oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
10 Toukokuu 2024, 19:49:35 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Haluatko sinä, kerhosi tai yrityksesi tukea MMAF:n toimintaa? Liity MMAF:n kannatusjäseneksi
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: 1 [2]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: EDUSKUNTAVAALIMAINONTA  (Luettu 44135 kertaa)
Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« Vastaus #15 : 07 Maaliskuu 2011, 10:01:41 »

...Kysymys kaksi: mitä aiot tehdä, jotta autoverolainsäädäntö ei aiheuttaisi tilanteita, jossa ajoneuvon korjaaminen on verotuksellisista syistä mahdotonta? Miten?

2. Tuostahan typerin esimerkki on se että jos omistaa (vaikkapa tietämättään) auton tai moottoripyörän joka on tuotu muuttotavarana ulkomailta, on tuohon max. vaihdettavien osien määrä 25%. Tuo pitäis saada ainakin nostettua samalle tasolle kuin muillakin, siitä voin tehdä esityksen...


Hööö... koskas tuo on muuttunut takaisin? Käsittääkseni kaikki Suomeen tuotavat ajoneuvot, oli ne sitten maahantuojan tai jälkeenpäin yksityishenkilön tuomia ovat samalla 50% viivalla. Tämähän muuttui jo kohta kymmenen vuotta sitten kun joku ärähti että silloinen käytäntö ei ole tasapuolista. Eli kunhan yli 50% alkuperäisistä osista säilyy niin kaikki on hyvin.
tallennettu
Vallu
Jr. Member
**
Viestejä: 14


« Vastaus #16 : 07 Maaliskuu 2011, 11:25:54 »

Älkääs nyt masentako ja murskatko ehdokkaan unelmia. Kyllä siellä eduskunnassa isot pojat sitten kertoo mitä nappia milloinkin pitää painaa. Ei kai kukaan kuvittele, että rivikansanedustajalla on jotain sanomista asioihin. Eiköpä sielläkin, niinkuin kaikkialla muuallakin, ole se ydinjoukko tai sisäpiiri mikä asioista päättää.
tallennettu
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #17 : 07 Maaliskuu 2011, 11:57:56 »

Hööö... koskas tuo on muuttunut takaisin? Käsittääkseni kaikki Suomeen tuotavat ajoneuvot, oli ne sitten maahantuojan tai jälkeenpäin yksityishenkilön tuomia ovat samalla 50% viivalla. Tämähän muuttui jo kohta kymmenen vuotta sitten kun joku ärähti että silloinen käytäntö ei ole tasapuolista. Eli kunhan yli 50% alkuperäisistä osista säilyy niin kaikki on hyvin.

Tää muuttui autoverolaissa, tuli voimaan 1.1.1999 (HE 264/1998).

Kanta-ajoneuvon katsastus 35% muutoksen kohdalla poistui 1.1.2007 APU-1 -työn seurauksena.

Ja kukakohan se oli joka (nämäkin) muutokset silloin ajoi pykäliin...Huh En ainakaan muista huomanneeni, että muut kuin me olisi näistä asioista meteliä pitänyt.
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #18 : 07 Maaliskuu 2011, 22:58:37 »

Täältä arpomaan moottorihenkistä ehdokasta!

http://www.overdrive.fi/vaalikone/
tallennettu

puzzihouzu
Newbie
*
Viestejä: 8


« Vastaus #19 : 11 Maaliskuu 2011, 09:24:10 »

Toi 25% sääntö on muuttuajoneuvon kohdalla todellakin muuttunut kuten santtu sanoi, jo aika päiviä sitten. En vaan ole kuullut/tiennyt sitä. Ja en oo kyllä ainoa, kaverin muuttoautonkohdalla oli ongelmia just ton säännön kans, näköjään pelko oli aiheeton. Ilmeisesti vakkutustarkastajakkan ei ollut päivittänyt tietojaan.

Joku vietissään kysyi seuraavasti:

Vastasit yleisesti näin: "Lupaan viedä eteenpäin kaikkia esityksiä joihin saan tuen esim. MMAF:lta." Hienoa! Jos MMAF nyt sitten tekee kirjallisen ja laajasti perustellun esityksen, jossa yli 25 vuotta vanhojen ajoneuvojen muutosprosentteihin ei enää jatkossa vaikuttaisi osan korvaaminen samanlaisella tai lähinnä vastaavalla osalla kuin alkuperäinen, niin mitä tarkalleen ottaen tekisit? Miten veisit tällaista esitystä eteenpäin?

On hyvä että kansanedustajissa on ihmisiä jotka ovat asioita ottaneet vastaan ja vieneet niitä eteenpäin. Ja on totta että en kaikkia noita eduskunnan koukeroita tunne, kuitenkin parhaan kykyni mukaan lupaan ajoneuvoharrastajien asioita viedä eteenpäin. Olen valmis tekemään asiasta aloitteen ja uskon että saan siihen oman porukan kannatuksen.

Jos Suomessa annettaisiin yhtä vapaat kädet ajoneuvoharrastukseen kuin ruottis, niin saisimme muutaman tuhannen työpaikkaa lisää.




tallennettu
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #20 : 11 Maaliskuu 2011, 13:14:34 »

Älkääs nyt masentako ja murskatko ehdokkaan unelmia. Kyllä siellä eduskunnassa isot pojat sitten kertoo mitä nappia milloinkin pitää painaa. Ei kai kukaan kuvittele, että rivikansanedustajalla on jotain sanomista asioihin. Eiköpä sielläkin, niinkuin kaikkialla muuallakin, ole se ydinjoukko tai sisäpiiri mikä asioista päättää.

Hauskasti sisäisesti ristiriitainen tämä viesti... Hymyilee leveästi

Vallu hei: jonkun pitää olla se pahanilmanlintu, jottei valituksi tullut ehdokasparka romahda ihan marmoriportailta katuojan likaan.

Mielenkiintoista muuten noin ylipäätään, että eduskunnan valta on loppujen lopuksi aika kapea. Ja sen vähäisenkin vallan käyttö edellyttäisi edustajilta määrätietoisuutta ja pitkäjänteisyyttä. Mitä mä nyt noiden kanssa oon asioinu, niin keskittymiskyky on yleensä paria kertaluokkaa heikompi kuin Santulla... Iskee silmää Virnistää No okei, poikkeuksiakin on.

Niin että jos haluaisi vaikuttaa johonkin, pitäisi vaikuttaa virkamiehiin. Heillä kun taas ei ole todellisuudessa mitään vastuuta tekemisistään, niin eipä ole kummoisia keinoja vaikuttamiseen. Vain toivo siitä, että virkamiehen etiikka on kohdallaan. Ellei se sitä ole - niinkuin usein asianlaita on, niin asia-argumenteillakaan ei pötkitä pitkälle.

Otetaan nyt esimerkkinä vaikka toi Kuitusen Hessu, jota eduskuntakin on useita kertoja pyrkinyt ojentamaan ponsilla sun muilla konsteilla. Silti mies on onnistunut saamaan aikaan maailman sekavimman ja epäoikeudenmukaisimman autoverolain, melkein onnistunut tappamaan pari ihan hyvää harrastusta, järjestänyt tuhansia valituksia hallinto-oikeuksiin ja kymmeniä tuhansia tulliin, järjestänyt Suomelle useamman langettavan tuomion EU-tuomioistuimesta sekä saattanut kymmenet tuhannet kansalaiset voimattoman raivon valtaan. Mutta siellä se vaan istuu ja nauttii liksaansa veronmaksajien rahoista, vaikka asian olisi aikapäiviä sitten voinut hoitaa toisin verokertymän siitä kärsimättä. No, Korva-Jori kiittää ja kumartaa - mitäs siitä, jos nyt kansalaisia vähän vituttaa.

TraFi:n pojille pitää sentään antaa vähän positiivistakin palautetta. Siellä ei nuoremmalla sukupolvella ole asennevikaa harrastusta kohtaan, vaikka ajattelutapa onkin monin paikoin aika erilainen. Itse asiassa niin erilainen, että joistakin asioista on vaikea keskustella samalla kielellä, vaikka tahtoa löytyykin.
tallennettu

Ekku
Jr. Member
**
Viestejä: 10


« Vastaus #21 : 11 Maaliskuu 2011, 15:57:29 »


TraFi:n pojille pitää sentään antaa vähän positiivistakin palautetta. Siellä ei nuoremmalla sukupolvella ole asennevikaa harrastusta kohtaan, vaikka ajattelutapa onkin monin paikoin aika erilainen. Itse asiassa niin erilainen, että joistakin asioista on vaikea keskustella samalla kielellä, vaikka tahtoa löytyykin.

Onko muuten tuo viime kuussa tullut Trafin soveltamisohje moottoripyörän rakenteen muuttamisesta jonkun MMAF:än jäsenen laatima?

Oli nimittäin sen verran selkokielistä tekstiä, että ei sitä ihan heti usko virkamiehen laatimaksi...
tallennettu
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #22 : 11 Maaliskuu 2011, 20:12:38 »

Ei oo. Ikävä kyllä, me oltais laadittu parempi... Iskee silmää
tallennettu

Ekku
Jr. Member
**
Viestejä: 10


« Vastaus #23 : 12 Maaliskuu 2011, 05:11:08 »

Ei oo. Ikävä kyllä, me oltais laadittu parempi... Iskee silmää

No se oliskin sitten ollut aivan liian hyvä...

Jos minä nyt sen soveltamisohjeen oikein ymmärsin, niin nyt pystyy sitten ahtamaan vuotteen 2002 valmistettuja moottoripyöriä ja päästöt voidaan mitata konttorilla?

Äänistä ja äänenvaimentimista oli kyllä aika turhan tarkat ohjeet.
tallennettu
JST-FXR85
Jr. Member
**
Viestejä: 29


« Vastaus #24 : 17 Maaliskuu 2011, 16:40:19 »

Niin...toi Kuitusen Heikki...
Onko olemassa mitään konstia/tilastoa/taulukkoa/tms, jolla voisi laskea edes suurinpiirtein paljonko yksi virkamies on aiheuttanut toimillaan valtiolle kuluja?
Ja jos kyse on todella merkittävistä summista, niin kyllähän sitten asiasta pitäisi älähtää muutenkin kuin täällä palstalla.
Tunteeko kukaan taloustoimittajia?
tallennettu
Röpöttäjä
Full Member
***
Viestejä: 94


« Vastaus #25 : 13 Huhtikuu 2011, 06:08:14 »

  Tässä Pohjois-Savon ehdokkaat jotka ovat vakuuttaneet edistävänsä ja tuovansa lakiehdotuksen edistämään rakenteluharrastusta niin harrasteauto kuin moottoripyörärintamalla ja torbedoimaan hankaloittavia EU-lakeja tarpeellisilta osilta. Keskusteltiin ja kannatettiin Ruotsin mallia!   
Läsnä olivat Chapter 8 kevät kokouksessa keskustelemassa:
Kansanedustaja Markku Rossi nro 62 Keskusta, rovasti Kimmo Kivelä nro 94 Perussuomalaiset ja rehtori Jaakko Haapala nro 105.

Joukkoon mahtuu Arkadianmäelle muitakin alan harrastajia jolloin saadaan kannatus yli puoluerajojen   

KÄYKÄÄ KYSYMÄSSÄ ROHKEASTI EHDOKKAILTA MIELIPIDETTÄ    ÄLÄ JÄÄ NUKKUVIIN, NUKKUVAT EIVÄT VOI VAIKUTA   

Vielä on aikaa, vain ennakkoänestys on päättynyt   
tallennettu
Röpöttäjä
Full Member
***
Viestejä: 94


« Vastaus #26 : 17 Huhtikuu 2011, 23:23:48 »

Vaalivoitto Pohjois-Savossa Markku Rossi ja Kimmo Kivelä saatiin eduskuntaan. Tästä jatketaan.

Nyt vielä kartoittamaan ketkä muut ovat motoristihenkisiä!!!
tallennettu
Röpöttäjä
Full Member
***
Viestejä: 94


« Vastaus #27 : 18 Huhtikuu 2011, 10:07:12 »

No niin vaalit takana päin. VOITTO VOITTO!
Eilen Kuopion amiskalla joka keväinen sekapyöränäyttely. EX ja tuleva kansanedustaja Pohjois-Savosta Keskustan Markku Rossikin kävi paikalla aamupäivällä. Hyvä tilaisuus. Tutustuttiin näyttelyyn ja minunkin Ansley Toivatson MadBoy 127 häksättimeen. (tehtiin pikkasen vaalityötä ja onnistuttiin, Markku sai kannattajia oman lähialueensa ulkopuolelta runsaasti.) Eli nyt on MMAF:lle yksi tukipilari lisää.
Eikä tässä vielä kaikki:
Moottoripyöräilyä ja jenkki-autoilua kannattava kirkkoherra ja nyt kansanedustaja Mikko Kivelä Perussuomalaisista.
Mikko oli valitettavasti estyneenä tulemasta näyttelypaikalle.

Tämä homma meni hyvin. Kaksi kolmesta läpi.
Kiitos kaikille mukana olleille.

MMAF saa tästä polittista voimaa lisää lakiasioiden hoitamiseen.
« Viimeksi muokattu: 18 Huhtikuu 2011, 10:45:38 kirjoittanut Röpöttäjä » tallennettu
smuige
Jr. Member
**
Viestejä: 25


WWW
« Vastaus #28 : 26 Toukokuu 2011, 08:59:15 »

Ketkäs on nykyisin MP-Arkadian jäseniä?
tallennettu

Keep on Rockin'
Walkka MC vuodesta 1986
nasse
Newbie
*
Viestejä: 5


« Vastaus #29 : 01 Kesäkuu 2011, 21:47:26 »

Niin...toi Kuitusen Heikki...
Onko olemassa mitään konstia/tilastoa/taulukkoa/tms, jolla voisi laskea edes suurinpiirtein paljonko yksi virkamies on aiheuttanut toimillaan valtiolle kuluja?
Ja jos kyse on todella merkittävistä summista, niin kyllähän sitten asiasta pitäisi älähtää muutenkin kuin täällä palstalla.
Tunteeko kukaan taloustoimittajia?

Niin, miten on mahdollista kyseisen henkilön toiminta vuosia ilman valvontaa ja ilman rangaistusvaatimusta? Saman vahingon aiheuttanut motoristi istuisi törkeästä virkamiesaseman väärinkäytöstä kovaa muutamia vuosia...Pitäiskö tehdä tutkintapyyntö...?
tallennettu
Sivuja: 1 [2]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto