oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
08 Toukokuu 2024, 21:08:31 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Haluatko sinä, kerhosi tai yrityksesi tukea MMAF:n toimintaa? Liity MMAF:n kannatusjäseneksi
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Ongelmia käynnistyksessä  (Luettu 11352 kertaa)
Jube666
Newbie
*
Viestejä: 7



« : 07 Helmikuu 2011, 21:39:33 »

Morjens!

Ensipyörä luonnollisestikkin alkaa kiukuttelemaan heti. Kyseessä on Yamaha YX600 Radian -86.

Eli, pyörä starttaa ensimmäisellä yrityksellä, käy sekunnin tai kaksi ja sammuu. Tämän jälkeen ei yritäkkään. Seuraavana päivänä sama juttu.

Pyörä on maalattu viime syksynä ja silloin tankki on tyhjennetty, nyt sinne on laitettu muutama litra bensaa ja pyörää ostaessani se kävi varsin nätisti.

Rupeanko puhdistamaan tankkia, tutkimaan polttoainelinjoja, kaasaria vai mitähän helvettiä sitä keksis?
tallennettu
MakeH
Full Member
***
Viestejä: 53


« Vastaus #1 : 07 Helmikuu 2011, 22:45:15 »

2 asiaa, jotka ovat polttomoottorille melko tärkeitä

1: Palava aine joka sotketaan happeen oikeassa suhteessa
2: Kipinä joka sytyttää tuon seoksen oikealla hetkellä

EDIT: jos tankki ollut tyhjä, niin onkos kaasari tyhjennetty silloin?

Villi arvaus on jossain kohtaa kaasutinta uinuu vihreä möykky josta pääsee tihkumaan yön aikana sen verran bensaa ,että jaksaa hörähtää seuraavana aamuna. Tietysti yks konsti on ruutata bensaa suoraan kaasarin imutorvesta sisää, ja kokeilla hörähtääkö.
Sytkälaitteilla taasen taitaa olla taipumus vaieta iäksi, kun vaikenevat, että tuskin vika siellä.
« Viimeksi muokattu: 07 Helmikuu 2011, 22:47:07 kirjoittanut MakeH » tallennettu
Röpöttäjä
Full Member
***
Viestejä: 94


« Vastaus #2 : 08 Helmikuu 2011, 12:43:57 »

Tyhjennä tankki ja pta pensahana irti. Löydät sihdin. Putsaa tai vielä parempi vaihda se. Varmista että tankin ilmareikä on auki.
Varmista myös hanan mahdollinen alipaineventtiilin toiminta ja likaisuus)
Putsaile nuo ja täytä tankki puhtaalla uudella Bensalla. Avaa kaasarin alla oleva kohokammion tyhjennys proppu ja laske bensaa läpi. Silloin tiedät että neulaventtiili on auki ja tähän asti kaikki toimii.
Yleensä pensaa sitten kulkee myös kaasarin kautta koneeseen jonkun seoskanavan kautta. Jos ei mene tyhjäköyntipiirin kautta niin avaa hieman kaasua eli kierrä kahvaa 1/4 pyöriikö pitempään? Jos pelaa niin kaasarin tyhjäkäyntipiiri tukossa. alkaapi kaasarin putsaus. Eli irti. Jos on kumitiivisteitä ja O-renkaita on ne syytä vaihtaa samalla imuvuotojen välttämiseksi. Tarvitset myös kaasarin sisälle tulevat tiivisteet. Paineilma on joskus vähän liian raju ja parempi on esim. elektrniikkaan käytettävä paineilmaspreipullo.
Tulpat huonot ja kipinä huono. Vika puolassa, puolan johdoissa tai tulpissa. Joskus sytkässä.

Eli vaihda tulpat. Koeta putsata polttoaineen tulo kaasariin ja sen kohokammioon. Hommaa kunnon työkalut mm. ristipääruuvimeselit ettei käy huonosti.
tallennettu
Jube666
Newbie
*
Viestejä: 7



« Vastaus #3 : 09 Helmikuu 2011, 19:23:36 »

Kiitos vinkeistä! Näillä eväillä lähden purkamaan pyörää, heti kunhan täsä nyt ylipäätään pääsee pois peiton alta. Saakelin lentsu.
tallennettu
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #4 : 10 Helmikuu 2011, 08:38:30 »

Alkuperäinen kuvaus viittaa siihen, että kaasariin asti ei tule kunnolla bensaa. Mutta vähän tulee kuitenkin koska kone starttaa ja käy uimurin kammion verran. Se maalaus on varmaan tässä salaisuus, jos bensaa on tankissa varmasti tarpeeksi.

Ainakin tältä osalta ongelma on helppo poissulkea: laitat jostain astiasta lapolla uuden bensaletkun kaasariin ja kokeilet starttaamista. Jos peli käy niin vika on benhanan suodattimessa, itse hanassa tai letkussa.

Myös tankin korkin korvausilmareikä saattaa olla tukossa, tän voit testata jättämällä sen korkin auki kun starttailet.

Tai sulla ei sittenkään ollu sitä bensaa tankissa tarpeeksi.
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto