oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
09 Toukokuu 2024, 15:52:29 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Haluatko sinä, kerhosi tai yrityksesi tukea MMAF:n toimintaa? Liity MMAF:n kannatusjäseneksi
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: 1 2 [3]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Dieselöinti  (Luettu 69839 kertaa)
Röpöttäjä
Full Member
***
Viestejä: 94


« Vastaus #30 : 01 Helmikuu 2011, 21:04:22 »

Ja riittävän vanhaan vehkeeseen niin hiukkaspäästöille ja CO:lle ei ole rajaa. Rekisterissä oleva mopo ja muutoksena on moottorin ja käyttövoiman muutos. Taitaapi olla -88 ja vanhempi runko ja vaihda vain moottori ja jätä orkkis vaihdelaatikko niin ei % karkaa muutettujen osien osalta yli 50%.
tallennettu
Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« Vastaus #31 : 02 Helmikuu 2011, 08:33:57 »

Eli oletko Hemuli sitä mieltä että dieselkone vaan roheasti runkoon ja sitten Olunsalon suuntaan katsastamaan ?

Mistä niin päättelit? Lähinnä olen sitä mieltä että melkoisen uusi on tuo kantapyörä, saattaa seurata monenlaista harmia päästöjen ja metelin kanssa... Tietty kaikki on mahdollista, kannattaisi ehkä lähteä selvittämään minkälaisilla moottoreilla ja minkäikäisiin runkoihin noita on Suomessa tehty.
tallennettu
TimppaX
Full Member
***
Viestejä: 99



WWW
« Vastaus #32 : 03 Helmikuu 2011, 14:32:37 »

Tointaa muistaa, että massa kasvaa myös, eli oman turvallisuuden vuoksi hitu tykymmät jarrut voivat olla asiaa.

Nonnih: kontaktia Oulun seudun Terwamotoristien kautta http://www.terwamotoristit.net/

Mikäs runko tämä on?


mä melkein tiiän, kuka arvaa okein?
tallennettu

kai se siihen sopii?
Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« Vastaus #33 : 04 Helmikuu 2011, 09:31:27 »

Jos tää ei ole kompa niin sanoisin että Dnepr? Pyörittää silmiään
tallennettu
Peter
Jr. Member
**
Viestejä: 22


« Vastaus #34 : 04 Helmikuu 2011, 10:11:37 »

Kiitos TimppaX, mutta sivujen kautta ei löytynyt kontaktia, ne oli osittain tyhjät... Epävarma
Niin olisko sittenkin Dnepr ?  Hymyilee leveästi
tallennettu
shoveltimppa
Jr. Member
**
Viestejä: 44


« Vastaus #35 : 04 Helmikuu 2011, 13:26:03 »

No onhan tuolla tervamotoristien sivuilla webbimasterin ja kerhon sihteerin meiliosoitteet. Eiköhän sitä kautta pitäisi lisätietoa löytyä... Pyörittää silmiään
tallennettu
Peter
Jr. Member
**
Viestejä: 22


« Vastaus #36 : 04 Helmikuu 2011, 17:23:20 »

No noilla sivuilla s-postilinkkiä ei auennut kun kokeilin... Huh Pitänee yrittää myöhemmin uudestaan...
tallennettu
shoveltimppa
Jr. Member
**
Viestejä: 44


« Vastaus #37 : 04 Helmikuu 2011, 18:06:45 »

Vieppä hiirulainen siihen linkin päälle, niin näet näytön vasemmassa alakulmassa s-postiosoitteen eli risto.nurmi@oulu.fi
tallennettu
Peter
Jr. Member
**
Viestejä: 22


« Vastaus #38 : 04 Helmikuu 2011, 18:46:44 »

voe, tämä tekniikka.. Virnistää kiitos ja kumarrus
tallennettu
Peter
Jr. Member
**
Viestejä: 22


« Vastaus #39 : 06 Helmikuu 2011, 16:26:11 »

... Oulunsalossa(?) on katsatuskonttori, jonka pääjehulla (omistaja?) on itellään dieselpyörä, taitaa tietää vähän enemmän ja paremmin, miten homma menee. Päästöt jne jne menee aihion vuosimallin mukaan.  Eli riittävän vanhalla ei ole niin mitään päästörajoja...

Yep, nyt tärppäs !  Virnistää Nyt löysin sen diesel-gurun, katsastusaseman omistajan valepuvussa (?)  Iskee silmää
En laita puhelinnumeroa eikä s-postiosoitetta tänne, koska en älynyt kysyä lupaa, mutta niitä saa tietysti yv:llä minulta jos tarvitsette.
Hän sanoi heti, että puheet siitä että pitäisi olla moottoripyörälle tarkoitettu moottori on ihan huuhaa.
Myös tehon suhteen hän oli sitä mieltä, että pitäisi onnistua, mutta hän tarkastaa asian.
Ja lopuksi päästöistä : Ei ole mitään määräryksiä moottoripyörän DIESELmoottorin päästöistä.
Joten hän lupasi käydä pykälät läpi ja palaa asiaan kun tieto on löydetty  Iskee silmää
Toivossa on hyvä elää.

Kirjoitan heti kun saan lisätietoja.
tallennettu
TimppaX
Full Member
***
Viestejä: 99



WWW
« Vastaus #40 : 06 Helmikuu 2011, 17:14:24 »

Asiantuntija osaa.

Vielä kun ne saisi kootusti paperille, että voisi lopulta konttorille mennessään laittaa kättäpidempää katsurille käteen. Ja puhelinnumero mukaan, niin voi ite keskittyä juomaan aseman tarjoamaa kahvia ja selailla vuoden vanhaa Tuulilasia ootellessaan?

Mä voin konsultoida, jos joku tahtoo sotkeutua moottorintilluuseen Kiinasta.

Niin tuossa  kuva pyörässä on enimmät osat Dnepristä ja kone on Deutz (-Fahr - just se traktori/työkonetehdas)

Se moottori kestää käyttöä, painaa, on iso, eikä ole mikään keirroherkkä tehomylly, mutta kuuleman mukaan vääntöä riittää sitten senkin eestä.

Mersun Smartin koneita käytetään kanssa noissa. Joidenkien ulkomiasten rakentelijoiden märkä päiväuni on Subarun bokserinelikko.


tallennettu

kai se siihen sopii?
leppis
Newbie
*
Viestejä: 2


« Vastaus #41 : 13 Heinäkuu 2012, 11:02:13 »

Hop Hop Hop

nostetaanhan vähän aihetta esiin, kun löysin internetin syövereistä tämän foorumine ja aiheen joka on itselle ajankohtanen

Eli tavotteena olisi -89 transalppi dieselöidä ja tehdä oikea matkaenduro...
haaveena olis mahdollisesti hommata intiasta romuenkeli dieselillä, tahi sitte jostain lähempää vastaava moottori ja sovittaa se tuohon alpin runkoon.

Mutta nää suomalaisviranomaisten vaatimukset on melkolailla kysymysmerkkejä, joten jos nyt sitte joku on jotain vastausta saanut ja osaisi etiäpäin neuvoa niin uteliaana kuuntelen.

tietenki jos täälä länsiuudella maalla jollakulla olis samanlaisia prokkiksia suunitteilla / tehtynä niin kävisin mieluusti katselemassa

-leppis-
tallennettu
Peter
Jr. Member
**
Viestejä: 22


« Vastaus #42 : 13 Heinäkuu 2012, 11:28:24 »

Älä osta romua Intiasta - sellainen projekti kestää ainakin puoli vuotta, etkä tiedä mitä sieltä tulee. Noin viidelläsadalla eurolla saat heti kaupan hyllystä tuliterän dieselin, kiinalainen Yanmarin kopio, 410cc. Kestää varmasti ihan hyvin, ja varaosatilanne on hyvä.
Lycka till  Cool
tallennettu
TimppaX
Full Member
***
Viestejä: 99



WWW
« Vastaus #43 : 14 Heinäkuu 2012, 11:29:23 »

Hollannista saisi valmiita, tai siis tehdas joutu laittaan lapun luukulle, kun niiltä loppu rahat ja osatoimittaja teki konkan.

Smartin kone ja variaattoriveto: http://www.trackdiesel.com/

tallennettu

kai se siihen sopii?
leppis
Newbie
*
Viestejä: 2


« Vastaus #44 : 14 Heinäkuu 2012, 21:56:23 »

Hollannista saisi valmiita, tai siis tehdas joutu laittaan lapun luukulle, kun niiltä loppu rahat ja osatoimittaja teki konkan.

Smartin kone ja variaattoriveto: http://www.trackdiesel.com/



Juu, toivon ettei itelle käy samalla tavalla, siksi siis koitan pikkasen pienemmällä budjetilla selvitä.

ja kyllä , yanmarin kopiokoneita joskus jopa kaupanneena tiedän nuo, tuossa intian romuenkelissä houkuttaa ajatus helppoudesta. Laatikko ja koneisto kun tulisi samassa paketissa niin niiden keskinään sovittaminen jäisi pois. Olkoonkin että prosentteja tulee, mutta tuleeko niitä niin paljon että sillä on jotai merkitystä johonkin ? Ja kun kerran on tuollasella intialaisella dieselillä ajanu , tai oikeammin useammankin kerran, niin se vaan tuntu äärettömän hyvältä  Näyttää kieltä
tallennettu
Sivuja: 1 2 [3]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto