oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
20 Toukokuu 2024, 12:46:18 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Haluatko sinä, kerhosi tai yrityksesi tukea MMAF:n toimintaa? Liity MMAF:n kannatusjäseneksi
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: pieniä latureita??  (Luettu 21986 kertaa)
av
Hero Member
*****
Viestejä: 231



« : 29 Tammikuu 2009, 17:18:39 »

alkaa olla into laturin kanssa säätämiseen loppu, joten soveltaminen alkaa. onko kokemuksia (auto)latureista, jotka pelaavat pyörähommissa hyvin? itsellä on yhdessä 650cc twinissä starletin laturi, jossa itsessään myös jännitteensäätäjä. onko tietoa vastaavista mahd pienistä latureista, jonka saisi ulkopuoliseksi 12 v -järjestelmään???
tallennettu

"But talkin' about it and bein' it, that's two different things."
leesseri
Vieras
« Vastaus #1 : 29 Tammikuu 2009, 19:45:07 »

pieniä latureita löytyy ainakin thermo king,carrier lämmönsäätölaitteista(tuttu rekkojen perävaunuista),joissa käytetään kubotan diisselimoottoreita...mallista riippuen laturi on todella pienikokoinen,mutta vastaavasti hintalappu on sitä suurempi...ainakin minua kylmää 470e maksaa laturista...kova tehoisia pelejä silti(12v 75amp)...
tallennettu
teemu
Sr. Member
****
Viestejä: 189


kyllä sillä vielä joskus ajetaan


« Vastaus #2 : 29 Tammikuu 2009, 21:40:31 »

alkaa olla into laturin kanssa säätämiseen loppu, joten soveltaminen alkaa. onko kokemuksia (auto)latureista, jotka pelaavat pyörähommissa hyvin? itsellä on yhdessä 650cc twinissä starletin laturi, jossa itsessään myös jännitteensäätäjä. onko tietoa vastaavista mahd pienistä latureista, jonka saisi ulkopuoliseksi 12 v -järjestelmään???

meinaat siis perinteistä hihnavetoista laturia?
ei noissa perus autoissa mitään älyttömän pieniä latureita oikein missään ole.
corollissa 88-92 on vielä pienempi kuin vanhoissa k-koneisissa staroissa.
marssi motonettiin ja pyydä pienin mahdollinen laturi.
eikä ne motonetin hinnat ole kauheita.

jos ei tartte olla hihnavetoinen autonlaturi niin koko pienenee.
sovellat vaan jostain mahdollisimman pienestä 12v laturista.
tallennettu
Hessu
Full Member
***
Viestejä: 68


« Vastaus #3 : 30 Tammikuu 2009, 07:28:40 »

pieniä latureita löytyy ainakin thermo king,carrier lämmönsäätölaitteista(tuttu rekkojen perävaunuista),joissa käytetään kubotan diisselimoottoreita...mallista riippuen laturi on todella pienikokoinen,mutta vastaavasti hintalappu on sitä suurempi...ainakin minua kylmää 470e maksaa laturista...kova tehoisia pelejä silti(12v 75amp)...

Toi Kubotan moottorin laturi on varmaan pienin hihnavetoinen. Siis noitahan löytyy monista kohteista, esim Bobcateista. Se on kestomagneettilaturi. Ihan kuin prätkissä nykyään. Itseasiassa vanhoihin HD:n generaattorilohkoihin myytävä ruotsalainen Mectech vaihtovirtalaturissa on käytetty lähtökohtana tota Kubotan laturia.
tallennettu
av
Hero Member
*****
Viestejä: 231



« Vastaus #4 : 30 Tammikuu 2009, 12:04:08 »

nimenomaan olis tarkoitus hyödyntää hihnavetoista laturia, ja sellaista minkä löytää halvalla purkaamolta. eli siis mainittu corollan laturi voisi tulla kyseeseen. pienen koon lisäksi laitteen pitää tietysti näyttää hyvältä, kaikki teknisen näköiset ja liikkuvat osathan tuovat pyörään lisää munaa Hymyilee
tallennettu

"But talkin' about it and bein' it, that's two different things."
TimppaX
Full Member
***
Viestejä: 99



WWW
« Vastaus #5 : 31 Tammikuu 2009, 13:31:12 »

Nissan Micra ja Suzukin pikkumaasturit (SJ?) ovat aika antoisia "elimenluovuttajia".
Pieni laturi ja yksinkertaiset kiinnitykset.

tallennettu

kai se siihen sopii?
annek
Jr. Member
**
Viestejä: 21


« Vastaus #6 : 04 Helmikuu 2009, 19:08:57 »

Itseasiassa vanhoihin HD:n generaattorilohkoihin myytävä ruotsalainen Mectech vaihtovirtalaturissa on käytetty lähtökohtana tota Kubotan laturia.
Ai kappas. Vähän aihetta sivuten, satutko tietämään mitä näissä tarkemmin on eroa? Mulla oli Mectech useamman vuoden mopottimessa, vaihtui sitten toissavuonna ihan orkkislaturiin. Melko kookas pökylähän se on, joku pienempi olis tietty sievempi Pyörittää silmiään
tallennettu
Hessu
Full Member
***
Viestejä: 68


« Vastaus #7 : 05 Helmikuu 2009, 07:17:00 »

Siis missä? Siinä Mectechissä ja Kubotoissa?
Sellasessa laturissa on neljä pääosaa. Alumiinilaippa (kiinnitys lohkoon ja laakerointi), akseli, staattori (se käämipaketti) ja pyörivä peltirumpu jonka sisällä on magneetit.
Laippa ja akseli on Mectechin tuotantoa, jotta on saatu kiinnitykset yhteensopivaksi HD:n kanssa. Loput on on Kubotaa.
tallennettu
Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« Vastaus #8 : 05 Helmikuu 2009, 09:39:28 »

Ja ongelmana noissa Mecteceissä on ollut, että akselilla olevan rattaan kiinnitysmutteri ei kestä HD:n tärinöitä vaan saattaa lähteä omille teilleen aiheuttaen totaalituhon jakopäässä. Muutenhan tuollainen vaihtovirtalaturi toimii oikein mainiosti.

Onko kukaan kehitellyt mitään varmistusmeininkejä tuolle mutterille?

Edit: Onko tuon vaihtovirtasen myynti lopetettu kun ei sitä enää Mectecin sivulta löydy?
« Viimeksi muokattu: 05 Helmikuu 2009, 09:52:13 kirjoittanut Hemuli » tallennettu
annek
Jr. Member
**
Viestejä: 21


« Vastaus #9 : 05 Helmikuu 2009, 18:05:22 »

Laippa ja akseli on Mectechin tuotantoa, jotta on saatu kiinnitykset yhteensopivaksi HD:n kanssa. Loput on on Kubotaa.
Tänks. Juuri tuota hain.

Ei nyt ihan totaalituhoon asti meillä ehditty kun äänestä tietty heti huomasi ongelmaa, mutta "mielenkiintoista" metallisilppua sain alakerrasta kyllä kaivella. Ja rattaita meni tietty uusiksi. Viimeinen niitti kyllä oli se kun Mectechin ryökäle täristi itsensä ihan irti ja singahti penkkaan kesken ajon. Onneksi ei esim. vastaantulijan tuulilasiin...
tallennettu
Hessu
Full Member
***
Viestejä: 68


« Vastaus #10 : 06 Helmikuu 2009, 12:11:57 »

Noi on just normaaleja Mectechin oireita ja ongelmia. Joskus selitin tuolla HDCF;n sivulla, mistä noi ongelmat mun mielestä johtuu. Vika ei mun mielestä oo siinä mutterin kiinni pysymisessä, vaan laitteen laakeroinnissa.
En suosittele sitä laturia kellekään. Varmempaa on ostaa Cycle Electrikin tasavirtapeli. Toimii kuin Smuigen tekemä kello.
Nyt jos sulta on irronnu se laturi, ootko kattonu onko ne tapit mihin on laakeroitu se iso välipyörä ja jakajaa pyörittävä pyörä, on kunnolla kiinni lohkossa. Tuppaa meinaa taittumaan ne tapit sieltä kiinnityksestään samalla kun se Mectech alkaa oireilee. Ja se onkin sitten iso remontti, johon sisältyy hitsausta ja erittäin hankalaa koneistusta. Käytännössä lohkonpuoliskon vaihto. 
tallennettu
annek
Jr. Member
**
Viestejä: 21


« Vastaus #11 : 06 Helmikuu 2009, 16:27:15 »

^Tapahtui jo toissakesänä, valitettavasti jäi ihan tarkemmin syynäämättä. Ja parempi puoliskoni väittää että muutama muukin "pikku laitto", mm. uudet nokat, olisi johtunut Mectechistä. No en vaan heti uskonut..

Kapine lähti kiertoon ukaasein että on "aivan paska" ja käytä omalla vastuulla. Hinnaksi sovittiin jokunen kaffepaketti Cool.
tallennettu
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto