oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
09 Toukokuu 2024, 19:44:55 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Haluatko sinä, kerhosi tai yrityksesi tukea MMAF:n toimintaa? Liity MMAF:n kannatusjäseneksi
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: trike omavalmiste  (Luettu 12871 kertaa)
jonttu74
Newbie
*
Viestejä: 1


« : 09 Toukokuu 2009, 12:35:57 »

tarkoituksena olisi rakentaa liikenne käyttöön moottoripyörä mallinen trike moottoripyörän tai auton moottorilla miten hankalaa sellaisen rakentaminen on siis katsastukset ja todistukset mitä vaatii?
omavalmisteena runko,taka-akseli,tankki,ohjaustanko yms.
ostona moottori,voimansiirto,etupää,jarrut,vanteet.
neuvot,vinkit,linkit ovat tervetulleita ja jos jollain on vastaavasta projektista
kokemuksia niin kuuntelen niistä mielelläni.
tallennettu
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #1 : 10 Toukokuu 2009, 08:03:56 »

Pienemmällä vaivalla pääsee kun tekee muutetun ajoneuvon omavalmisteen sijaan. Trikeja saa myös valmiina autonmoottorisina, tosin niissä tuppaa moottorikonstruktio taka-akseleineen olemaan kuplasta joten kone on takana. Niissäkin on nähty melkoisia mörkökoneita... Tällainen valmis L5e-luokan laite trike-rakentelun pohjana voisi siis myös olla hyvä vaihtoehto, perinteisen 2-pyöräisen sijaan.

Trike-keskusteluja, myös juttuja ajoneuvoluokan vaihdosta prätkästä trikeksi: http://www.google.fi/search?as_q=trike&as_sitesearch=www.mmaf.fi ...jos siis päädyt muuntelemaan jotain olemassaolevaa ajoneuvoa. Prosenttisäännöt kannattaa tutkia tarkkaan.

Omavalmistekeskusteluja ja kuvioita löytyy myös jo todella paljon: http://www.google.fi/search?as_q=omavalmiste&as_sitesearch=www.mmaf.fi Omavalmisteen suurimpina kompastuskivinä tällä hetkellä ovat päästömitaukset, EMC-säännöt ja jarrujen todistelut. Myös muita pienempiä hankaluuksia on, mutta ne on helpompi ratkaista. Sikälimikäli APU2 (katso http://www.mmaf.fi/documents/) etenee kuten on loppuraportissa on esitetty asiat tulevat helpottumaan monellakin tapaa.

Kun olet lukenut tuolta taustatietoja niin tarkenna kysymystä, tulee tarkempia vastauksia.
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto