oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
05 Toukokuu 2024, 12:31:08 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Rakenteluun liittyviä tapahtumia löydät kalenterista.
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Vastaavuustodistus brittituonti pyörään.  (Luettu 23798 kertaa)
-Karppa-
Newbie
*
Viestejä: 6


« : 12 Heinäkuu 2012, 20:41:23 »

Kävin tänään konttorilla kysymässä, että mitä papereita tarvitsen vm98 Suzuki GSX-R 600 Srad:n ja annoin nipun papereita jossa oli maksettu autovero sekä brittirekisteritodistus. Sanottiin että nämä riittää. Otin siirtokilvet ja vakuutuksen sekä ajelin konttorille, niin todettiin että vielä tarvittaisiin vastaavuustodistus.

Paikallinen valtuutettu suzuki jälleenmyyjä nosti kädet pystyyn, kun menin tiedustelemaan vastaavuustodistusta. Valoissa, vilkuissa ja putkistossa kaikissa on E-hyväksyntä. Olisiko apuja maahantuojan lisäksi mistä tuota vastaavuustodista kannattaisi ruveta kyselemään? Olisi kuukausi aikaa hommata tuo eikä pyörään saa, kuin 7 päivän siirtokilpia, kun menin maksamaan verot liian aikaisten.


Kiitos ja kumarrus.
tallennettu
Kuvaja
Full Member
***
Viestejä: 68


« Vastaus #1 : 12 Heinäkuu 2012, 21:51:42 »

Terve!
Täältä hommasin omani: http://www.tuv.fi/
tallennettu
-Karppa-
Newbie
*
Viestejä: 6


« Vastaus #2 : 13 Heinäkuu 2012, 06:12:25 »

Terve!
Täältä hommasin omani: http://www.tuv.fi/

Heidän numeron otinkin eilen ylös ja oli tarkoitus tänään soittaa. Paljonko tuo turha paperi tuli sinulle maksamana?
tallennettu
Kuvaja
Full Member
***
Viestejä: 68


« Vastaus #3 : 13 Heinäkuu 2012, 19:10:46 »

Maahantuojalta 180€. TUVilta 130€. Tämä (muistaakseni) 3v sitten.
tallennettu
-Karppa-
Newbie
*
Viestejä: 6


« Vastaus #4 : 13 Heinäkuu 2012, 22:15:19 »

Maahantuojalta 180€. TUVilta 130€. Tämä (muistaakseni) 3v sitten.

Maahantuojalta 130 euroa postiennakolla ja TUV nordic:lta 99€ + alv eli lopputulos sama.

Kiitoksia vinkeistä  Iskee silmää
tallennettu
Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« Vastaus #5 : 16 Heinäkuu 2012, 12:39:13 »

Miksi Euroopassa ensirekisteröidystä pyörästä vaaditaan vastaavuustodistusta? Senhän on täytynyt täyttää EU-määräykset ensirekisteröintihetkellään. Ellei sitten ole kyse käytettynä britteihin EU-alueen ulkopuolelta uitetusta laitteesta.
tallennettu
-Karppa-
Newbie
*
Viestejä: 6


« Vastaus #6 : 16 Heinäkuu 2012, 15:44:00 »

Miksi Euroopassa ensirekisteröidystä pyörästä vaaditaan vastaavuustodistusta? Senhän on täytynyt täyttää EU-määräykset ensirekisteröintihetkellään. Ellei sitten ole kyse käytettynä britteihin EU-alueen ulkopuolelta uitetusta laitteesta.

Jos ei ole Ey-hyväksyntää, niin pitää olla vastaavuustodistus. Näin se vain menee. Tuo pyörä on Italia/Hollanti malli, jossa kaikissa valoissa, vilkuissa ja putkessa on E-merkinnät, mutta tuo tyyppihyväksyntä kilpea ei ole (Kaikissa tuon ikäisissä pyörissä).
tallennettu
Kuvaja
Full Member
***
Viestejä: 68


« Vastaus #7 : 16 Heinäkuu 2012, 20:17:28 »

Näin yritin itsekkin ensin perustella, kun katsastin pyörää maahantuonnin jälkeen. Ei mennyt katsastus läpi ilman vastaavuustodistusta. Pyörä vm -97 ja ostettu ensin saksasta ruotsiin, josta sen itse ostin.
tallennettu
Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« Vastaus #8 : 17 Heinäkuu 2012, 12:16:03 »

Niin kai sitten. Mä oon vissiin niin tottunut näihin Harrikoihin kun niistä löytyy vähintään se FMVSS-tarra joka kelpaa sellaisenaan vuoteen 1999 asti. Kummallista jos ei mitään hyväksyntämerkintää löydy muunmerkkisten pyörien rungosta.
tallennettu
-Karppa-
Newbie
*
Viestejä: 6


« Vastaus #9 : 17 Heinäkuu 2012, 16:09:34 »

Niin kai sitten. Mä oon vissiin niin tottunut näihin Harrikoihin kun niistä löytyy vähintään se FMVSS-tarra joka kelpaa sellaisenaan vuoteen 1999 asti. Kummallista jos ei mitään hyväksyntämerkintää löydy muunmerkkisten pyörien rungosta.

Onhan pyörässä hyväksynnät, mutta ei EY-hyväksyntää, joka ratkaisee  Iskee silmää
tallennettu
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #10 : 17 Heinäkuu 2012, 17:56:40 »

Jos valmistajan kilvessä ei ole tyyppihyväksyntänumeroa, joku muu näyttö vaatimustenmukaisuudesta tarvitaan.

Amerikanvaatimukset kelpaavat yleisesti 1999, eräiltä osin 2003 asti, Amerikanvaatimusten täyttymisestä osoituksena toimivat ne tarrat.

Vastaavuustodistus valmistajalta tai TÜV:lta on myös yksi kohtuullisen edullinen vaihtoehto.

Ellei sellaista mistään saa, pitää ne vaatimukset, joita konttori ei itse voi tutkia, testata jokainen erikseen. Testmilliltä saa sellaisia palveluita, hinta tosin on selvästi kalliimpi kuin vastaavuustodistuksen hinta, koska joka pyörä ja joka vaatimus on testattava erikseen. Koska pakokaasupäästöjen testauksiin ei kuitenkaan ole mahdollisuutta, ei muutakaan kannata testata ellei jostain saa sitä päästölappua erikseen.
tallennettu

-Karppa-
Newbie
*
Viestejä: 6


« Vastaus #11 : 17 Heinäkuu 2012, 20:36:33 »

Vaatimuksenmukaisuustodistus tuli moottoripyörään. Voisi melkein kylmän lonkeron ottaa. Jännä homma, että Suzuki finland (Maahantuoja) antoi tiedon valtuutetulle jälleenmyyjälle ettei mun pyörään saa vaatimuksenmukaisuustodistusta, kun on jenkkipyörä (Eilen). Perjantaina taas sanoivat mulle, että on italia/hollanti pyörä ja vaatimuksenmukaisuustodistus on mulla tänään. Nyt se on näpeissä ja huomenna pyörä kilvissä.
tallennettu
Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« Vastaus #12 : 19 Heinäkuu 2012, 11:57:10 »

Onhan pyörässä hyväksynnät, mutta ei EY-hyväksyntää, joka ratkaisee  Iskee silmää

Niin, tarkoitin just tota minkä T-Bone kerkiskin jo sanomaan. Amerikanhyväksyntä kelpaa kaikilta osin vuoteen 1999 asti. Ei se E-merkintä ole ainoa autuaaksitekevä seikka. Mutta pääasia että konttori on tyytyväinen ja maahantuoja muutaman satalappusen rikkaampi.
tallennettu
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto