oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
05 Toukokuu 2024, 06:02:16 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tiedätkö milloin moottoripyörä pitäisi muutoskatsastaa? Katso tästä kattava artikkeli muutoskatsastamisesta
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: 1 [2]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Suzuki SV1000s jenkkimalli kilpiin Suomessa apuja kaivataan  (Luettu 37988 kertaa)
arvo
Newbie
*
Viestejä: 7


« Vastaus #15 : 13 Toukokuu 2010, 22:25:56 »

samansorttinen tapaus kaverilla,tosin pyörä oli 2000 mallinen,jarruista ei hyväksytty,maahantuojasta ei apua,muttaTUV Nord hoiti vastaavuustodistuksen.Maksoi muistaakseni jokusen satasen.
tallennettu
Keketin
Jr. Member
**
Viestejä: 13


« Vastaus #16 : 14 Toukokuu 2010, 00:37:01 »

Ei ole Tuv nordista apua tässä tapauksessa, ilmoittivat viime keväänä että eivät kirjoita minulle eikä kenellekkään muullekkaan enään papereita näihin jenkkimalleihin, mistä lie johtuu.

...Vai ovatko taas alkaneet kirjoittamaan?
tallennettu
arvo
Newbie
*
Viestejä: 7


« Vastaus #17 : 14 Toukokuu 2010, 07:23:26 »

ainakin tässä tapauksessa kirjoitti viime syksynä.pyörä ostettiin Virosta,Ameriikan vientimallin Suzuki Intruder 1400 vm 2000,ja näytti että ei saa Suomessa kilpiin kun ei saa vastaavuustodistusta,mutta tällä kertaa TUV Nord hoiti homman.ilman heitä ei olisi onnistunut.
tallennettu
Keketin
Jr. Member
**
Viestejä: 13


« Vastaus #18 : 14 Toukokuu 2010, 09:09:46 »

Jahas, mielenkiintoista. Minulle tosiaan keväällä vakuuttivat että eivät kirjoita enää papereita jenkkeihin.
tallennettu
Hemuli
Uutislähteet
*****
Viestejä: 896



« Vastaus #19 : 14 Toukokuu 2010, 09:21:13 »

Ne oli siinä vaiheessa ihan pihalla ja kuvittelivat että kaikki "jenkkipyörät" on salvagetitlellä tuotuja harrikoita. Sen vuoden American Car Showssa (vai oliko MP-näyttely) juttelin heidän kanssaan ja aika korkealentoista oli juttu...
tallennettu
Keketin
Jr. Member
**
Viestejä: 13


« Vastaus #20 : 14 Toukokuu 2010, 09:26:44 »

No kuulosti se puhelimessakin todella omituiselta kun eivät perustelleet asiaa mitenkään. "Emme vain kirjoita enää mihinkään jenkkituonteihin."

Mutta siis, asia on nyt "korjaantunut" vai?
tallennettu
Turoq
Full Member
***
Viestejä: 77


« Vastaus #21 : 14 Toukokuu 2010, 14:20:45 »

Voi olla samat perusteet kuin valmistajan edustajallakin ja eihän siinä ole kyse pelkästään paperin kirjoittamisesta, vaan pitää myös laitteiden täytää vaatimukset.

Riippuen ajoneuvon käyttöönottopäivästä ja ajoneuvoluokasta laitteiden pitää olla hyväksyttyjä tai vastata sitä, ja jotkin osat vain tarkastetaan että ovat säänösten mukaisia.

Helpoin voisi olla ajaa se takaisin viroon tai saksaan ja vaihtaa se hyväksyttävään malliin...

tallennettu
Keketin
Jr. Member
**
Viestejä: 13


« Vastaus #22 : 14 Toukokuu 2010, 14:26:04 »

Se on jo tarkistettu jenkkilän Suzukilta että pyörät ovat samoja valaisimia lukuunottamatta, oli ne sitten amerikan markkinoille tai euroopan markkinoille. Tosin enhän tästä voi olla 100% varma purkamatta ja tutkimatta itse molempaa, mutta näin minulle sanottiin.

Omasta mielestäni ongelmana lähinnä on ainakin Suomen päässä maahantuojan välinpitämättömyys tuontipyöriä kohtaan. Kuulemma joskus veholla ollut samankaltaista meininkiä tuonti mersuja kohtaan, kunnes mersulta otettiin yhteyttä ja kerrottiin että laput liikenteeseen, mersuja ne ovat jokatapauksessa, oli ne sitten veholta ostettuja tai saksasta tuotuja.

Kalifornian Suzukilta myös kehotettiin ottamaan yhteyttä Suzukin päämajaan ja kertomaan miten asiat Suomessa ovat.

Ja lisättäköön vielä että en kovin helpolla ole luopumassa tästä kyseisestä yksilöstä sen takia että se on virheetön, lähes täydellinen ja siihen on jo tehty kaikki pieni lisätyö jonka joutuisin joka tapauksessa tekemään toiseen pyörään. Aikaa, rahaa ja kiukunpuuskiakin on sen verran jo tähän tuhlattu että ei tee mieli kovinkaan helpolla tästä taistelusta luopua. Hymyilee

Lisätään vielä kuva kyseisestä renkailla liikkuvasta metallihärpäkkeestä, johon on jo valtava tunneside muodostunut!  Pusu

« Viimeksi muokattu: 14 Toukokuu 2010, 14:33:27 kirjoittanut Keketin » tallennettu
Keketin
Jr. Member
**
Viestejä: 13


« Vastaus #23 : 02 Heinäkuu 2010, 22:20:16 »

Tovihan tästä edellisestä postauksesta jo vierähti, mutta näyttäisi siltä että vihdoinkin aurinko rupeaa paistamaan risukasaankin. Sähköpostia tuli eilen:

Terve

Vastaavuustodistus on tämän sähköpostin liitteenä. Lähetän vastaavuustodistuksen alkuperäisen version sen saavuttua Saksasta, tämän mukana saatte myös laskun postitse.

Terveisin

xxxx xxxxxxx

Toivottavasti ne ongelmat nyt ratkesivat, papereissa ainakin lukee tyyppihyväksyntä e4 + kaikkea muuta. Nyt sit odotellaan paperin saapumista että päästään konttorille!
tallennettu
Keketin
Jr. Member
**
Viestejä: 13


« Vastaus #24 : 17 Heinäkuu 2010, 09:55:58 »

Pyörä kilvitetty eilen onnistuneesti. Kiitos kaikille mielenkiintoa osottaneille!

tallennettu
-Teme-
Jr. Member
**
Viestejä: 44


« Vastaus #25 : 17 Heinäkuu 2010, 11:09:50 »

Pyörä kilvitetty eilen onnistuneesti. Kiitos kaikille mielenkiintoa osottaneille!

Onnea ja huolettomia kilometrejä
tallennettu
serious-sam
Newbie
*
Viestejä: 5


« Vastaus #26 : 03 Tammikuu 2011, 15:57:52 »

Nostetaan vanhaa topickia hiukan ylöspäin, koska itsellä hiukan samanlaista paperin metsästystä edessä...
Kävin tosiaan tuossa ennen joulua hakemassa tuolta viron maalta liettuan kilvissä olevan 2005-mallin 1000rr hondan. Mulla oli jo etukäteen tiedossa että pyörä on alkujaan jenkkimalli ja virolainen omistaja oli sen tarkoituksella rekisteröinyt liettuaan koska siellä ei tosiaan vaadita mitään vastaavuustodistuksia ja rekisteröiminen viroon olisi maksanut n.10000kr (700e) enemmän.
Nyt siis itsellä suomeen edessä ilmeisesti myös tuo vastaavuustodistuksen metsästys, ilman sitä ei ilmeisesti tuotakaan laitetta ole mahdollisuus saada kilpiin? Tuolta tuv.fi olen tuosta paperista toimeksiannon tehnyt ja ilmeisesti he sitä ainakin yrittävät saada.
Brandilta asiaa myös tiedustelin, mutta heidän kauttaan ei jenkkimallin pyöriin sitä tarjolla ole.

Aika takapajuista ja vaikeaa on kyllä tällläinen toiminta... Voisihan sitä tietysti pokkana yrittää johonkin konttorille mopon kanssa ja kokeilla josko menisi kilpiin... Tai sitten vaan ajella ilman kilpiä Virnistää

Viimeisenä korttinahan tuohon sitten on löytää suomesta kolaroitupeli mistä sitten saisi paperillisen rungon itselleen.
 
tallennettu
serious-sam
Newbie
*
Viestejä: 5


« Vastaus #27 : 06 Tammikuu 2011, 11:13:22 »

Ja itse itselleni vastaten...
Tuolta tuv.fi tuli eilen postia, että vastaavuustodistuksen saa heidän kauttaan.
Tosin koska tosiaan usa-mallin mopo, niin todistus tulee ehdollisena, missä mainittuna rekisteröintiin vaihdettavat osat.
tallennettu
Kuvaja
Full Member
***
Viestejä: 68


« Vastaus #28 : 07 Tammikuu 2011, 20:15:27 »

[quote author=serious-sam link=topic=1344.msg7536#msg7536

Aika takapajuista ja vaikeaa on kyllä tällläinen toiminta... Voisihan sitä tietysti pokkana yrittää johonkin konttorille mopon kanssa ja kokeilla josko menisi kilpiin... Tai sitten vaan ajella ilman kilpiä
 
[/quote]

Turha sinne konttorille olis ollut mennä. Käsittääkseni olisivat jokatapauksessa vaatineet sen vastaavuustodistuksen.

Hyvä että tuv:lta löytyy. Brandilta kyselin itsekkin kerran papruja. Kalliimmaksi olisi tullut kuin tilata tuv:lta.
tallennettu
Sivuja: 1 [2]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto