oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
16 Toukokuu 2024, 17:44:49 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Rakenteluun liittyviä tapahtumia löydät kalenterista.
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1] 2 3
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Terve! kysymyksiä  (Luettu 47461 kertaa)
Lurjus79
Full Member
***
Viestejä: 87


« : 01 Tammikuu 2010, 18:01:42 »

tässä on taas yksi aloittelija pyörämies ja nyt kun tässä alkanut haave oman pyörän rakentelusta niin heräsi tälläinen kysymys mieleen....
mahtaako vtwinejä tehdä kukaan pienillä kuutio tilavuuksilla tai mistä sellaista asiaa voisi kysellä? s&s sivuja kahlailin mutta eipä taida löytyä sieltä.

Kiitos nyt mumminkin jos joku vaivautuu lukemaan tämän
tallennettu
Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« Vastaus #1 : 02 Tammikuu 2010, 00:14:03 »

Jos ameriikanmallin twiniä haet niin taitaa pienin olla 883 kuutioinen Sportstermoottori jos ei vanhempia seiskapuolikkaita lasketa. Japanissahan tehdään twinejä hyvinkin pieniä mutta kukas nyt sellaisella Virnistää...
tallennettu
av
Hero Member
*****
Viestejä: 231



« Vastaus #2 : 02 Tammikuu 2010, 10:30:07 »

hemulin vastauksen perässä oleva hymiö kertonee (toivottavasti) kommentin heitosta puolihuumorilla. meikäläisen (ja monen muun) silmissä uudet harrikat ja trumpat puhumattakaan sössöistä ym alkaa olla yhtä japanilaisia kuin japanilaiset. ja jos pistetään rinnakkain vanha tuuttikopteri ja uusi h-d niin monen sympatiat on aidon asian puolella. en tälläkään kertaa tahdo erityisesti painaa amerikkalaista rautaa, vaan muistuttaa että hinta-laatu-asenne -akseleilla hyviä aihioita löytyy myös niistä muun maalaisista pyöristä...

pääasia lienee että se tehdaskuosi saa kirvestä ja kunnolla  Virnistää
tallennettu

"But talkin' about it and bein' it, that's two different things."
Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« Vastaus #3 : 02 Tammikuu 2010, 11:40:13 »

Vähän tuosta alkuperäisestä kysymyksestä päättelin (S&S mainittuna) että nyt haetaan HD-tyyppistä moottoria. Eihän sillä ole merkitystä mikä sitä pyörää kuljettaa mutta hymiö viittasi lähinnä johonkin kaks'puolikkaaseen Viragoon jonka runkokin on ihan läkkipeltiä.
tallennettu
Hessu
Full Member
***
Viestejä: 68


« Vastaus #4 : 07 Tammikuu 2010, 07:32:35 »

Jaa että S&S:n motit ja palikat tehdään kiinassa? Snadisti epäilyttää, kun niissä kumminkin aina mainitaan se valmistusmaa.

Jos nyt ihan totta puhutaan, sama se missä maassa kamat on tehty, jos ne on vaan tehty kunnolla ja kunnon kamasta.
Kyllä ne kiinalaiset samallalailla osaa siitä CNC koneesta painaa sitä vihreetä nappia, missä lukee cycle start.
Kysymys on laadunvalvonnasta ja tuotemerkin omaavan tahon halusta säilyttää laadukkaan maine.
tallennettu
av
Hero Member
*****
Viestejä: 231



« Vastaus #5 : 07 Tammikuu 2010, 11:33:51 »

se mitä tarkoitin ei liittynyt millään tapaa tuotteiden valmistusmaahan, vaan siihen luonteeseen ja fiilikseen mitä moni hakee harrastuksesta. silloin olennaista ei välttämättä ole alkuperä tai merkki, vaan esim konemainen olemus tai perinteiset ratkaisut (ok, näitä löytyy siitä s&s:stä kans). itselläni on chopperoitavana vanha jytäjammu, ja veikkaan että moni "kova" harrikkamies ei edes uskalla polkea sitä käyntiin kun voi mennä nilkka sijoiltaan Hymyilee
vähän turhaan tässä provosoin kun itsekin oikeasti pidän (vanhoista) harrikoista, mutta peräänkuulutan vaan kunniaa sille aidolle tekemiselle, josta rakentelussa on pohjimmiltaan kysymys. sille että harrastaja tekee sellaisen pyörän kuin itselleen haluaa, eikä hyväksy alleen sitä mitä markkinamies tarjoaa. silloin ei ole tärkeää onko kyseessä virago vai pannu; tosin jos ensinmainitusta on tehty chopperi niin silloin on ainakin itse tehty osia ja muutoksia, vakuumipakattuja billet-chopperosia ei taida siihen 250 jammuun saada ihan samasa määrin...

mut joka tapauksessa, rakennetaan mitä halutaan ja pääasia että tehdään niitä pyöriä. muuten ei mmaf:llä ole mitään virkaa.
tallennettu

"But talkin' about it and bein' it, that's two different things."
Hessu
Full Member
***
Viestejä: 68


« Vastaus #6 : 08 Tammikuu 2010, 08:00:05 »

S&S:n niputtaminen Ultiman ynnä muiden billetpaskojen joukkoon hipoo mun silmissä pyhäinhäväistystä. Kyse on kumminkin yrtyksestä, joka kunnioittaa enemmän perinteitä, kun HD:n tehdas. Vaikka brändissään muuta uskottelee.

Mulla ei ole paljonkaan kokemusta noista japanilaisista pyöristä. Olen kyllä jonkin verran niihin erilaisia koneistuksia tehnyt ja sitä kautta niiden moottoreihin tutustunut. Moottori kun on moottoripyörän sielu, niin se kertoo koko merkin filosofian lajiin. Mun mielestä.
Ne on hienosti suunniteltu ja varsinkin valmistettu. Mutta ongelma on ajatusmaailmassa. Rakenne on kertakäyttöinen.
 
Kyllä konjakkia voi dokaa pahvimukista, mutta on niin hienoa hommaa, että paremmat kiksit tulee kun on lasia ja oikeanlainen.

Okei, tarkemmin ajateltuna mun kokemukset jää pääasiassa Hondaan. Ehkä muut nousevan auringon tuotteet on ihan erilaisia. Iskee silmää
tallennettu
Lurjus79
Full Member
***
Viestejä: 87


« Vastaus #7 : 08 Tammikuu 2010, 20:19:46 »

tässä on taas yksi aloittelija pyörämies ja nyt kun tässä alkanut haave oman pyörän rakentelusta niin heräsi tälläinen kysymys mieleen....
mahtaako vtwinejä tehdä kukaan pienillä kuutio tilavuuksilla tai mistä sellaista asiaa voisi kysellä? s&s sivuja kahlailin mutta eipä taida löytyä sieltä.

Kiitos nyt mumminkin jos joku vaivautuu lukemaan tämän

Tarkoitukseni ei ollut aloittaa japani/kiina-usa maaottelua vaan ideana on tehdä itelle ihan palasista pyörä ja kun tää on eka projekti ja en tietä näistä kauheesti mitään mistään.
Ja pankkitilin saldo sanoo että tyydytään vähän vähempään nyt aluksi.

Eli tämmönen olisi idea nyt ainakin vielä jos ei parempaa löydy:
ja kun olen pienen kokoinen(muualtakin kun...) niin eka rojektikin saa olla pieni

-runko ic tai cb 350cc tmv.
-levee perällä tietty
-matala, mieluummin yybermatala
-lyhempi keula
-kone tosiaan näillä näkymin jos sopiva löytyy joku kinkki tuotanto v-twin kun muut ei tee niin pieniä, voihan se olla isompikin mut hinta puhuu puolestaan.

 kyllähän sen hd pitäis olla noin niinkun egon pönkiksi ainakin =) ei vaan kaikki mopoilijathan haaveilee hdstä,toisen julkisemmin kuin toiset, mut mulla on hyvä kokemus kyllä jaappaninpyöristäkin, hondasta ainakin voisin heti nimetä muutaman hyvän, mut tosin mun kokemus on niin vähäinen että sillä nyt ei mitään ammattisanoja vielä viitti ladella, nauratte vielä....

Olishan se hienoa että jotain olisi isoa, pyörä meinaan mut ku...


Lähinnä kaipailen teknistä neuvoa en mielipiteitä siitä kuinka huono idea tämä on =)
« Viimeksi muokattu: 08 Tammikuu 2010, 21:09:28 kirjoittanut Lurjus79 » tallennettu
av
Hero Member
*****
Viestejä: 231



« Vastaus #8 : 08 Tammikuu 2010, 22:53:29 »

ensinnäkin siitä me lähdetään et idea on hyvä!

mut on totta et v-twinejä ei paljon halpaluokkaan osu. sit jos muukin twini käy niin mahdollisuudet paranee heti. cb 350, suzuki gs 450-500, kawa ltd onhan noita. se kannattaa huomioida et on putkirunkonen laite eikä mitään alumiiniprofiilia, saa sitten kans järjen rajoissa muokattua. ittellä on yks 450 twini kopteri ja sillä just pysyy tahdissa mukana vielä moottoritielläkin, pikkuteillä ei jää isojen kyydistä.

omavalmiste kannattaa tässä tapauksessa unohtaa, mut joku paperillinen lähtökohta mistä saat käytettyä vaikka koneen ja osan runkoa löytynee helposti. ehkä orggiskeulankin lyhennettynä niin taas säästyy euroja.
rahaa ei näihin tartte paljoo laittaa, mut itse se on kaikki tehtäväkin. tosin jos meinaat lyhyen ja matalan niin et sää mitään bolt-on keulaa oo haluamassakaan Hymyilee kun pitää vaan prosenttisäännöt mielessä niin eikun tekemään. ja jos haluaa simppelin pikkukopterin niin suosittelisin 1983 tai vanhempaa, sillon ei tartte säätää vilkkujen ja mittareiden yms kanssa vaan saa tehdä ihan (melkein) niinku tykkää...
tallennettu

"But talkin' about it and bein' it, that's two different things."
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #9 : 09 Tammikuu 2010, 01:21:59 »

Eli tämmönen olisi idea nyt ainakin vielä jos ei parempaa löydy:

Onhan sulle nyt nämä ns prosenttisäännöt tuttuja? Noiden vanhojen palikoiden kanssa tarvitset käytännössä myös vanhan pyörän identiteetin.

Ja mitä eroa on matalalla ja yybermatalalla ;-)
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
Joksa
Full Member
***
Viestejä: 59



« Vastaus #10 : 09 Tammikuu 2010, 10:41:36 »

cb 350cc

Jos orggis-twini kelpaa, niin saahan siitäkin ihan mukiinmenevän (matalankin) ja prosentti-ihottuma ei ala heti vaivaamaan:

http://dotheton.com/index.php?topic=10375
tallennettu
av
Hero Member
*****
Viestejä: 231



« Vastaus #11 : 09 Tammikuu 2010, 13:30:06 »

jos inspiraatioo kaipaa niin www.jockeyjournal.com sivuston triumphit on aikaslailla tätä tyylisuuntaa. poislukien levee takapää. ja jos tykkää jouset pitää takana niin http://www.flakesmotorcycle.com/gallery.html antanee hyviä fiiliksiä. useimmat taitaa olla xs650 tai sr500 koneita, mut periaatteessa mikä tahansa pienehkö japsitwini näyttää kauempaa aika samalta. hinta-luotettavuus -suhde on mun mielestä aika hyvä esim suzuki gs:llä, tonnilla saa toimivan paperillisen aihion aika vaivatta. ainoo mikä siitä puuttuu on kiksi...
tallennettu

"But talkin' about it and bein' it, that's two different things."
Lurjus79
Full Member
***
Viestejä: 87


« Vastaus #12 : 09 Tammikuu 2010, 16:26:18 »

Jos orggis-twini kelpaa, niin saahan siitäkin ihan mukiinmenevän (matalankin) ja prosentti-ihottuma ei ala heti vaivaamaan:

http://dotheton.com/index.php?topic=10375

joo tää on vähän sinnepäin, ja en ole vielä päättänyt onko se vtwini,tai twini ensinkään, ei fourikaan kai huono ole?!? mut sillä vtwinillä sais tätä ns "amerikan näköä" vähäsen =)
Ja honda cb olis tosi hyvä vaihtoehto mut nuukako olen niin en ole vielä löytänyt tarpeeksi halpaa =)
mutta noita ic rungolla ja cbeen tvini koneella tehtyjä koptereita tuntuu nettimotossakin välillä olevan ja ic tuntuu olevan suht edullinen läjä rautaa niin tämäntakia olen tälläistä nyt harkinnut, olen myös järkeilly tota 600 shadowia, mut ne on sit jo kuitenkin sen verran "kalliita" ettei viittis alkaa heti palottelee toimivaa pyörää, ja se olis sit vielä softtailikin mikä olis plussaa, mut kuitenkin.
Tietty jos teillä jollakin on joku ylimääräinen PUOLI-ILMAINEN paperillinen runko jossain tallinperillä niin... vonk vink saa niitä tarjoilla, vaikka koko mopookin.
iiceestä vielä että kun mulla oli nyt tiedossa konevikainen, mutta muuten kokonainen ic 350 tiedossa viidellä huntilla, paperillinenkin vielä
yksi toinenkin honda on käyny mielessä, nimittäin rebel mutta kävin koeajamassa tälläisen "tyttöpyörän" ja totesin että se kone on niin onneton ja siitä ei oikein mun makuun saa edes kiillottamalla kaunista, nätti pyörä muuten tosin...
« Viimeksi muokattu: 09 Tammikuu 2010, 16:30:55 kirjoittanut Lurjus79 » tallennettu
Lurjus79
Full Member
***
Viestejä: 87


« Vastaus #13 : 09 Tammikuu 2010, 21:53:49 »

jotain tollasta, ei samanlaista mut tohon suuntaan olis tarkoitus päästä, mut tietty se riippuu aihiosta


* helmi2 –pinempi.jpg (85.99 kilotavua, 666x359 - tarkasteltu 2139 kertaa.)
tallennettu
MotoJussi
Full Member
***
Viestejä: 72


« Vastaus #14 : 12 Tammikuu 2010, 07:57:40 »


mahtaako vtwinejä tehdä kukaan pienillä kuutio tilavuuksilla tai mistä sellaista asiaa voisi kysellä? s&s sivuja kahlailin mutta eipä taida löytyä sieltä.

Kiitos nyt mumminkin jos joku vaivautuu lukemaan tämän

Täältäkin saattaa toisinaan löytyä 650 tai 750-kuutioisia v-moottoreita. Useimmiten tosin 1100cc.

http://www.rebootguzzispares.com/index.html?mainframe.htm&2

Ei kestä.

jaa vtwinejä...
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto