oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
15 Toukokuu 2024, 06:28:42 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tiedätkö milloin moottoripyörä pitäisi muutoskatsastaa? Katso tästä kattava artikkeli muutoskatsastamisesta
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Bensatankin halkaisu  (Luettu 10110 kertaa)
finmitu
Newbie
*
Viestejä: 1


« : 03 Helmikuu 2008, 19:35:25 »

Onko kenelläkään mahdollisesti vinkkejä kuinka puhdistaa tankki ennen halkaisua mahdollisista jäämistä/kaasuista?
Onko mahdollisesti kokemuksia halkaisemisesta?
tallennettu
leesseri
Vieras
« Vastaus #1 : 03 Helmikuu 2008, 20:16:17 »

itse olen käyttänyt lämmintä vettä...kaiketi löytyy kaikenmaailman kemikaalejakin,mutta vesi vanhin voitehista auttaa tässäkin... moottoripyörän tankki on niiin pieni,että pari kunnon huuhtelua riittää,ei se räjähdä,kuten elävissäkuvissa,jos sinne "höyryjä" jää,mutta voihan sitä vaikka paineilmalla vielä kuivatella...
halkaisu kannattaa suunnitella etukäteen hyvin,koska muuten tulee "turaa" ja hemmetisti ylimääräistä työtä...paha sanoa mitään yleispätevää neuvoa,kun en tiedä,että levitätkö/kavennatko tankkia,tahi lyhennätkö...halkaisuun voi käyttää työkaluja kirveestä plasmaan...se on ihan itsestään kiinni miten tankkia haluaa leikata,mutta mielellään siten,että ei vahingoita ollenkaan tankkia... siisti leikkaus sauma,yrittää pitää puoliskot muodossa ja mitat mielessä...ja maltti on valttia...hosumalla ei synny,kuin kuspäisiä kakaroita...jos on tupakkihenkilö(hyi,huono tapa),niin nostaa tankin pöydälle ja tuumailee siinä tupakki(myrkkyä) huulilla eri työvaiheita... itse olen "turannut" niin paljon rautaa,että paikallinen romuttamo lähetti joka joulu kortin ja kiitti tiiviistä yhteistyöstä...jos epäilee taitojaan,niin kustomoi vaikka puolisonsa perintö sinkkiämpärin,ennen varsinaista "koitosta"...
tallennettu
Rexa
Newbie
*
Viestejä: 2


« Vastaus #2 : 03 Helmikuu 2008, 23:18:09 »

Koeteltu ja turvallinen metodi on ainakin se että pese hyvin tyhjennetty tankki ensin sinolilla, se  liuottaa tehokkaasti bensiinin jämät itseensä, tyhjennä sitten sinolit pois, ja sen jälken kuumaa vesijohtovettä letkusta tankkiin 1/2 tunnin ajan , niin että kuuma vesi huuhtelee tankkia (hanat /letkut irti !)  Tyhjennä ja kuivaa sitten tankki, ja sen jälkeen räjähdysvaaraa ei enää ole !

Homma kannattaa tehdä huolella, olen kerran nähnyt räjähtäneen tankin, ja sitä työstäneen miehen, ei muuten ollut kaunis näky !
tallennettu
Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« Vastaus #3 : 04 Helmikuu 2008, 08:04:34 »

Oma nenä on hyvä indikaattori turvalliseen työskentelyyn. Jos ei bensa haise voi aloittaa laikkaamisen.

Itse huuhtelen tankin ensin vahvalla liuotinpesuaineella ja kuumalla vedellä, sen jälkeen huuhtelu kuumalla vedellä pariin kertaan. Yleensä tämän jälkeen on tankki valmis työstettäväksi.

Avainsana tässä on KUUMA vesi kuten molemmat herrat yllä jo mainitsivat. Käytä niin kuumaa kuin hanasta tulee - kannattaa käyttää hanskoja tankkia käsitellessä, se lämpenee aika rajusti.
tallennettu
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto