oikeutta teille - moottoripyörien rakentelun vero alas!
MODIFIED MOTORCYCLE ASSOCIATION OF FINLAND
LIITY MMAF:n JÄSENEKSI

SHOP.MMAF.FI
17 Toukokuu 2024, 01:22:13 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tunnetko valomääräykset? Lue juttu Moottoripyörän valaisimet ja niiden muuttaminen
Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Moottoripyörän rungon muuttaminen  (Luettu 14930 kertaa)
Jarski
Newbie
*
Viestejä: 2


« : 19 Heinäkuu 2009, 17:39:53 »

Uutena rakentelijana olen koittanut haalia tietoa epätoivoisesti joka puolelta ja sain vinkin että tältä sivustolta saisi mahdollisesti apua ongelmiin.
Projektipyöränä on Honda CBR 600f -89
Katteet saivat uuden ulkonäön ja törmäsin uuteen ongelmaan...
Rungon muutokset.
Takapää sai uuden lookin kun siihen sovittelin tämän vuosituhannen CBR f Sportin taka katteen  aikas lailla joutui rälläkkää ja mig:iä käyttämään mutta siinä se on. sittemmin kaveri varoitteli hitsaamasta suuria muutoksia kun pyörien ruongoissa käytetään kuulemma nuorrutusterästä.
Elikkä miten runkoa pitäisi muokata jottei tee mitään hölmöyksiä ja mistä sen materiaalin oikein saa selville? Huh
tähän mennessä lähinnä heppaillut kateiden kannakkeita, mutta seuraavaksi olisi suunnitteilla alkaa sovittamaan CBR 600rr -05 konetta ja myöhemmin turboa mikäli se on mahdollista.



tallennettu
Johnny Dalton
Newbie
*
Viestejä: 8


« Vastaus #1 : 20 Heinäkuu 2009, 08:55:29 »


aikanaan omaan 600 cebariin tehtiin se ns. takahäkki pyöreästä rosteriputkesta,saman vahvuisella kuin orkkis,tuli pirun hyvä ja kesti sen mitä mulla mopo oli,ja varmaan vieläkin. Migillä se siihen hitsattiin,ammattimies teki(en siis minä)

muutoksia ei muuten ikinä tullut muutoskatstettua vaikka piti,väitän ettei katsuri kyllä olisi erottanut onko takahäkki tehtaalta vai minun pajasta tullut.

noita takahäkkejä on muuten  paljon ns. huonekaluputkestakin tehty.

tohon varsinaiseen rungon muuttamiseen en kyllä ota kantaa.. selvää on  että hitsaustaitonen nyt  ainakin täytyy olla,eli ei  mitään käärmeen oksennuksia.

vastaukseni ei tainnut antaa mitään uutta tietoa Näyttää kieltä   tsemppiä projektiin kuitenkin Hymyilee
tallennettu
Walt
Jr. Member
**
Viestejä: 12


« Vastaus #2 : 23 Maaliskuu 2010, 11:44:23 »

Vähän aiheeseen liittyen olisi kysymys.
Kun tuossa emännälle laittelen kuntoon pyörää ja en ihan selvyyteen ole päässyt tarvisiko muutoskatsastaa tuo gs suitsa..
Kuski on alle 150cm niin penkkiä on ruuvattu hiukan alemmas ja runkoa muokattu suunnilleen kuvassa näkyvällä tavalla.

tallennettu
Santtu
Tättärää
Administrator
*****
Viestejä: 1 431



« Vastaus #3 : 23 Maaliskuu 2010, 12:13:32 »

... en ihan selvyyteen ole päässyt tarvisiko muutoskatsastaa tuo gs suitsa..... runkoa muokattu suunnilleen kuvassa näkyvällä tavalla.

Lukaise http://www.mmaf.fi/forum/index.php?topic=133.0 Milloin moottoripyörä pitäisi muutoskatsastaa. Jos rungon rakennetta muutetaan pitää pyörä muutoskatsastaa.
tallennettu

Story tells that 95% of Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home. More on this line: http://luupilotti.blogspot.com/
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.18 | SMF © 2011, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
UUTISIA
TULEVAT TAPAHTUMAT
Tapahtumien automaaginen listaus tässä toimii toistaiseksi vain etusivulla.
UUSIMMAT KESKUSTELUT
YHDISTYS
Postiosoite:
PL 115, 00511 Helsinki

Haukut, ja kehut:
puheenjohtaja @ mmaf.fi
sihteeri @ mmaf.fi
jasenrekisteri @ mmaf.fi
rahastonhoitaja @ mmaf.fi
webmaster @ mmaf.fi

Yhdistyksen säännöt

Liity yhdistyksen jäseneksi täyttämällä lomake

Dokumenttiarkisto