oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
05 Toukokuu 2024, 22:34:59 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Rakenteluun liittyviä tapahtumia löydät kalenterista.
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: 1 [2]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Omavalmisteisen Moottoripyörän tuonti Usasta takaisin muuton yhteydessä.  (Luettu 39197 kertaa)
JaKe
Newbie
*
Viestejä: 4


« Vastaus #15 : 30 Lokakuu 2009, 15:52:58 »

Konttorit osaavat usein vastata oikein, jos osaa esittää oikeat kysymykset... Virnistää

Jos kyse on muuttoajoneuvosta, vaatimustenmukaisuustodistusta ei tarvita. Riittää, kun laite on ollut lähtömaassaan kilvissä.

Niinpä Virnistää Kumpa olisi silloin ollut jo tämä foorumi niin olisin saanut asiallista tietoa.. Joo hommahan menee just niin kun JTY kirjoitti. Kun tässä tarkemmin muistelin.

Huom. veronalennuksen saanut muuttoajoneuvo, lue "karenssi". Merkintä rekisteriotteesta ei poistu automaattisesti tai ei onnistu vaan uusimalla rekisteriotetta kun ajoneuvo on ollut omistuksessa määrätyn ajan!! Vaan on erikseen käytävä Tullissa tekemässä selvitys paperit ja sitten kiikutettava konttorille todistus tullista.
Jos olet ajoneuvon karennssi aikana ollut esim.ulkomailla 2kk löytyy tullin sivuilta tämmönen pykälä. Tämä ns. karenssiaika kuluu siten vain sinä aikana,
jona muuttaja käyttää ajoneuvoa Suomessa. Esimerkiksi ajoneuvon poistaminen rekisteristä
tai muuttajan oleskelu ulkomailla keskeyttävät karenssiajan kulumisen.
tallennettu
Natking
Jr. Member
**
Viestejä: 47



« Vastaus #16 : 04 Marraskuu 2009, 13:06:32 »

Ja lisaksi viela semmoinen erikoisuus etta kannattaa olla tarkkana tuon vuoden kanssa.
Kun tuo VEROvapaus ja TULLI vapaus on kaksi eri asiaa.
Eli jos olet EUn sisalla toissa niin tavara on automaattisesti tullivapaata, mutta jos olet EUn ulkopuolella toissa niin tavara on tullin(maksun) alaista. Mutta tullimaksusta vapautuu silla etta olet ollut YLI vuoden EUn ulkopuolella(tai sen sisalla).

Eli kun tuo juttu ei varmaan aukene kaukille niin laitetaan omakohtainen esimerkki.

Menin toihin Norjaan 4.1-98 ja hommat loppui 31.12-98. Jatkoin tyomatkaa Saksaan 12.1-98 mista palasin 15.4-98.
Tullissa tulkittiin(aivan oikein) etta minahan en ollut EUn ulkopuolella yli vuotta toissa, vaan 3 paivaa vaajaan vuoden, ja loppuajan ulkomailla oleskelusta EUn sisalla.
Eli verovapaus katsottiin tayttyneeksi koska olin matkalla 1v4kk, MUTTA tulli vapaus ei ollut tayttynyt koska en ollut vuotta EUn ulkopuolella tai sen sisapuolella.
Hyva tuuri sattui sitten etta mulla oli laivalippu suomeen vasta 8.1 koska jain Norjaan viettamaan Uutta vuotta ja palasin EUn sisalle(Ruotsin rajan ylitin 6.1) niin sain silla todistettua etta olikin ollut EUn ulkopuolella sen vuoden.
Eli summa summarum, juomalla paripaivaa hiihtokeskuksessa pari paivaa ylimaarasta pasee luistamaan tullimaksuista.
 
 
tallennettu
Joksa
Full Member
***
Viestejä: 59



« Vastaus #17 : 15 Tammikuu 2010, 11:34:07 »

1993 ja uudempien pyörien pitää täyttää vähintään E-40/01 päästötaso. Jos pyörä on FMVSS-normien mukaisesti kilvissä Amerikassa, tämä taso täyttyy. APU II:n voimaantulon myötä tämä voitaneen osoittaa myös konttorilla tehtävällä päästömittauksella, jos FMVSS-tarraa ei pyörässä ole.

Voidaanko muuttopyörien (tai vastaavien*) päästötaso osoittaa nyt APU II:n myötä käytönaikaisella mittauksella?

*)
Lainaus
Samoin käsitellään myös ulkovallan edustuston tai diplomaattikunnan jäsenen hallinnassa olevan tai olleen, perintönä tai testamentilla saadun sekä tullihuutokaupasta tai muusta valtion järjestämästä huutokaupasta hankitun M-, N- ja L-luokan ajoneuvon vaatimuksenmukaisuutta
tallennettu
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #18 : 15 Tammikuu 2010, 11:44:19 »

Jos muuttopyörä on otettu käyttöön ennen 17.6.2003, eikä sitä ole tyyppihyväksytty, kyllä voidaan.
tallennettu

Joksa
Full Member
***
Viestejä: 59



« Vastaus #19 : 15 Tammikuu 2010, 14:35:29 »

Jos muuttopyörä on otettu käyttöön ennen 17.6.2003, eikä sitä ole tyyppihyväksytty, kyllä voidaan.

Eli uudempaan ei tyyppihyväksyttyä tuodessa, pitää taikoa jostain ECE 40-01 mukainen päästötoditus?
Ts. konttorilla tehtävä käytönaikainen mittaus korvaa ko. hyväksynnän vain muutoskatsastaessa?
tallennettu
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #20 : 15 Tammikuu 2010, 21:00:42 »

ECE 40/01 ei kelpaa 17.6.2003 jälkeen käyttöönotetuissa, ne ovat vähintään Euro 1-tasoa. Muuttopyörässä sen sijaan kelpaavat EPA-vaatimukset.
tallennettu

Joksa
Full Member
***
Viestejä: 59



« Vastaus #21 : 15 Tammikuu 2010, 22:02:18 »

ECE 40/01 ei kelpaa 17.6.2003 jälkeen käyttöönotetuissa

Entisen AKE:n oheissa esim ( http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/8328F714-70F9-4BF8-86FA-61EB2A7468CB/0/15722082009_Vaatiohje.pdf ) ei mainita muutto- yms. ajoneuvojen kohdalla muita rajoja kuin 1993 ja ECE 40/01. Muuttoautoa tuodessa riittää käytönaikainen mittaus konttorilla. Tästä heräsi ajatus että APU II:n myötä tähänkin olisi voinut tulla helpotusta, kuten euro-1-tasoisten pyörien muutoskatsastukseen.


Lainaus
Muuttotavarana (ym. mp-asetuksen (1250/2002) 10 §:n mukaisena) maahan tuodun L-luokan ajoneuvon katsotaan täyttävän asetuksen 1250/2002 liitteessä 1 säädetyt tyyp-pihyväksyntää tai vaatimustenmukaisuutta koskevat vaatimukset, jos ajoneuvo täyttää aiemman rekisteröintimaan kyseistä mallivuotta koskevat vaatimukset ja vuotta 1993 ja sitä uudempien ajoneuvojen päästöjen osalta vastaa vähintään E-säännön n:o 40/01 päästötasoa.
Aiemman rekisteröintimaan vaatimustenmukaisuuden osoittamiseksi riittää, että ajo-neuvo on hyväksytty lähtömaassa rekisteriin ilman poikkeuslupia ja sen rakennetta ei ole jälkikäteen muutettu.
Tällaisen L-luokan ajoneuvon vaatimustenmukaisuuden osoittamiseksi riittää, mikäli ajoneuvosta löytyy valmistajan vakuutus vaatimustenmukaisuudesta sekä pakokaasu-päästöistä (ajoneuvolle yksilöity tarra tai todistus). Yhdysvaltojen EPA-päästötason katsotaan vastaavan E-säännön n:o 40/01 tasoa.
tallennettu
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #22 : 15 Tammikuu 2010, 23:15:06 »

Niinpä taisi ollakin... Mutta EPA-normit vastaavat ECE 40/01:tä (ovat tiukempia), joten jos peli täyttää ne, asia on kunnossa.
tallennettu

Joksa
Full Member
***
Viestejä: 59



« Vastaus #23 : 16 Tammikuu 2010, 22:35:27 »

Niinpä taisi ollakin... Mutta EPA-normit vastaavat ECE 40/01:tä (ovat tiukempia), joten jos peli täyttää ne, asia on kunnossa.

Lähinnä ajatusleikki oli, että voisiko ihan tuoreenkin muuttopyörän (esim. jostain omavalmisteystävällisestä maasta tuodun valmisteen) ECE 40/01 -vastaavuuden todeta konttorin mittauksella.
tallennettu
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #24 : 16 Tammikuu 2010, 22:42:11 »

Hyvä kysymys. Asia on hiukan tulkinnanvarainen, joten arvaapa, miten sitä tullaan tulkitsemaan... Pyörittää silmiään
tallennettu

Joksa
Full Member
***
Viestejä: 59



« Vastaus #25 : 16 Tammikuu 2010, 22:45:23 »

Hyvä kysymys. Asia on hiukan tulkinnanvarainen, joten arvaapa, miten sitä tullaan tulkitsemaan... Pyörittää silmiään

Taitaa riittää yksi arvaus...
tallennettu
Kismetti
Newbie
*
Viestejä: 1


« Vastaus #26 : 25 Tammikuu 2010, 07:12:54 »

 Itse olen kanssa muuttamassa jenkeistä takaisin Suomeen, mutta en saa tuota 12 kk täyteen. Tarkoitus olisi tuoda
jonkunlainen chopper/bobber suomeen ja kysymys kuuluisi, että saiskohan esim tälläistä pyörää suomessa rekisteriin

PAUGHCO 200 TIRE SHOVELHEAD SOFTAIL BOBBER! 1 OF A KIND! TITLED!

Clean title in hand! Just completed. Paughco Softail Frame features 3" of backbone stretch w/ 35 degrees of rake. Brand new chromed out Jammer 88" Shovelhead motor has nearly double the power of stock. Entire Motor is chromed with Chrome smooth rocker boxes, chrome nose cone, chrome tappets, chrome pushrod tubes, chrome oil pump, and more. S&S Super E Carb with teardrop air cleaner. Brand new Kicker 5 speed transmission w/ chrome covers & Skull pedal. New SS-2 BDL Open Belt drive w/ quiet clutch & black spider removable cover and final chrome chain drive. Black Wide Glide front end w/ smooth legs. Single fire ignition w/ single tower Dual coils mounted in a Dave Perewitz Chrome motor/coil mount with ignition switch. New Supreme Legends billet band forward controls w/ custom kickstand, All Chromed Harley style hand controls w/ chrome switches have all your buttons next to your hands for ease of use. New 16" black apes w/ performance machine renthal black grips, chrome 1" risers, Chrome 4 piston front & rear calipers. Gloss black paint w/ gold metallic inlay w/clearcoat and hot rod striping. All ebony lines & cables. Modified King 3.3 gallon gas tank with trick round pingel high flow petock. West coast rear fender hugs the tire and will easily accomodate a passenger. Custom Made sissy bar. Front fender was split & widened to accomodate wider tire. One of a kind exhaust w/ black header wrap, chrome mufflers 7 Rinehart signature black tips! Black winged oil tank w/ battery tray, Black 80 Spoked Wheels w/ stainless steel spokes wrapped in Avon Venom tires. 18 x 5.5 Rear, 21" x 3" front. 200 Rear & 120 Front. Matching Stainless Spoke rotors & sprocket.  Custom black halogen headlight w/ neutral, high beam, & turn signal indicators hidden in top of tree and motor mount. 1.75KW chrome high torque starter, chrome softail shocks, chrome o-ring chain, 8-ball mirror. High performance battery, oil pressure gauge, and much more. An incredible bike for an incredible price! This bike has our street package which includes chrome hand controls w/ switches, electronic speedometer/tipometer, Pro-one light bar & rear bullet turn signals, indicators, & removable chain guard.
 Ja sori pitkä litanja mutta linkitys ei oikeen toiminut olis tullu muutama kymmentä erilaista pyörää samaan linkkiin....
tallennettu
Sivuja: 1 [2]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto