oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
14 Toukokuu 2024, 08:46:53 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Etsitkö wanhoja artikkeleita ja juttuja? Ne löytyvät osoitteesta [url]http://www.mmaf.fi/arkisto2006.html [/url]
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Pannun lohkojen vaihto  (Luettu 9308 kertaa)
panhead
Newbie
*
Viestejä: 5



« : 30 Marraskuu 2009, 13:19:33 »

Vaihdoin -52 pannuun uuden lohkon rikkimenneen tilalle ja kysymys kuuluu, mihin valmistenumero laitetaan kun  uudessa lohkossa on valmistajan oma numero siinä paikalla missä alkuperäinen numero pitäisi olla  Epävarma.

- hiotaanko se pois ja uusi rekisteriotteen mukainen valmistenumero tilalle
- jätetään paikalleen ja valmistenumero runkoon
- muita vaihtoehtoja

Te jotka olette vaihtaneet lohkot miten olette toimineet, Ake ja katsastuskonttorit antavat erilaisia ohjeita.

Danny Selin  045-6334445
tallennettu
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #1 : 30 Marraskuu 2009, 14:12:43 »

-52 pyörässä ei alunperin ole ollut valmistenumeroa rungossa, vaan se on ainoastaan moottorissa. Siksi mielestäni oikea tapa on meistää alkuperäinen valmistenumero moottoriin. Lohkossa oleva tarvikevalmistajan numero jää myös näkyviin, alkuperäisen voi meistää periaatteessa mihin kohtaan vain, kunhan se on helposti luettavissa. Konttori sitten varmentaa uuden meistoksen ja tekee tarpeelliset merkinnät otteeseen.

Suomen laissa vaadittiin jostakin vuosimallista lukien valmistenumero myös runkoon, vaikkei sitä tehtaan jäljiltä siellä ollutkaan. Tarkkaa vuosimallia en muista, mutta -70-lukulaisista puhutaan. Viiskakkosessa runkonumeroa ei tarvita.
tallennettu

Jack
Full Member
***
Viestejä: 55


« Vastaus #2 : 01 Joulukuu 2009, 09:09:45 »

Konttorilla asiointia helpottanee sitten rikkinäisen lohkonpuoliskon mukaan otto, siis sen, jossa on alkup. numerot. Ja tietysti kauppakirja jossa numero uusista lohkoista.

Jack
tallennettu
laphilainen
Newbie
*
Viestejä: 2


« Vastaus #3 : 19 Maaliskuu 2010, 13:53:28 »

Miehän sain vaihdettua lohkon rikki menneen tilalle 2006 vuonna, MMAF auttoi silloin kovasti. Eli kriittisen osan vaihto ei vie kanta-ajoneuvon prosentteja.
Mutta tähän vaihtoon piti erillinen anomus, josta sai AKE:lta puoltavan lausunnon.

Sinänsä hassu yksityiskohta, kun konttorilla meistettiin alkuperäinen valmistenumero lohkoon, niin samassa rytäkässä katsastumies tuhosi meistämällä S&S:n aluperäisen numeron(se kuulemma pitää tehdä), ja sen alle lohkoon pannun vanha numero.
Helvetin pöljää hommaa ja pannun numero vielä niin huonosti meistetty että saa nähdä näkyykö se pitkään.

tallennettu
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto