oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
08 Toukokuu 2024, 22:46:40 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Rakenteluun liittyviä tapahtumia löydät kalenterista.
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Sporan seokset  (Luettu 17621 kertaa)
HDpappa
Newbie
*
Viestejä: 5


« : 10 Huhtikuu 2011, 11:20:26 »

Tuli sitten potkastua sportster ensikertaa tulille talven jälkeen. Askarruttaa hieman kun laitoin uudet tulpat ennen koelenkkiä 12km. Käy meinaan sen verran rikkaalla et oli tämän jälkeen tulpat aivan mustat. Peli on 883 johon laitettu sportin kaasari. Olisko jollain mitään vinkkiä, miten saisi homman kuntoon. Ajatus olisi itsellä, et pitäiskö vaihtaa joku toinen suutin. Ajossa pelittää kyllä hyvin mut joskus pamauttaa putkissa. Kiitti vaan mahdollisesta avusta.
tallennettu
Röpöttäjä
Full Member
***
Viestejä: 94


« Vastaus #1 : 10 Huhtikuu 2011, 16:33:20 »

Jaahas!
Mikäpähän mahtaa olla 883 vuosimalli? Kaasari vai ruisku. Onko kaasari orkkis CV?
Vaihdappa ensin pensat koneeseen. Ja tankkaa 98 oktaanista tai V-poweria. Kun tyhjennät tankin irroita bensahana ja puhdista sen suodatin. Ja edelleen jos kaasari niin kurkkaappa vasemmalta puolelta sylinterien välistä niin näet kohokammion pohjassa messinkisen tyhjennysropun, ruuvaa auki ja laske sitä kautta bensaa pois. Kokeile miten alkoi pelata. Eli reilu lenkki että kerkee kuumeta ja kurvaat kotiin ja sammutat heti. Tulpat irti ja tutkaile seos. Näin kylmällä säällä saattaa olla että ei oikein käy kunnolla mutta jos pelittää niin ajele tuonne lähemmäs vappua. Kaasarin imukaulan alla on metallinen blommi (lähellä imusarjaa), onko se poistettu? Sen alla on tyhjäkäynnin seosruuvi. Pikku poralla blommiin reik ja ruuvi kiinni siihen ja väännä blommi pois. Nyt sitten hellävaroen seosruuvi kiinni. Avaa 11/2 kierrosta auki ja käynnistä. Käytä lämpimäksi. Avaa nyt seosruuvia niin kauan kun käynti taas huononee. Pistä mieleen kohta ja käännä seosruuvia kiinni päin niin kauan kun taas tulee huonompi käynti. Nyt käännä seosruuvi näiden alueiden välille. Muita suuttimia ei todennäköisesti tarvitse hiplata.
tallennettu
HDpappa
Newbie
*
Viestejä: 5


« Vastaus #2 : 10 Huhtikuu 2011, 17:01:42 »

Kiitos Röpöttäjälle. Tarkennus aiheeseen: Spora on -96 kaasutin malli. Kaasari on uusi NS. virimalli Sport. Tankki on täynnä 98E. Miten muuten on sen plommin laita pitääkö siihen laittaa uusi poistetun tilalle, vai voiko jatkossakin ropata. Vein pyörän jo tallille, ja huomiseks luvattu taas lunta kehiin, mut koitetaan neuvojasi kun taas kaivetaan peli esiin.
tallennettu
MakeH
Full Member
***
Viestejä: 53


« Vastaus #3 : 10 Huhtikuu 2011, 22:05:50 »

Saanko sotkeutua?

Jos se on toiminut talviteloille jätettäessä, niin ens polttoainejärjestelmä puhtaaksi Röpöttäjän neuvoja noudattain. Sitten vasta säätelemään, jos ei se auta. Ei ne seosruuvit omia aikojaan siellä pyöri, mutta bensa saattaa kyllä sakkaantua ja tukkia jotain.
tallennettu
Röpöttäjä
Full Member
***
Viestejä: 94


« Vastaus #4 : 11 Huhtikuu 2011, 06:04:10 »

Ei se blommia tartte. Muista että seosruuvi menee pilalle jos käännät ruuvin kiinni tiukkaan.
Ilman putsarin puhdistus ja öljyäminen pitäis hoitaa myös. Katso että ryyppy lähtee pois päältä.
tallennettu
HDpappa
Newbie
*
Viestejä: 5


« Vastaus #5 : 12 Huhtikuu 2011, 08:38:58 »

Sen verran vielä tässä taustaa, et on viimesyksyltä vain 500km kyseisellä pyörällä kokemusta. Silloin siihen laitettiin uusi siis pakasta sportyn kaasari. Syksyllä en kattellu tulppia, mut nyt kevähästä kun pamautin tulille niin oli hirvee röpötys. Vaihdoin tulpat oli ihan nokiset jonka jälkeen käynti taas ok. Kiitos muuten vastauksista aloittelijalle.
tallennettu
Röpöttäjä
Full Member
***
Viestejä: 94


« Vastaus #6 : 12 Huhtikuu 2011, 12:27:21 »

Tuolla www.hdcf.fi sivuilla on myös paljon tekniikka juttuja kun tuolla HD:llä ajelet.
Polttoaineen virtaus sotkee paljon kaasaria. Tankissa voi olla moskaa ja suodatin tukossa jolloin on epätasainen polttoaineen virtaus. Lähteekö ryyppy pois varmasti päältä. 
 
tallennettu
HDpappa
Newbie
*
Viestejä: 5


« Vastaus #7 : 16 Huhtikuu 2011, 14:07:25 »

Nos nii..... Nyt ollaan siinä vaiheessa, et yks asiaa tunteva kaveri sääti seoksia, ja sen seurauksena tulppien värit kohillaan eikä noesta tietoakaan. Vielä jäi peliin semmoinen vaiva, vai olisko ominaisuus. Kun vaihtelee jossain 50km alueella pienemmälle vaihteelle yleensä moottorijarrutuksen kanssa, tuppaa paukauttamaan putkessa. Muuten tuntuu ihan hemmetin hyvältä....... 
tallennettu
Röpöttäjä
Full Member
***
Viestejä: 94


« Vastaus #8 : 16 Huhtikuu 2011, 19:15:39 »

Ominaisuus ja "kylmä keli ja ei täysin lämmin kone". Laiha seos pätskää kaasariin ja rikas putkiin. Penkki on tietyst paras paikka testata. 20astetta lämmintä ja yli 60 kosteutta niin kylläpä käy näyisti. Mie ku lasetan 127 koneella alamäkeen niin se se vasta pauketta on! Se tuo seosruuvi on vain tyhjäkäynnille pikkujetti 2/4 kaasulle 3/4 kaasulle neulasuutin ja pääsuutin taas neulasta 4/4 osaan. kiihdytys pumppu tasoittaa pensan puutteen. Kadaa ja paanalle! Käy äänestämässä motoristihenkisiä myös.
tallennettu
HDpappa
Newbie
*
Viestejä: 5


« Vastaus #9 : 17 Huhtikuu 2011, 08:12:00 »

Kiitti vaan Röpöttäjä ja muut asiassa olleet. Eiköhän ole paras antaa muillekin keskustelutilaa ja poistuu takavasemmalle. Kuulepahan muut kun tulee risteykseen kun vähän pamauttaa. Ei kun kelejä odotellessa moi.  Pyörittää silmiään
tallennettu
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto