oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
16 Toukokuu 2024, 01:57:46 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tiedätkö milloin moottoripyörä pitäisi muutoskatsastaa? Katso tästä kattava artikkeli muutoskatsastamisesta
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: 1 [2] 3
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Miten menetellä muutoskat..  (Luettu 43900 kertaa)
seikka
Jr. Member
**
Viestejä: 20


« Vastaus #15 : 09 Huhtikuu 2008, 10:16:44 »

Onko siihen muuten minkäänlaista aikarajaa kuinka kauan ne saa venytellä tätä juttua?
 Sillon maanantaina se lupas ilimootella tiistaina, ja tiistaina kun vein sitä osaluetteloa sinne ni ukko tokas, että ei oo kukaan vielä perehtyny siihen. "Mulla onkin tässä just tunti aikaa.", ja sitä rataa... Ja naamanilmeistä päätellen se ois varmasti karannu takahuoneeseen, jos se ois tarpeeks ajoissa huomannu mut. ...Ihanaa olla asiakkaana kun palvelualttius on tota luokkaa. ...Eikä oo ees pitkä tukka. Virnistää

Eli arvelin vaan, että millonkohan mulla saa ihan luvan kanssa mennä hermot? Iskee silmää
tallennettu
uneasy
Jr. Member
**
Viestejä: 13


« Vastaus #16 : 09 Huhtikuu 2008, 10:22:18 »

Jospa tehdään niin että käydään ostamassa täältä kulkupeli http://www.tanksforsale.co.uk/VT55%20Tanks%20for%20sale_page.htm ja mennään katsastamaan se. Voidaan ihan esittelyn vuoksi ajaa muutama kerta rakennukseen sisään uusista oviaukoista.  Hymyilee
tallennettu
seikka
Jr. Member
**
Viestejä: 20


« Vastaus #17 : 09 Huhtikuu 2008, 10:37:34 »

Henkka se osaa piristää... Hymyilee leveästi Kyllähän joka jätkällä oma tankki pitää olla. Yks asiallinen vanhempi äijä sanoi joskus, että "Se, kenellä on kuollessaan eniten romua on voittaja." Virnistää

Tohon edelliseen piti vielä lisätä, että sen "hylkäyksen"  Huh syyksi kirjattiin se puuttuva osalista, mutta nyt sekin on sinne toimitettu. Ajella kuulemma saan kunhan on konttorin laput messissä, eikä katsastuksen riistohintaa tartte kuulema maksaa uudestaan. ...Enkä kyllä ois maksanukkaan, kun oman taitamattomuuden takia sen hylkäsivät.


tallennettu
seikka
Jr. Member
**
Viestejä: 20


« Vastaus #18 : 09 Huhtikuu 2008, 11:15:38 »

Nonniin. Voimma unohtaa edelliset. Konttuurilta soitettiin just, ja muutosprossat on 48.

Piti vielä inssiä ohjeistaa puhelimessa esim. siitä että mitkä ovat kehtoputket... Luuli meinaan että oon pidentäny keulaa. Hymyilee leveästi

Kerronpa tänne vielä lopulliset sekoilut, kunhan oon saanu fyysisesti paperit haltuun ja juossut helevetin kauas...
tallennettu
Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« Vastaus #19 : 09 Huhtikuu 2008, 11:40:18 »

Onko muutosprosentti mielestäsi oikein jos sitä vertaa tuohon uuteen prossataulukkoon joka löytyy "linkit"-osiosta tältä samalta sivulta?

Ihan vaan sen takia kysyn että sitten kun tekstit on otteessa ja olet sen hyväksynyt, on vaikeampi saada muutosta siihen. 48% on jo todella paljon.
tallennettu
seikka
Jr. Member
**
Viestejä: 20


« Vastaus #20 : 09 Huhtikuu 2008, 11:59:42 »

Joo kyllä ne oikein on. Olen meinaan sitä MMAF:n prossataulukkoa kytänny silmämuna kovana pitkään ja monta kertaa, ettei vaan lipsahda yli. Se "apurunko"-kohta on ollut oikeestaan ainoa epäselvä kohta, jotta mitäköhän se nyt sitten käytännössä meinaa. Ottivat meinaan siitäkin sen muistaakseni 2 %.

P.S. 48 % on paljon, mutta mopokin on sen näköinen. Virnistää
tallennettu
Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« Vastaus #21 : 09 Huhtikuu 2008, 12:44:57 »

Apurunko tarkoittaa käytännössä kyykkypyörien rungon takaosaa joka pultataan varsinaiseen runkoon kiinni. HD:ssa sellaista ei ole ellei siksi lasketa softailin strutseja jotka poikkaistaan peränlevityksen yhteydessä.
tallennettu
seikka
Jr. Member
**
Viestejä: 20


« Vastaus #22 : 09 Huhtikuu 2008, 12:52:30 »

No perkele. Jotain tollaista vähän epäilinkin, joten tästä kun kohta lähden hakemaan papereita, pistänkin äijän muuttamaan sen 46 %:n. Hyvä että tuli puheeks, koska äsken puhelimessa en älynny puuttua siihen kohtaan ollenkaan.
tallennettu
seikka
Jr. Member
**
Viestejä: 20


« Vastaus #23 : 09 Huhtikuu 2008, 16:04:21 »

Jeah. Paperit hallussa, mutta se apurungosta lähtevä 2% jäi saamatta takaisin. AKE oli kuulemma ohjeistanu jyvittämään sen niin, että se menee siitä emäputkesta. Huh

Voi olla huutava vääryys, mutta enempää en ruvennu vänkäämään, kun melkein kaikki osat on nyt jo kertaalleen vaihdettu, ja homma siltä osin hyvällä mallilla. Tappelen sit joskus jos on aihetta.

Pääsimpähän siitä putkasta eroon ilman sen suurempia ylläreitä vaikka olin jo aivan varma että kusessa ollaan, ja syvällä.

...Nyt vois hyvillämielin lähtee sinne baariin... Virnistää

tallennettu
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #24 : 09 Huhtikuu 2008, 16:07:16 »

Paariin vaan juu, mutta apurungolla ja emäputkella ei ole mitään tekemistä keskenään. Täytyypäs ehtiessään tutkia tämäkin asia, epäilen kuitenkin, ettei se perustu AKE:n ohjeeseen vaan katsastajan mitäänmistääntietämättömyyteen.
tallennettu

seikka
Jr. Member
**
Viestejä: 20


« Vastaus #25 : 09 Huhtikuu 2008, 16:10:54 »

Sama epäilys kytee täälläkin, etenkin kun on saanut asioida sen elävän kysymysmerkin kanssa ihan kasvokkain...
tallennettu
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #26 : 10 Huhtikuu 2008, 12:27:41 »

AKE:n miesten kanssa äskettäin jutelleena epäilimme, että katsuri ei aivan ymmärtänyt, mistä on kyse... Pyörittää silmiään

Selvennykseksi totean tässä, että apurungolla Harliskassa tarkoitetaan ns. strutseja, kuten Hemuli jo totesikin. Emäputkella voidaan tarkoittaa rungon yläputkea tai ohjauslaakeriputkea, mutta kummassakaan tapauksessa emäputkella ei ole mitään tekemistä apurungon kanssa.

Jos kysyjän pyörässä oli apurunko, joka on poistettu, prosentit voi siitä ottaa. Jos taas apurunkoa ei ole koskaan ollutkaan, pitäisi sen osalta saada 2 % takaisin. Näillä eväillä voi käydä konttorilla vielä kertaalleen. Elleivät usko, mun kautta saa privaviestillä lisää toimintaohjeita.
tallennettu

seikka
Jr. Member
**
Viestejä: 20


« Vastaus #27 : 10 Huhtikuu 2008, 13:04:56 »

Kyllä se runko on, ja on aina ollut ihan normi wishbone-raami mistä muutoksien yhteydessä vaihdettiin emäputki stretsailujen ja reikkailujen lomassa. Ainoat muutokset koko rungossa on; Moottorin yläkiinnike, jo mainittu emäputki, yläputki, jatketut kehtoputket ja se putkenpätkä mikä yhdistää yläputken ja kehtoputket, mikä lie onkaan se oikealta nimitykseltään. Muuten on joka kiinnike ja putki alkuperäisellä paikallaan, sivuvaunun kiinnikkeitä myöten.

Tarvii laittaa vakavaan harkintaan jotta vieläkö sinne viittii lähtee narisemaan. On meinaan sellasta tervanjuontia se niitten kanssa asioiminen... Vihainen
tallennettu
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #28 : 10 Huhtikuu 2008, 14:01:18 »

Kyllä se runko on, ja on aina ollut ihan normi wishbone-raami mistä muutoksien yhteydessä vaihdettiin emäputki stretsailujen ja reikkailujen lomassa. Ainoat muutokset koko rungossa on; Moottorin yläkiinnike, jo mainittu emäputki, yläputki, jatketut kehtoputket ja se putkenpätkä mikä yhdistää yläputken ja kehtoputket, mikä lie onkaan se oikealta nimitykseltään. Muuten on joka kiinnike ja putki alkuperäisellä paikallaan, sivuvaunun kiinnikkeitä myöten.

Pakko kysyä: Onko sulta otettu runkomuutoksista jotain prosentteja? Runkohan on tunnistetavissa??

Asetusehdotus uusista prosenteista (27.9.2006)

<clip>
Myös runkomuutoksista tulee asetukseen oma säännöksensä, jonka mukaan runkomuutokset eivät pienennä kanta-ajoneuvon osuutta, jos rungon alkuperäinen rakenne ja muoto ovat muutosten jälkeenkin tunnistettavissa. Säännös on tarkoitettu sovellettavaksi rungon stretsaamiseen ja takahaarukan levittämiseen. Rungon rakenne ja muoto ovat tällaisten muutosten jälkeenkin tunnistettavissa.
<clip>
« Viimeksi muokattu: 10 Huhtikuu 2008, 14:12:34 kirjoittanut Santtu » tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
Juvakka
Jr. Member
**
Viestejä: 39



« Vastaus #29 : 10 Huhtikuu 2008, 14:56:49 »

Miusta tuntuu, että kyseinen katsuri katuu kohta ammatinvalintaansa. Virnist&#228;&#228;
tallennettu

Luulin ajavani chopperilla, kunnes eräänä lokakuisena aamuna minulle selvisi pyöräni olevan custom...
Sivuja: 1 [2] 3
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto