oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
16 Toukokuu 2024, 16:00:17 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tiedätkö milloin moottoripyörä pitäisi muutoskatsastaa? Katso tästä kattava artikkeli muutoskatsastamisesta
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Skootterimopon virityksen purkaminen  (Luettu 18903 kertaa)
TimppaX
Full Member
***
Viestejä: 99



WWW
« : 12 Heinäkuu 2009, 22:02:30 »


 Vihainen tuli talliin sellainen kiinanskootterimopo, appiukon jäämistöstä. Kävin heittämässä koelenkkiä ja tuntui liikkuvan melkoisen rivakasti. Hain kotoa gps:n ja sen kanssa takaisin tielle. Kulkee 80km/h tasaisella, alamäkeen en uskaltanut edes kokeilla.

Ei tuota voi tytölle ensiajokiksi antaa ja nyt pitäisi sitten purkaa tuo appiukon tekemä viritys, jotta oisi laillinen. Tuossa kunnossa sillä ei ole mitään asiaa liikenteeseen. Edes oman persiin alla.

Löytyisikö neuvoja/vinkkejä miten moinen operaatio puretaan?
Tekijältä kun on mahdotonta enää kysellä mitään.
 
Oma kokemus mopoista alkaa ja päättyy sitten vm-58 Soliferiin, eli yksinkertaiset neuvot kiitoksin vastaanotetaan.
tallennettu

kai se siihen sopii?
-Teme-
Jr. Member
**
Viestejä: 44


« Vastaus #1 : 12 Heinäkuu 2009, 22:25:25 »

Kaiva pakoputki esille, tänä päivänä mopoissa on pakoputki n.12mm pilliä ja pahimmillaan siihen on saatettu pistää umpihaarooja. Lisäksi kaasarin kurkusta löytyy usein kuristusprikka.
En viitsi luetella mitä noihin on tehty koska olisi turhaa virittämisen mainostamista
tallennettu
TimppaX
Full Member
***
Viestejä: 99



WWW
« Vastaus #2 : 12 Heinäkuu 2009, 22:34:50 »


ookei - koetin noita "alan" foorumeita lueskella, mutta ota niistä sitten selkoa, miten se on toteutettu ja miten se palautetaan, kun tuntuvat enemmän keskittyvät siihen kulkemisen maksimointiin.

Silti 80km/h gps-vauhtia tasaisella ja vielä olisi menohaluja riittänyt.  Järkyttynyt
Oikein alkoi hirvittämään, jotta millaisia ohjuksia liikenteessä oikein liikkuu. Ajo-ominaisuudet kun loppuu reilusti ennen tuota nopeutta.
tallennettu

kai se siihen sopii?
-Teme-
Jr. Member
**
Viestejä: 44


« Vastaus #3 : 12 Heinäkuu 2009, 23:05:32 »

mainitut asiat tuli esille duunissa kun koukut oli vieny työkaverin pojan skootterista kilvet ja sitä piti saattaa entiselleen
tallennettu
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #4 : 13 Heinäkuu 2009, 08:51:06 »

Se rajoittaminen on vapaamuotoista, sen ei tarvitse olla samanlainen kuin mitä tuossa laitteessa oli joskus aikaisemmin. Tärkeää on, että peli ei kulje liikaa ja kone on todellakin enintään 50cc. Itse kokeilisin pientä prikkaa pakoaukkoon, ensin vaikka 10mm halkaisijaltaan olevaa ja kävisin sitten koeajamassa.
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
Vitone
Newbie
*
Viestejä: 4


« Vastaus #5 : 13 Heinäkuu 2009, 10:16:09 »

Yhessä kiinalaisessa skootterissa oli satulan alla kytkin, jonka kääntämällä kulku rajoittui tuonne viidenkympin hujakoille.
tallennettu
TimppaX
Full Member
***
Viestejä: 99



WWW
« Vastaus #6 : 13 Heinäkuu 2009, 11:21:05 »

Tuota pakopuolen kuristamista on nyt tarkoitus kokeilla ensimmäisenä.
Helpottaisi kummasti, jos saisi ropatessa lainata tuota poliisien uutuusvalvontalaitetta.

Mun tuurilla tiekokeilussa se sallittu nopeus ylittyy ja just siinä kohdin on tutkapartio odottamassa.

Paikallisesta "merkkihuollosta" ei paljon apuja saanut - tai olisi saanut rahaa vastaan.

Kiitos vinkeistä.

Se kytkin satulan alla on ymmmärtääkseni elektronisen nopeudenrajoittimen ohituskytkin - sen verran selvisi ensialkuun tehdyllä moposkootteripalstojen tutkinnalla.

Onneksi on virattoman vapaana yksi fillarin digitaalimittari. Isken sen takanakkiiin, mopo keskituelle seisomaan ja katson näytöltä milloin ollaan oikealla tontilla. Säästyy nekin potentiaaliset sakkorahat muuhun kivanpitoon.

tallennettu

kai se siihen sopii?
Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« Vastaus #7 : 15 Heinäkuu 2009, 08:07:58 »

Noissahan on yleensä variaattorikytkin, kaikista helpoin kikka nostaa nopeutta on ollut sorvata kytkimen liikettä rajoittavaa holkkia lyhyemmäksi. Näin ainakin olen antanut itseni ymmärtää.
tallennettu
TimppaX
Full Member
***
Viestejä: 99



WWW
« Vastaus #8 : 15 Heinäkuu 2009, 15:06:31 »

Joo siis ropleemihan on se liki tuplanopeus sallittuun nähden, ei sen menemisen vähyys. Ei ihan iske joutua maksumieheksi, kun sillä kuitenkin tulee jossain vaiheessa täräytettyä ratsiaan + on turhan vaarallinen 15-v likan ajettavaksi, jopa itelle.

Sain noita enemmmän ropanneelta tutulta ohjeeksi rajoittaa variaattorin liikettä prikoilla, kunnes halittu huippunopeus on löytynyt. Oli sitä mieltä, että moottorin ilmanoton tai pakokaasujen kulkemisen kuristaminen/kaasarin toimintojen rajoitus on vaan turhaa kiusaa moottorille, kun sitten hyytyy ylämäkiin/vastatuuleen.

Kattoo nyt, mitä tuloksia sen lähempi tutkiminen antaa.
tallennettu

kai se siihen sopii?
mbheikkila
Newbie
*
Viestejä: 9



« Vastaus #9 : 15 Heinäkuu 2009, 19:38:02 »

Hemulin tarkoittamalla prikalla on tarkoitus estää variaattoria leviämästä liian ulos jolloin välitys muuttuu nopeutta lisääväksi. Joissain skoottereissa juuri tuon prikan poisto on se viritys jolla on saatu haluttu hirvittävä nopeus aikaiseksi.
tallennettu
TimppaX
Full Member
***
Viestejä: 99



WWW
« Vastaus #10 : 16 Heinäkuu 2009, 22:28:20 »

Aamusta koetin napata ideasta kiinni ja raapaisin variaattorikotelon auki. Tulipa sitten nähtyä, millainen systeemi se on. Pitää selvittää sen oikeaoppinen purkaminen, ennen kuin särjen paikat kokeillessa. Sen varran oudolta se näyttää. Huh


tallennettu

kai se siihen sopii?
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto