oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
10 Toukokuu 2024, 18:53:52 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Rakenteluun liittyviä tapahtumia löydät kalenterista.
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: lupa runkorakenteen muuttamiseen.  (Luettu 16056 kertaa)
av
Hero Member
*****
Viestejä: 231



« : 31 Joulukuu 2008, 12:48:49 »

tuli hommattua hivenen rakennettu pyörä, jossa runkomuutokset on tehty jo 1989. papereissa on mainittu lupa runkorakenteen muuttamiseen ja päivätty muutoskatsastus, mutta ei mitään tietoja itse muutoksesta (akseliväli ym.). myöskään prosentteja ei ole laskeskeltu. vuoden 1989 jälkeen pyörällä on vaan ajettu.

onko käsissäni nyt unelmatapaus, jota voi rakentaa mielensä mukaan ja ratsiassa vedota lupaan vuodelta -88 ja muutoskatsastukseen vuodelta -89, vai löytyykö jostain arkistoista tarkempaa tietoa siitä minkälainen pyörä on ollut ko. ajankohtana???

tallennettu

"But talkin' about it and bein' it, that's two different things."
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #1 : 31 Joulukuu 2008, 14:12:16 »

Kaikki olemassa oleva dokumentaatio pitäisi löytyä siltä konttorilta, joka muutoksen on aikanaan hyväksynyt. Sieltä kyselemään siis, jos tahtoo selvitellä asioita.

Rekisteriotteelle ei ole aina merkitty juuri mitään. Se on huono juttu, koska omistajanvaihdostilanteissa ja tienvarsikyttäyksissä juuri ote on se, mihin laitetta verrataan. Jos sattuu virkaintoinen ja huonoilla tiedoilla varustettu gyy paikalle, saattaa tulla ongelmia.

Kukahan muuten on vastuussa siitä, että otteelle ei ole kirjattu yhtään mitään järkevää? Arvaan, että virkaihmisten mielestä ajoneuvon nykyinen omistaja - tietenkin... Virnistää
tallennettu

av
Hero Member
*****
Viestejä: 231



« Vastaus #2 : 01 Tammikuu 2009, 19:26:33 »

jotenkin kuullostaa juuri siltä kuin arvelinkin Hymyilee

omissa papereissani ei edes lue mitään muutoskatsastuksesta, ainoastaan maininta luvasta muutokseen. muutoskatsastus mainitaan jonkun edellisen omistajan (minulla tiedossa vain kaksi viimeistä) vanhassa rekkarissa, jonka sain mukaan.
ei ole kyllä mitään tietoa siitä, missä laite on muutoskatsastettu 20 vuotta sitten, otteessa on ainoastaan päivämäärä. eli hyvin menee...
ongelma tietysti poistuu sitten kun rakennan laitetta lisää ja muutoskatsastan sen asiallisesti, siihen asti pitänee luottaa ettei kukaan suutu vajavaisista papereista.
tallennettu

"But talkin' about it and bein' it, that's two different things."
-wla-
Jr. Member
**
Viestejä: 10


« Vastaus #3 : 08 Tammikuu 2009, 22:53:41 »

Yritin muutama vuosi sitten saada -97 tehdyn muutoskatsastuksen osalistaa selville. Muistaakseni kyseinen konttori oli lopettanut toimintansa joitain vuosia sitten ja kaikki tiedot lähetetty akeen. Tiedusteltuani sieltä äijä vastas tylysti et ne on kuulemma paperiversiona arkistossa joka ei ole missään järjestyksessä ja etsiminen veisi liian kauan aikaa ettei onnistu.
tallennettu
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #4 : 08 Tammikuu 2009, 22:56:15 »

Yritin muutama vuosi sitten saada -97 tehdyn muutoskatsastuksen osalistaa selville. Muistaakseni kyseinen konttori oli lopettanut toimintansa joitain vuosia sitten ja kaikki tiedot lähetetty akeen. Tiedusteltuani sieltä äijä vastas tylysti et ne on kuulemma paperiversiona arkistossa joka ei ole missään järjestyksessä ja etsiminen veisi liian kauan aikaa ettei onnistu.

He, reilu meininki! Toimi siinä nyt sitten pilkulleen lain kirjaimen mukaan... Pyörittää silmiään
tallennettu

av
Hero Member
*****
Viestejä: 231



« Vastaus #5 : 10 Tammikuu 2009, 11:35:46 »

eli jos vaikka saisinkin jotain kautta selville missä pyörä on aikanaan katsastettu, voisi lopputulos olla tuo Hymyilee
ja sitten ihmetellään jos ei ole paperit kunnossa???
tallennettu

"But talkin' about it and bein' it, that's two different things."
-wla-
Jr. Member
**
Viestejä: 10


« Vastaus #6 : 12 Tammikuu 2009, 16:23:21 »

kyllä  se aika yllätys olisi jos löydät jostain -89 vuoden papereita sun pyörästä.
tallennettu
Tuusulan T-Bone
Uutislähteet
*****
Viestejä: 996



« Vastaus #7 : 12 Tammikuu 2009, 18:15:26 »

On niitä joskus löytynytkin. Jos ao. konttori on vielä pystyssä, sieltä kannattaa aloittaa. Siis jos nyt ylipäänsä tahtoo niitä metsästellä jostain... Pyörittää silmiään
tallennettu

Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« Vastaus #8 : 13 Tammikuu 2009, 10:08:03 »

Itse en jaksaisi moista vaivaa nähdä jos muuttaisin pyörää joka tapauksessa niin että se pitää viedä muutoskatsastukseen. Ei muuta kuin rälläkkä laulamaan ja sitten konttorille jossa kiltti katsastussetä pistää paperit ojennukseen.
tallennettu
av
Hero Member
*****
Viestejä: 231



« Vastaus #9 : 14 Tammikuu 2009, 17:28:22 »

ainakin ensi kesä mennee aika pitkälti vuoden 89 kuosissa. sitten muokataan ja katsastetaan...
eli ajoa vaan Hymyilee
tallennettu

"But talkin' about it and bein' it, that's two different things."
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto