oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
17 Toukokuu 2024, 15:38:04 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Rakenteluun liittyviä tapahtumia löydät kalenterista.
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Rekisteröiminen, katastus ja liikenteeseen.  (Luettu 27449 kertaa)
Choppers_Forever
Sr. Member
****
Viestejä: 185


Wruuuuuuuuuuuum kalin kilk...


« : 15 Lokakuu 2008, 09:39:40 »

tere,

Ostin projektin ja nyt kohta olisi aika koittaa leimalle. Hyvinkin simppeli kysymys: kun kilvet on palautettu, mitkä asiapaperit tulee olla mukana katastuskonttorilla kun varaa katastusta? Ikuna en oo kilpiä palautellu, niin että annetaanko silloin ilmoitusosa konttorille? Kun kaupan yhteydessä en moista saanut. Asianmukaiset luovarit jne... on? Paljonkos rekisteröintikatsastus maksaa uudellamaalla?Jos näyttää menevän metsään, kannattaako keskeyttää?

Tänx

CF
tallennettu

Yritystä ei puutu, vaikka kuinka päähän potkittaisiin, per**le. Mutta kyllä se vi**n EU parhaansa yrittää.
Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« Vastaus #1 : 15 Lokakuu 2008, 11:38:31 »

Ilmoitusosa jää konttorille kilpien palautuksen yhteydessä. Uudelleen rekisteröitäessä tarvitaan otteen tekninen osa ja katkeamaton ketju luovareita viimeisestä rekisteriin merkitystä omistajasta lähtien.
tallennettu
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #2 : 15 Lokakuu 2008, 13:36:37 »

Niin, ja koskas ne kilvet on palautettu?

Jos nimittäin tuolle on tehty nykylain mukainen rekisteristä poisto se tarkoitaa sitä, että peli on v-omaisten silmissä romutettu ja siten sitä ei ole olemassa. Menee kimurantiksi.

Jos taas kyseessä on vain liikennekäytöstä poisto (joka oli siis vielä 2006 ja aikaisemmin  oli 'kilpien palautus' tai 'rekisteristä poisto') niin Hemulin ohjeet pätee.

SMOTO:n wanha tiedote asiaa sivuten: http://www.smoto.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=322&Itemid=2
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
rautis
Hero Member
*****
Viestejä: 261


« Vastaus #3 : 15 Lokakuu 2008, 14:43:38 »

On siellä siirtymäsäännökset:

Tämä laki tulee voimaan 2 päivänä marraskuuta 2007. Lain 3 §:n 23 kohta tulee kuitenkin voimaan 1 päivänä tammikuuta 2011. (21.12.2007/1315)

---

Ajoneuvo, joka on tämän lain voimaan tullessa poistettuna rekisteristäeli sii 2.11.2007 alkaen tähän päivään asti, voidaan merkitä uudelleen rekisteriin. Uudelleen rekisteriin merkitsemisen edellytyksenä on, että:

1) ajoneuvon omistusoikeudesta esitetään asianmukainen selvitys;

2) ajoneuvolle on otettu liikennevakuutus;

3) ajoneuvo on katsastettu, jollei 60 §:n nojalla säädetystä muuta johdu;

4) ajoneuvon mahdollinen ajoneuvovero on suoritettu;

5) ajoneuvosta ilmoitetaan rekisteriin merkittäväksi ajoneuvon ensirekisteröintiin tarvittavat tiedot;

6) ajoneuvolle ilmoitetaan 1 päivästä tammikuuta 2008 alkaen käyttövastaava, jos ajoneuvon omistajaksi tai haltijaksi ei ilmoiteta luonnollista henkilöä; ja

7) ajoneuvon aikaisemmasta rekisteröinnistä esitetään tarvittaessa selvitys.

Edellä 4 momentin mukaisesti uudelleen rekisteriin merkitty ajoneuvo katsotaan tämän lain mukaisesti ensirekisteröidyksi ajoneuvoksi.

-----
eli noilla tiedoilla pitäisi onnistua

tallennettu
Choppers_Forever
Sr. Member
****
Viestejä: 185


Wruuuuuuuuuuuum kalin kilk...


« Vastaus #4 : 15 Lokakuu 2008, 15:13:41 »



 näyttäisi olevan vanha ote ja rekisteristä poisto 2006.... eli hemulin ohjeet pätee ja homma on helpompaa? Kannataako 2.11.2007 jälkeen rekisteristä poistettuja enään hankkia...ihme menoa...

CF
« Viimeksi muokattu: 15 Lokakuu 2008, 15:17:48 kirjoittanut Choppers_Forever » tallennettu

Yritystä ei puutu, vaikka kuinka päähän potkittaisiin, per**le. Mutta kyllä se vi**n EU parhaansa yrittää.
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #5 : 15 Lokakuu 2008, 15:53:49 »

On siellä siirtymäsäännökset:

Tämä laki tulee voimaan 2 päivänä marraskuuta 2007. Lain 3 §:n 23 kohta tulee kuitenkin voimaan 1 päivänä tammikuuta 2011. (21.12.2007/1315)

Mutta tämähän on pykälä *autojen* käyttövastaavan merkitsemisestä silloin, kun omistaja & haltija ei ole luonnollinen henkilö. Ei siis liity prätkiin (A-luokka) vaan johonkin umpimieliseen B-luokkaan.

Rupesin tätä kaivelemaan kun säikähdin, että sinne on kirjoitettu jokin takaraja sille, että mihin mennessä wanhan lain aikana kilvistä poistetut tallipyörät on taas hoidettava kirjoihin... Ei siellä takarajaa kuitenkaan ole, eihän?

Ajoneuvo, joka on tämän lain voimaan tullessa poistettuna rekisteristä ...
Muille kuin meille muutamille lakien nimet ja linkit ulkoa osaaville avuksi suora linkki: Ajoneuvolaki 11.12.2002/1090  ja sieltä ihan lopusta muutos 2.3.2007/233.
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #6 : 15 Lokakuu 2008, 16:05:10 »

Kannataako 2.11.2007 jälkeen rekisteristä poistettuja enään hankkia...

Prätkän poistaminen rekisteristä ei olekaan kovin helppoa. Tuhoutumisesta / purkamisesta pitää esittää 'luotettava selvitys'. Katso ajoneuvolain  66 c § (2.3.2007/233)
Liikennekäytöstä poisto sekä 66 e § (2.3.2007/233) Romutettu tai muutoin tuhoutunut ajoneuvo. Asetus ajoneuvojen rekisteröinnistä (893/2007) sitten tarkentaa näitä, katso  12 § Liikennekäytöstä poisto ja 13 § Lopullinen poisto.

Kansan kielessä rekisteristä poistolla yleensä tarkoitetaan nimenomaan liikennekäytöstä poistoa. Sellaisen ajoneuvon voi toki ostaa. Sensijaan 'lopullisesti poistettu' ajoneuvo voikin olla hankalampi.

Ainakaan meillä oli huolia (ja on yhä), että onhan varmasti ne vanhat rekisteristä poistot merkitty ajoneuvotietorekisteriin oikein ja niin, että ne eivät ole palko-sotkujen mukana vahingossa muuttuneet lopullisiksi poistoiksi... Toistaiseksi ei ole tullut tietoon ongelmia <kop><kop>

Autolla ja mp:llä on muutakin eroa. Moottoripyörän vakuutuksen ilmoittaminen seisonta-ajalle ei edellytä ilmoitusta liikennekäytöstä poistamisesta. V-yhtiö voi siis tarjota motoristeille seisonta-ajallisia vakuutuksia myös jatkossa. Sensijaan autolle tuo liikennekäytöksen poisto on tehtävä, jos käytös ei muuten jo ole pielessä.
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
Choppers_Forever
Sr. Member
****
Viestejä: 185


Wruuuuuuuuuuuum kalin kilk...


« Vastaus #7 : 16 Lokakuu 2008, 07:31:41 »

Ainakaan meillä oli huolia (ja on yhä), että onhan varmasti ne vanhat rekisteristä poistot merkitty ajoneuvotietorekisteriin oikein ja niin, että ne eivät ole palko-sotkujen mukana vahingossa muuttuneet lopullisiksi poistoiksi... Toistaiseksi ei ole tullut tietoon ongelmia <kop><kop>

We shall see , we shall see... ajattelin koittaa ihan piakkoin leimalle , jotta vois liukkailla sitte vedellä Hymyilee
tallennettu

Yritystä ei puutu, vaikka kuinka päähän potkittaisiin, per**le. Mutta kyllä se vi**n EU parhaansa yrittää.
hapi
Jr. Member
**
Viestejä: 33


« Vastaus #8 : 19 Maaliskuu 2011, 07:37:05 »

Jatketaan aihetta. Kyseessä on vm. 1929 moottoripyörän uudelleenrekisteröinti. Poistettu rekisteristä 1967 ja tämä lukee rekisteriotteessa. Silloisen omistajan perikunta on tehnyt luovutustodistuksen, joten omistusoikeuskin on katkeamaton. Miksi tai siis kuuluuko katsastushenkilön vaatia kantakortin kopiota Trafilta, vaikka pyörään on rekisteriote tallessa ? Ei kuulemma voi rekisteröidä ilman Trafin lupaa. Sen kantakortin etsintä on käynnissä, mutta jos sitä ei löydy, mitäs sitten tehdään ?
tallennettu
shoveltimppa
Jr. Member
**
Viestejä: 44


« Vastaus #9 : 19 Maaliskuu 2011, 10:49:30 »

En ymmärrä, miksi kantakorttikin vaaditaan, jos sulla on rekisteriote ja luovarit. Tosin en tiedä mitä laki asiasta sanoo. Mutta olen käsittänyt, etää kantakortteja käydään yleensä metsästämään siinä vaiheessa, kun muita papereita ei ole olemassa. Oletko kysynyt asiaa suoraan Trafista? Tähän ne ehkä osaisivat vastata...
tallennettu
Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« Vastaus #10 : 19 Maaliskuu 2011, 22:54:06 »

Paperi mikä saattaisi kelvata myös on Trafin antama kirjallinen todistus siitä että heillä ei ole dokumenttia ko. ajoneuvon rekisteröinnistä Suomessa. Tämähän on normaali käytäntö kun rekisteröidään paperitonta ajoneuvoa uudestaan, ensin pitää olla todistajien allekirjoittama selvitys omistussuhteesta viimeisen kymmenen vuoden ajalta ja sitten toi Trafin paperi.

Pitipä oikein kaivaa kun mulla tossa yhdestä 50-luvun autosta on moinen paperi - siinä sanotaan yksinkertaisesti "Ilmoitetaan että valmistenumerolla XXXXXXXX ei löydy XXXXXXXX-merkkistä ajoneuvoa". Dokumentin aihe on "Rekisteritunnustiedustelu/valmistenumerotiedustelu".

SAHK:n tai VMPK:n sivulta voisi löytyä lisätietoa aiheesta.
tallennettu
hapi
Jr. Member
**
Viestejä: 33


« Vastaus #11 : 20 Maaliskuu 2011, 08:27:41 »

Oottelen sitä selvitystä Trafista. Sitä vaan ihmettelin mihin sitä tarvitaan, kun ei ole paperiton ajoneuvo. Rekisterikirjassa kotimaisia leimoja ja veromerkkejäkin monta sivua.  Virnist&#228;&#228;
tallennettu
Ripa
Jr. Member
**
Viestejä: 49


« Vastaus #12 : 26 Huhtikuu 2011, 16:58:58 »

Vastaus tulee pikkusen myöhässä mutta jos AKE:n tiedoissa on rekisteristä poisto. Ei tarvitse mitään muita papereita kun katkeamaton luovariketju,
Kuvio menee slloin niin että tulostetaan vanha rekisteriote jonka nykyinen omistaja allekirjoittaa ja senjälkeen uusi rekisteriote. Nämä siis katsastuksen jälkeen. Hymyilee
Jokuvuosi sitten ostin auton ja kirjoitettiin valkoiselle paperille luovari eikä ollut mitään ongelmia.
tallennettu
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto