkuu 2009, 15:41:42 »

Moi,

Kannattaisko kokeilla muutamaa pykälää kylmemmillä tulpilla, jos ei tokene niin sitten on vikaa seoksissa, koneen jäähdytyksessä tai sytytys reilusti aikaisella.

 Epävarma

Edit: niin ja nämä on siis vain arvauksia...
« Viimeksi muokattu: 29 Heinäkuu 2009, 15:44:20 kirjoittanut Sloper » tallennettu

Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« Vastaus #3 : 29 Heinäkuu 2009, 16:03:39 »

Vastauksia odotellessa.... Tulppien vaihto käy tien varressa nopeasti...

No nyt mä tajuan miksi sä halusit tuollaisen laukkuvessan, mahtuu riittävästi varatulppia mukaan Virnistää ...
tallennettu
tattoos
Newbie
*
Viestejä: 1


« Vastaus #4 : 29 Heinäkuu 2009, 22:30:17 »

Vastauksia odotellessa.... Tulppien vaihto käy tien varressa nopeasti:
   miten ilmanputsari onko tukossa
tallennettu
Karzza
Jr. Member
**
Viestejä: 17



« Vastaus #5 : 01 Elokuu 2009, 22:34:17 »

...hmm, kyllä iridium-tulpat kestää vähän kovempaakin menoa ja paljon pidempään. Toki puhtaana pysymisen vuoksi lämpöarvon pitää olla suunnilleen kohdallaan, ehdotan ihan ko. laitteen alkuperäistä vastaavaa lämpöarvoa.

Ettei vaan jäljet johtaisi puolan jännitteentuottokykyyn, eli (liian kylmien 7) tulppien vähänkin nokeentuessa puola ei kykene tuottamaan riittävää jännitettä kipinän synnyttämiseksi. Oletko kokeillut pienentää "pimentyneiden" tulppien kärkiväliä?

Vian ei tarvitse välttämättä olla puolassakaan, se voi olla myös puolaa ohjaavassa pääteasteessa. Oletko varmistanut että käyttämäsi puolien resistanssit/induktanssit ovat Megasquirt:in pääteasteeseen käypäset? Olethan kytkenyt puolan oikein, eli mitä reittiä toisiovirta kiertää ensiövirran katketessa?
« Viimeksi muokattu: 01 Elokuu 2009, 22:37:06 kirjoittanut Karzza » tallennettu
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #6 : 02 Elokuu 2009, 20:36:41 »

Hyviä ehdotuksia Karzza, tutkitaan nuokin. Mulla on Megasquirtin kierrosluvun tunnistin puolan maapuolelta ja sieltä tulee jotain häiriötä, saattaa liityä ongelmaan. Puola on alkuperäinen, kuten sen johdotkin, joten nekin saattaa kaivata vaihtoa...

Vaihdoin NGK 7:sta kutosiin (eli astetta kuumempiin) tulppiin ja ne kestivät laakista vähintäään kolme kertaa pidemmälle kuin edelliset. Ja kestävät yhä, katsotaan kuinka pitkään...
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« Vastaus #7 : 04 Elokuu 2009, 11:52:26 »

Varo noiden kuumempien tulppien kanssa sitten mahdollista nakutusta, ainakin emännän sportissa jouduin vaihtamaan pykälää kylmempiin että pystyi paremmin vedättämään matalilta kierroksilta.
tallennettu
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #8 : 04 Elokuu 2009, 12:00:19 »

NGK:n omilla sivuilla muuten suositeltiin 5:n tulppia tähän koneeseen...
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
Juvakka
Jr. Member
**
Viestejä: 39



« Vastaus #9 : 05 Elokuu 2009, 06:09:01 »

NGK:n omilla sivuilla muuten suositeltiin 5:n tulppia tähän koneeseen...
Jos nyt oikein ymmärsin, niin tuolta löytyvässä taulukossa liputetaan myös vitosen puolesta...

http://www.hotbike.fi/varaosat.html

... ja sieltä se "tulppataulukko"
tallennettu

Luulin ajavani chopperilla, kunnes eräänä lokakuisena aamuna minulle selvisi pyöräni olevan custom...
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #10 : 03 Elokuu 2010, 09:57:55 »

Ongelma ratkesi vaihtamalla alkuperäinen, näennäisen toimiva puola uuteen ja tehokkaampaan Dynatekin puolaan.
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
Choppers_Forever
Sr. Member
****
Viestejä: 185


Wruuuuuuuuuuuum kalin kilk...


« Vastaus #11 : 19 Elokuu 2010, 09:00:41 »

Kiitos tästä Hymyilee

Omassa 83- Shovelissa toinen tulppa veti aina mustaksi. Santun linkistä selvisi, että tulpan johtohan se siellä on paskana / paskaksi menossa. Eikun vaihtoon. Kiitos Hymyilee leveästi

CF
tallennettu

Yritystä ei puutu, vaikka kuinka päähän potkittaisiin, per**le. Mutta kyllä se vi**n EU parhaansa yrittää.
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto