oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
10 Toukokuu 2024, 18:14:33 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Etsitkö wanhoja artikkeleita ja juttuja? Ne löytyvät osoitteesta [url]http://www.mmaf.fi/arkisto2006.html [/url]
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1] 2
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: EDUSKUNTAVAALIMAINONTA  (Luettu 44131 kertaa)
puzzihouzu
Newbie
*
Viestejä: 8


« : 24 Helmikuu 2011, 23:47:35 »

Hei kaikille!

Olen mmaf jäsen ja olen tulevissa eduskuntavaaleissa perussuomalaisten Vaasan vaalipiirin ehdokkaana.

www.perusjuha.fi

Laitoin tänne jo keskustelun asiasta vuodenvaihteessa mutta ne poistettiin koska ei tiedetty voidaanko täällä "mainostaa". Keskustelu lähti hyvin matkaan. No vuosikokouksessa on kuulemma päätetty asiasta.

Jos täällä ei saa mainostaa niin onhan tää älytöntä, toivotaan että on tehty hyvä päätös.

Juha Mäenpää
tallennettu
Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« Vastaus #1 : 25 Helmikuu 2011, 14:50:51 »

Ei vuosikokouksessa asiasta mitään päätetty. Politiikan sotkeminen harrastukseen on aina vähän kaksipiippuinen juttu, samoin kuin uskontoa koskevat asiat. Toisaalta on hyvä että harrastusta lähellä olevat ehdokkaat saisivat äänensä kuuluviin mutta toisaalta meidän pitäisi antaa sama mahdollisuus kaikille.

Yleisesti tämän kaltaisten foorumien säännöissä kielletään erikseen politiikkaan ja uskontoon liittyvät aiheet.
tallennettu
Röpöttäjä
Full Member
***
Viestejä: 94


« Vastaus #2 : 25 Helmikuu 2011, 20:59:15 »

Olen sitä mieltä etä jos jotain halutaan saada aikaaan niin nyt jos koskaan on MP henkisille politikoille saada näkyvyyttä. Sitä varten olen maksamassa jäsenmaksun että saan ääneni kuuluviin ja etujani valvotuksi.
Kun ne perkeleen politikot päättää mitätäällä lintukoto suomessa saapi tehdä niin oisi syytä tietää kelle niitä ääniä kannattaa jakaa... Plitikot ne meidän asiat päättää
tallennettu
puzzihouzu
Newbie
*
Viestejä: 8


« Vastaus #3 : 01 Maaliskuu 2011, 08:19:52 »

Oulun vaalipiirissä on perussuomalaisten ehdokkaana Kari Tykkyläinen:

Tykylevits eduskuntaan
tallennettu
puzzihouzu
Newbie
*
Viestejä: 8


« Vastaus #4 : 01 Maaliskuu 2011, 08:23:32 »

Laitetaanpa toi omaki video tänne:

Juha Mäenpää - Perussuomalaiset
tallennettu
jussi
Uutislähteet
*****
Viestejä: 55


« Vastaus #5 : 01 Maaliskuu 2011, 14:26:33 »

Aika mp- ja mp-rakenteluhenkisiä puheenvuoroja... Politiikan sotkeminen harrastefoorumille on aina kaksipiippuinen juttu ja monella foorumilla kielletty, kuten Hemuli totesi. Kun näköjään kuitenkin on aloitettu niin ohessa tiedoksi nykyisen eduskunnan moottoripyöräkerhon, MP Arkadian, jäsenet. Osa on tehnyt eteemme vuosien varrella ihan hyvääkin työtä. Jotkut näistä tosin ovat jäämässä pois.

Martti Korhonen (Vas) Puheenjohtaja
Mikko Alatalo (kesk)
Marko Asell (SDP)
Risto Autio (kesk)
Harri Jaskari (kok)
Kalle Jokinen (kok)
Oiva Kaltiokumpu (kesk)
Toimi Kankaanniemi (KD)
Katri Komi (kesk)
Reijo Laitinen (SDP)
Suvi Lindén (kok)
Tuija Nurmi (kok)
Reijo Paajanen (kok)
Markku Pakkanen (kesk)
Paula Risikko (kok)
Markku Rossi (kesk)
Petri Salo (kok)
Pertti Salovaara (kesk)
Marja Tiura (kok)
Pekka Vilkuna (kesk)
Tuula Väätäinen (SDP)



tallennettu
Kuvaja
Full Member
***
Viestejä: 68


« Vastaus #6 : 01 Maaliskuu 2011, 20:30:53 »

Pakko sanoa, että yllätyksenä tuli osa noista MP arkadian nimistä  Huh
tallennettu
Lauri
Jr. Member
**
Viestejä: 14


« Vastaus #7 : 01 Maaliskuu 2011, 21:29:42 »

Politiikan sotkeminen harrastukseen on aina vähän kaksipiippuinen juttu,
Tämä harrastus on sivunnut jo poliitikkojen saavutusten kanssa taistelemista siinä määrin paljon, että jotkut harrastajat ovat kaiketi ns. vetäneet itsensä piippuun sen kanssa jo ihan yli oman tarpeen. Nyt jos politiikasta tai politiikan tekijöiksi haluavista ei voisi täällä puhua sen vertaa, että saataisiin ehkä kevennettyä tuulimyllyjä vastaan taistelemista tulevaisuudessa, niin sitten on todellakin kaksipiippuinen masokistien yhdistys tämä.

Mielestäni sopivista ehdokkuuksista keskusteleminen olisi siten jopa suotavaa, niin kauan kuin pysytään hyvän foorumikäytöksen rajoissa (ei jatkuvaa toistoa tai tuputtamista, vaan sellaista informatiivisuutta mihin tällä foorumilla on totuttu, jne)
tallennettu
Röpöttäjä
Full Member
***
Viestejä: 94


« Vastaus #8 : 02 Maaliskuu 2011, 10:33:02 »

Niin kannatan ja esitän vielä sitä että ehdokas asiallisesti ilmoittaa puolueen, vaalipiirin ja nimensä ja ilmoittaa sitoutuvansa ajamaan motoristien ja moottoripyörien rakentelua edistävää asiaa ja linkin esim. kotisivulleen jossa sitten kertoisi enemmän. Videot ja tämmöiset voisi olla sitten siellä kotisivuilla.
Sitten tätä topikkia ei hukattaisi vaan katsottaisi ketkä läpi menneet ovat todella äänensä ansainneet. Ralleissa voisitten näyttää keskaria tai peukkua  Virnistää Virnistää

Ja siihen politiikan ja harrastamisen sotkemisesta. Jos meinaa harrastaa jotakin, niin siihen kyllä jostakin kautta on politiikka sotkettava mukaan. Jos varsinkin kyseessä on HD tai muu moottoripyörä tai harraste-auto. Tai jokin tieliikenteeseen tarkoitettu ajoneuvo. Ampuma-ase tai joku muu vaaralliseksi koettava juttu. Jotakin lakia pitää aina jonkun kateellisen tuijottaa ja ne jotka ei harrasta sitä niin pyrkivät sen kieltämään tarpeettomana, vaarallisena ja ympäristölle pahana.
« Viimeksi muokattu: 02 Maaliskuu 2011, 12:34:22 kirjoittanut Röpöttäjä » tallennettu
jussi
Uutislähteet
*****
Viestejä: 55


« Vastaus #9 : 03 Maaliskuu 2011, 09:47:02 »

Tottakai politiikka on muodossa tai toisessa mukana kaikessa mihin lainsäätäjät pääseen kynsinensä kiinni. Mutta itse suhtaudun hiukan skeptisesti siihen, että joku voisi sitoutua ajamaan pelkästään meidän etujamme koko vaalikauden ajan, tai siis vaalipuheissahan voi tietysti luvata mitä vaan. Ei kukaan etukäteen edes tiedä pääseekö mukaan sellaiseen valiokuntaan tai muuhun pöytään, jossa meitä koskevia asioita tulee käsiteltäväksi. Eduskunta on hiukan monimutkaisempi laitos kuin äkkiseltään näyttäisi ja meidän asiat kun on niin onnettoman pieni osa kokonaisuutta.

Useamman vuoden kokemuksella on myös tullut huomattua että meille apua saattaa välillä tulla odottamattomaltakin taholta, samoin kuin takapakkiakin. Kuinka monella sitten riittää aikaa ja kiinnostusta seurata mitä kukin edustaja tekee.

Mutta harrastajien tai harrastukseemme positiivisesti suhtautuvien edustajien saaminen Arkadianmäelle on tietty pelkästään positiivista. Mutta asioihin vaikuttaminen ei suinkaan lopu siihen, että sinne saadaan meille suopeita edustajia, vaan itse asiassa siitä se vasta alkaa. siellä pitää olla aktiivinen ja olla tekemisissä paljon muidenkin kuin niiden positiivisesti suhtautuvien edustajien kanssa. Sen takia meidän oma edunvalvonta on aina vaan tärkeämpää ja siihen panostus suotavaa. Sillä porukalla pitää olla aikaa ja resursseja seurata mitä oikeasti tapahtuu
tallennettu
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #10 : 03 Maaliskuu 2011, 10:33:01 »

Mä epäilen, että varsinkin uusilla edustajaehdokkailla on pikkuisen turhan ruusuinen kuva siitä, mihin siellä mäellä loppujen lopuksi pystyy... Pyörittää silmiään

Asia on nähkääs sillä tavalla, että eduskunta on näissä ajoneuvotekniikkaan liittyvissä asioissa luovuttanut aikoja sitten päätösvaltansa muualle. Joko asioista päätetään Brysselissä, tai sitten ministeriötasolla taikka peräti valvovan viranomaisen tasolla, kuten TraFissa. Suunnitteilla on käsitykseni mukaan sellainenkin asia kuin teknisen norminantovallan siirtäminen tyystin TraFi:n kontolle, minkä seurauksia voi jokainen öisin päissään pähkäillä.

Brysselin päätöksentekoon eduskunnalla on lähinnä teoreettinen mahdollisuus vaikuttaa. Valiokunnat kyllä kirjoittelevat lausuntoja, mutta ne kohdistuvat lähinnä kotoperäisiin virkamiehiimme, jotka meitä siellä Brysselissä edustavat. He taas noudattavat eduskunnan ohjeistusta, tai sitten eivät. Ja mitään vastuuta heillä ei käytännössä ole. En viitsi edes selittää, miksi näin on.

Ministeriön päätöksentekoon yksittäiset kansanedustajat voivat jonkin verran vaikuttaa muodollisin tai epämuodollisin keinoin, mutta useimmiten siinäkin käy niin, että virkamies vie ja edustaja vikisee. TraFi:n päätöksenteon osalta asia on täsmälleen samalla tavalla.

Ministeriötasolla on muodollisesti omaksuttu diskursiivisen päätöksenteon periaatteet hyvin. Sidosryhmät, kuten SMOTO ja MMAF, saavat kyllä tilaisuuden lausua ja tulla kuulluksi. Aivan täysin toinen asia on sitten, että mitä merkitystä sillä kuulemisella on. On tullut itsekin istuttua viime aikoina eräässä työryhmässä, jonka merkitys on todellisuudessa hyvin vähäinen. Aikaisemmin tuli istuttua työryhmissä aivan liikaakin. Jotain hyötyä siitä selvästi oli, koska nyt meillä saavat ajaa chopperilla muutkin kuin lakimiehet.

Mutta moni asia meni myös vähemmän mairittelevalla tavalla maaliinsa. Vaikuttimia sille, miksi jotkut asiat piti väkisin säätää perseelleen, voin vain valistuneesti arvioida. Yksi esimerkki on tuo jäykkäperäisten jarrutestivaatimus. Jarrutestin vaatiminen takajousituksen muutosten yhteydessä osoittaa huolestuttavaa ymmärtämättömyyttä perusasioista: se on se etujousitus, joka jarrutuksessa joutuu töihin. Ainakaan mun prätkillä harvemmin peruutellaan sellaisia vauhteja, että joutuisi jarruttelemaan väkevästi...

Tällä hetkellä menossa on sellainen keikka, että parempi on asioida suoraan Brysselissä. Siitä puuhasta on vielä sen verran vähän kokemusta, että en osaa sanoa, miten tehokasta se loppujen lopuksi on. Suhtaudun toistaiseksi varovaisen toiveikkaasti. Mutta miten tämä liittyy eduskunnan toimintaan? Edustajaehdokkaamme voisivat kenties vastata tähän...

Eduskunnan päätöksenteosta täytyy vielä mainita se, että kovin, kovin kevyellä tietämyksellä siellä yleensä mennään. Asiantuntijoita kyllä kuullaan, mutta aikaa on yleensä kokonaiset viisi minuuttia. Kirjallisia selvityksiäkin vastaanotetaan, mutta jos ne ovat enemmän kuin yhden sivun laajuisia, niitä ei lueta. Selvitä siinä nyt sitten näinkin monimutkaisia asioita edes auttavasti.

Kun nyt kerran täälläkin on ryhdytty kalastelemaan ääniä, niin lienee kohtuullista heittää pari kyssäriä ehdokkaille, jotta saadaan jonkinlainen käsitys siitä, millaiset kaverit meitin ääniä tahtovat.

Kysymys yksi: mitä aiot tehdä, jotta amatöörien itse valmistamien ajoneuvojen katsastus ja rekisteröinti olisi Suomessa mahdollista sellaisilla vaatimuksilla, jotka on mahdollista täyttää harrastajien resurssein sekä sellaisilla kustannuksilla, joista harrastajien resursseilla on mahdollista selvitä? Miten aiot toimia?

Kysymys kaksi: mitä aiot tehdä, jotta autoverolainsäädäntö ei aiheuttaisi tilanteita, jossa ajoneuvon korjaaminen on verotuksellisista syistä mahdotonta? Miten?

Viiden pisteen vihje: lue yllä oleva teksti ennen vastaamista!
tallennettu

av
Hero Member
*****
Viestejä: 231



« Vastaus #11 : 05 Maaliskuu 2011, 17:18:03 »

hyvät kysymykset heitetty pohdittaviksi t-bone! toivottavasti innokkaat ehdokkaat osaavat antaa konkreettisluontoisia vastauksia niihin. ilonpilaajana koen tarpeelliseksi huomauttaa, että vaikka eduskuntavaaleja markkinoidaan henkilövaaleina, on käytännössä kyse enemmänkin puoluevaaleista. yksittäiset edustajat ovat pitkälti sidoksissa puolueensa ohjelmaan, eikä sooloilua juuri ole varaa harrastaa. eli hyvääkin tarkoittava yksilö voi väärässä seurassa aiheuttaa kaksin verroin pahaa  Järkyttynyt

(itse kannattaisin puoluepolitiikan pitämistä erillään tästäkin yhteydestä (MMAF), koska kyseessä on tietyn toiminnan ympärille kehittynyt yhdistys, jonka jäsenien aatteet ja arvot ovat muiden asioiden suhteen hyvin vaihtelevia).

tallennettu

"But talkin' about it and bein' it, that's two different things."
puzzihouzu
Newbie
*
Viestejä: 8


« Vastaus #12 : 06 Maaliskuu 2011, 08:02:02 »

Hei taas!

On hyvä että tulee pientä keskusteluakin täällä, ja on aivan totta että joihinkin asioihin on hankala vaikutta ja muuttaa niitä, ja niitä on jopa vaikea arvioida, mitä jonkun tekemä erilainen esitys on vaikuttanut. Nyt tuleva vaalitulos eduskuntavaaleissa jo yksinomaan aiheuttaa sen että isot kuuntelevat herkemmein uusia esityksia ja eriäviä mielipiteitä säilyttääkseen omaa kannatustaan tulevissa vaaleissa.

Toimin itse kunnanvaltuutettuna Ilmajoella, sekä Seinäjoen koulutuskuntayhtymän hallituksessa. Tuomalla lehdistön tietoisuuteen asioita ja tekemällä eriäviä mielipiteitä voi vaikuttaa asioihin. Ehkä minun mielipiteeni ei muille kelpaa sellaisenaan, mutta jos muut eivät huomioi sitä, he joutuvat asian kanssa huonoon valoon. Ja siten päätöksessä otetaan eriävä mielipide huomioon. Kaikki vaikuttaa kaikkeen.

Nyt onkin hienoa että voimme rakentaa choppereita, ja muuttaa niitä jäykkäperäisiksi. Jatkossa, jos siellä on harrastukselle myönteisiä henkilöitä tai siihen vakavasti suhtautuvia edustajia, voimme ehkä kyetä parantamaan vielä asioita rakentelun suhteen. Itse näkisin että tärkeämpää on olla siellä henkilöitä, että jos "joku muu laki" muuttuu, niin harrastaja myönteinen henkilö saattaa huomata sen "muun lain" vaikutukset harrastukseemme. Eihän ole pitkä kun joku lakiesitys?? kieltäisi moottoripyörien huoltamisenkin itse, siis tyyliin että itse saa pestä, mutta jarrupaloja ei saa vaihtaa. Jos lakiesitys tulee EU:sta niin silloinkin pokkeavan esityksen tai lausunnon kannalta on parempi jos mukaan saadaan mukaan kansanedustjan/jien mielipide ja toimiminen ylöspäin on helpompaa ja asia ehkä huomioidaan paremmin.

jatkan vielä toiseen viestiin.  t.perusjuha.fi
tallennettu
puzzihouzu
Newbie
*
Viestejä: 8


« Vastaus #13 : 06 Maaliskuu 2011, 08:27:04 »

Jatkoa.

Toi näyttö rupes jotenkin räpsyyn kirjotettaessa et oli pakko jatkaa toiseen viestiin.

En ole menossa ajamaan yksin auto ja mp harratajien asiaa, olen koulutukseltani koneinsinööri ja ammatillinen erityisopettaja. Olen toiminut vuosia akk ja amis opettajana, joista osan erityisopiskelijoiden kanssa. Ensisijainen vaikuttamisen haluni liittyy näihin näihin asioihin.

Kysymys yksi: mitä aiot tehdä, jotta amatöörien itse valmistamien ajoneuvojen katsastus ja rekisteröinti olisi Suomessa mahdollista sellaisilla vaatimuksilla, jotka on mahdollista täyttää harrastajien resurssein sekä sellaisilla kustannuksilla, joista harrastajien resursseilla on mahdollista selvitä? Miten aiot toimia?

1. Pyrin ajamaan esim. MMAF:n ja harrasteajoneuvo järjestöjen valimistelemia esityksiä.

Kysymys kaksi: mitä aiot tehdä, jotta autoverolainsäädäntö ei aiheuttaisi tilanteita, jossa ajoneuvon korjaaminen on verotuksellisista syistä mahdotonta? Miten?

2. Tuostahan typerin esimerkki on se että jos omistaa (vaikkapa tietämättään) auton tai moottoripyörän joka on tuotu muuttotavarana ulkomailta, on tuohon max. vaihdettavien osien määrä 25%. Tuo pitäis saada ainakin nostettua samalle tasolle kuin muillakin, siitä voin tehdä esityksen. 

Lupaan viedä eteenpäin kaikkia esityksiä joihin saan tuen esim. MMAF:lta. On totta että edustaja ei varmaankaan ehdi kaikkia asioita itse valmistelemaan.

T Juha Mäenpää.  www.perusjuha.fi


Ps. Pieksämäeltä on Kokoomuksen ehdokkaana Heikki Skyttä, joka on aktiivinen ajoneuvoharrastaja.
tallennettu
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #14 : 06 Maaliskuu 2011, 16:46:44 »

Tossa linkki Heikin saitille:

http://www.heikkiskytta.net/

Duoda noin. Mä osaan kyllä arvostaa Juha Mäenpään intoa ja asennetta hommaan. Mutta tekstistä paistaa läpi, anteeksi nyt vaan, eräänlainen sinisilmäisyys ja toisaalta tietämättömyys siitä, miten asioita tuolla mäellä junaillaan. En lähde aiheesta enempää luennoimaan, mutta yhden tarkentavan kysymyksen teen, jos Juhalle sopii.

Vastasit yleisesti näin: "Lupaan viedä eteenpäin kaikkia esityksiä joihin saan tuen esim. MMAF:lta." Hienoa! Jos MMAF nyt sitten tekee kirjallisen ja laajasti perustellun esityksen, jossa yli 25 vuotta vanhojen ajoneuvojen muutosprosentteihin ei enää jatkossa vaikuttaisi osan korvaaminen samanlaisella tai lähinnä vastaavalla osalla kuin alkuperäinen, niin mitä tarkalleen ottaen tekisit? Miten veisit tällaista esitystä eteenpäin?
tallennettu

Sivuja: [1] 2
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto