oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
20 Toukokuu 2024, 16:49:36 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Haluatko sinä, kerhosi tai yrityksesi tukea MMAF:n toimintaa? Liity MMAF:n kannatusjäseneksi
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Katsuri sanoi että NOCANDO!  (Luettu 21524 kertaa)
Cromfel
Jr. Member
**
Viestejä: 18



« : 16 Lokakuu 2009, 22:23:42 »

Käpäsin tos tuontipyörää näyttämäs konttorilla ja kotiläksyt oli selvästi meikäläiseltä jääny tekemättä. Potilas oli -99 softaili, tuo pahamaineinen 99 käännekohta tuontipyörien kanssa harrastaville. Vilkut meni uusiksi, kuten myös etu ja taka lamput. Nämä nyt on tällasta perus kauraa, ei sen kummempaa ongelmaa ku vaan vaihtaa...

Sitten ne paskamaiset paperihommat. Eli jarruista sanoi ettei hänelle kelpaa todisteeksi että varaosana EU alueella käytetään täsmälleen samoja osia (Ainakin moni puhunut että valmistajan varaosakirjasta voisi vastaavuuden todistaa). Pitää kuulemma olla mustaa valkosella joltaki helsingin herralta. Toinen ongelma on tuo ajonestojärjestelmä, joka pitäisi kiinteänä olla. Tuossa pyörässä kun ei ole kuin munalukolle paikka etupäässä. Mitäs hemmettiä tuolle nyt sitten voi tehdä että se menee läpi?! Millä ihmeellä siihen nyt kiinteän lukon laittaa, miten immeiset on asiaa ratkoneet?

Mistä olette hommanneet todistuksen käyttöönottopäivästä? CARFAX.com tiedot ulottu vaan 2003 vuodelle, joten sekään ei auttanut kun ei pysty käyttöönottoa todistamaan että olisi ennen näitä jarru ja ajonesto pykäliä otettu käyttöön. Eli jos ois tuo toiminu et esim 1.1.1999 ni ois pelkillä valoilla selvinny, mut ei perkele. Mitään vinkkejä mistä papereita voisi kysellä muualta ku tuolta carfaxista?

Kiitos jo etukäteen jos joku pystyy auttaan miestä mäessä  Huh
« Viimeksi muokattu: 16 Lokakuu 2009, 22:25:43 kirjoittanut Cromfel » tallennettu

Harley-Davidson FXSTC 1340 Softail Custom -99
Harley-Davidson XL 1200 C Sportster -98
Oz
Jr. Member
**
Viestejä: 14


« Vastaus #1 : 17 Lokakuu 2009, 01:23:57 »

Sitten ne paskamaiset paperihommat. Eli jarruista sanoi ettei hänelle kelpaa todisteeksi että varaosana EU alueella käytetään täsmälleen samoja osia (Ainakin moni puhunut että valmistajan varaosakirjasta voisi vastaavuuden todistaa). Pitää kuulemma olla mustaa valkosella joltaki helsingin herralta.
Tämän pitäisi ratketa Sumekon kirjoittamalla vaatimustenmukaisuustodistuksella (323,50€ postikuluineen).
Tällaisista yhteystiedoista saa niistä vastaavan hepun kiinni: kimmo.siikavirta@sgn.fi ja puh on 095028292.
Taustaa: http://www.mmaf.fi/forum/index.php?topic=893.0

Toinen ongelma on tuo ajonestojärjestelmä, joka pitäisi kiinteänä olla. Tuossa pyörässä kun ei ole kuin munalukolle paikka etupäässä. Mitäs hemmettiä tuolle nyt sitten voi tehdä että se menee läpi?! Millä ihmeellä siihen nyt kiinteän lukon laittaa, miten immeiset on asiaa ratkoneet?
Pyöritä vingulla siihen alempaan munalukon paikkaan suurempi reikä, ja hitsaa tämä siihen reikään niin, että tappi ulettuu ylempään munalukon paikkaan. Sitten vain maalia päälle.
Ohjauslukko 30€: http://www.hotbike.fi/kauppa/contents/fi/d303.html#p2785
(Toki vaihtoehtona on porata sitä emäputkea ym. niin kuin asiaan kuuluu, mutta se vaatisi enemmän purkuhommia. Lastut ei tekisi hyvää siellä ohjauslaakereissa. Enkä ole varma onko softailissa(kin) runkonumero juuri siinä paikalla mihin tuo lukko pitäisi sulatella...)
« Viimeksi muokattu: 17 Lokakuu 2009, 01:37:29 kirjoittanut Oz » tallennettu
Cromfel
Jr. Member
**
Viestejä: 18



« Vastaus #2 : 17 Lokakuu 2009, 23:24:46 »

Ossiin voi aina luottaa, kiitoksia. Kallis on tuoki dokumentti jarruista mutta eikai se auta itku markkinoilla. Mites se menee ku kuullu juttua että tosiaan jotku selvinny tosta jarru jupakasta että todistaneet vastaavuuden osakirjasta. Onko kyseessä täysin urbaani legenda?
tallennettu

Harley-Davidson FXSTC 1340 Softail Custom -99
Harley-Davidson XL 1200 C Sportster -98
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #3 : 18 Lokakuu 2009, 22:33:52 »

Ossiin voi aina luottaa, kiitoksia. Kallis on tuoki dokumentti jarruista mutta eikai se auta itku markkinoilla. Mites se menee ku kuullu juttua että tosiaan jotku selvinny tosta jarru jupakasta että todistaneet vastaavuuden osakirjasta. Onko kyseessä täysin urbaani legenda?

Ei ole legendaa vaan enemmänkin käytäntö.
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
av
Hero Member
*****
Viestejä: 231



« Vastaus #4 : 19 Lokakuu 2009, 12:29:23 »

katsureilla on "liikaa" omaa valtaa päättää siitä mitä vaaditaan, kun ei ole (ollut) selkeitä pykäliä ja mustaa valkoisella. sen takia voi olla helpompaa viedä pyörä toiselle konttorille, missä ei ehkä käytetä kaikkia mahdollisia keinoja oman vallan pönkittämiseen tai tietämättömyyden peittelyyn.
sinänsähän homman pitäisi toimia samalla tavalla joka konttorilla, kun kerran kaikki katsurit ovat ns. ammattimiehiä. tämä kun ei tunnu kuitenkaan olevan todellisuutta niin helpompi on vaihtaa konttoria. vaikka saa siitäkin kyllä kummaa tyydytystä kun lopulta se poikkiteloin kaikessa asettunut ammattihenkilö joutuu nöyrtymään ja hoitamaan paperihommansa tunnollisesti...
tallennettu

"But talkin' about it and bein' it, that's two different things."
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #5 : 19 Lokakuu 2009, 13:09:56 »

Kyllä se jarrujen vaatimustenmukaisuuden osoittaminen tällaisessa tilanteessa on legendaa. Laissa säädetään, millaista osoitusta vaatimustenmukaisuudesta edellytetään, ja tässä tapauksessa se on vaatimustenmukaisuus- tai vastaavuustodistus. Sen sijaan tietyissä muutoskatsastustilanteissa voi selvitä varaosanumeroita esittämällä.

Tuo tarkka käyttöönottopäivä ratkaisee tässä tapauksessa paljon. Valitettavasti en osaa auttaa tarkan käyttöönottopäivän selvittämisessä, olisin CARFAXia itsekin suosittanut. Jos joku tietää, mistä jenkkilän käyttöönottopäiviä voi yleisesti selvitellä, kirjoittakoot siitä tänne, tieto on erittäin tervetullutta!
tallennettu

Cromfel
Jr. Member
**
Viestejä: 18



« Vastaus #6 : 19 Lokakuu 2009, 22:17:07 »

Edit: Alempana ku tuli reply kirjotusten aikana, sori.

Originaalissa ihmettelin että miksi ei saman laitteen tyyppihyväksyntä päde muihin vastaaviin vuosimallin laitteisiin.
« Viimeksi muokattu: 19 Lokakuu 2009, 23:06:02 kirjoittanut Cromfel » tallennettu

Harley-Davidson FXSTC 1340 Softail Custom -99
Harley-Davidson XL 1200 C Sportster -98
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #7 : 19 Lokakuu 2009, 22:41:39 »

Eih, kun ne yksilöidään valmistenumerolla... Pyörittää silmiään
tallennettu

Cromfel
Jr. Member
**
Viestejä: 18



« Vastaus #8 : 19 Lokakuu 2009, 22:53:13 »

Hetkinen, katsastajan käsikirjassa sanotaan näin:

"05.04.1999  tai sen jälkeen käyttöönotetut -  ajoneuvon tulee olla hyväksytty jarrujen osalta E-säännön 78/02 tai direktiivin 93/14 mukaisesti". Ja taas E 78/02 ottaa kantaa pelkästään jarrupaloissa käytettyihin pintamateriaaleihin. Eli jos ostan suomesta jarrupalat E merkinnällä niin asia on sillä selvä. Siis jos tuota ohjetta luetaan pilkulleen kuten se on kirjoitettu. Eikös se ole "talon tapana"?

Lainaus
KOMISSION DIREKTIIVI 2002/78/EY, annettu 1 päivänä lokakuuta 2002, tiettyjen ajoneuvoluokkien moottoriajoneuvojen ja niiden perävaunujen jarrulaitteita koskevan jäsenvaltioiden lainsäädännön lähentämisestä annetun neuvoston direktiivin 71/320/ETY mukautta-misesta tekniikan kehitykseen

Jos tosiaan katsastajan käsikirja viittaa nimenomaan TÄHÄN direktiiviin, ei sillä ole mitään tekemistä itse jarrulaitteen kanssa, vaan kyseessä on jarrupalat, koska 78/02 on vain muutos 71/320/ETY direktiivin jarrupalamateriaali osioon. Olenko missannut jotakin? Meneehän tämä vähä rumaksi mutta silti Hymyilee leveästi Jos säästän 300 eskoa lukemalla lakia niinku se kirjotetaan nii so be it.

Edit X: Täältähän nuo kaikki näyttää löytyvän, myös ko. 78/02

http://ec.europa.eu/enterprise/automotive/directives/vehicles/

* KOMISSION_DIREKTIIVI_2002_78_EY.pdf (99.45 kilotavua - ladattu 841 kertaa.)
« Viimeksi muokattu: 19 Lokakuu 2009, 23:07:07 kirjoittanut Cromfel » tallennettu

Harley-Davidson FXSTC 1340 Softail Custom -99
Harley-Davidson XL 1200 C Sportster -98
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #9 : 19 Lokakuu 2009, 23:17:12 »

Juuei... Pyörittää silmiään

E-sääntö 78 koskee vähän muutakin kuin jarrupaloja. Löydät sen muutoksineen tuolta:

http://www.unece.org/trans/main/wp29/wp29regs61-80.html
tallennettu

Cromfel
Jr. Member
**
Viestejä: 18



« Vastaus #10 : 19 Lokakuu 2009, 23:27:46 »

Haha, kai se sit on vaa nieltävä tappionsa  Virnistää
tallennettu

Harley-Davidson FXSTC 1340 Softail Custom -99
Harley-Davidson XL 1200 C Sportster -98
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto